The horror dimension of mourning in “His house”: an interpretation
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Estudos Linguísticos |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cel/article/view/8665212 |
Resumo: | This article presents an interpretation of the film His house (2020), directed by Remi Weekes, focusing not only on the narrative but also in the cultural context of forced migration of the main characters, Bol and Rial Majur. In order to interpret this dramatic story of loss and asylum seek, we will work with transcultural psychoanalysis (MORO, 2015, BINKOWSKI; BERRIEL, 2018) to discuss the work of mourning in Dinka. Classified as a horror movie, His house (2020) presents not only the trajectory of Bol and Rial in England and the country’s dynamic of (not) hosting refugees, but also their internal struggles with what seems to have been left behind, but that accompanies them throughout the entire plot. We worked the dimension of horror in mourning from the Freudian perspective of Unheimlich, as well as from the de-subjectivation of those who, like Bol and Rial, take a shot on surviving facing new dimensions of otherness and social bond. |
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The horror dimension of mourning in “His house”: an interpretationLa dimensión del horror en el duelo en "Lo que quedó atrás": una interpretaciónA dimensão do horror no luto em "O que ficou para trás”: uma interpretação MourningTranscultural psychoanalysisForced migrationLuto Psicanálise transcultural Migração forçadaLutoPsicoanálisis interculturalMigración forzadaThis article presents an interpretation of the film His house (2020), directed by Remi Weekes, focusing not only on the narrative but also in the cultural context of forced migration of the main characters, Bol and Rial Majur. In order to interpret this dramatic story of loss and asylum seek, we will work with transcultural psychoanalysis (MORO, 2015, BINKOWSKI; BERRIEL, 2018) to discuss the work of mourning in Dinka. Classified as a horror movie, His house (2020) presents not only the trajectory of Bol and Rial in England and the country’s dynamic of (not) hosting refugees, but also their internal struggles with what seems to have been left behind, but that accompanies them throughout the entire plot. We worked the dimension of horror in mourning from the Freudian perspective of Unheimlich, as well as from the de-subjectivation of those who, like Bol and Rial, take a shot on surviving facing new dimensions of otherness and social bond. El objetivo de este artículo es presentar una interpretación de la película Lo que se dejó atrás (2020), del director Remi Weekes, partiendo no solo de la narrativa, sino también del contexto cultural y la migración forzada de los protagonistas, Bol y Rial Majur. En esta dramática historia de pérdida y solicitud de refugio, movilizaremos el psicoanálisis intercultural (MORO, 2015, BINKOWSKI; BERRIEL, 2018) como discurso o perspectiva para pasar a un análisis de lo que entendemos como el trabajo de duelo de los personajes de la lengua-cultura dinka. Enmarcada en el género de terror, la película nos presenta no solo la trayectoria de Bol y Rial en el nuevo país y la (des)acogida en Inglaterra, sino también sus luchas internas con lo que parece haberse quedado atrás, como nos señala la traducción del título, pero que los acompaña y reaparece a lo largo de la trama. Trabajamos la dimensión del horror en el duelo a través del Unheimlich freudiano y la desubjetiva de quienes, como Bol y Rial, arriesgan sobrevivir inscritos en nuevas dimensiones de otorrinola y vínculo social.O objetivo deste artigo é apresentar uma interpretação do filme O que ficou para trás (2020), do diretor Remi Weekes, partindo não apenas da narrativa, mas também do contexto cultural e de migração forçada dos personagens principais, Bol e Rial Majur. Nessa história dramática de perda e solicitação de refúgio, mobilizaremos a psicanálise transcultural (MORO, 2015, BINKOWSKI; BERRIEL, 2018) para nos voltarmos ao que entendemos como trabalho de luto a partir da língua-cultura dinka. Enquadrado no gênero horror, o filme nos apresenta não só a trajetória de Bol e Rial no novo país e o (não) acolhimento da Inglaterra, como também suas lutas internas com o que parece ter ficado para trás, como a tradução do título nos aponta, mas que os acompanha e se reapresenta durante toda a trama. Trabalhamos a dimensão do horror no luto via o Unheimlich freudiano e a dessubjetivação daqueles que, como Bol e Rial, arriscam-se a sobreviverem inscritos em novas dimensões de alteridade e de laço social.Universidade Estadual de Campinas2021-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cel/article/view/866521210.20396/cel.v63i00.8665212Cadernos de Estudos Linguísticos; v. 63 (2021): Publicação Contínua; e021039Cadernos de Estudos Linguísticos; Vol. 63 (2021): Continous Publication; e021039Cadernos de Estudos Linguísticos; Vol. 63 (2021): Publicación continua; e0210392447-0686reponame:Cadernos de Estudos Linguísticosinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cel/article/view/8665212/27597Global; ComtemporaryGlobal; ContemporáneoGlobal; ContemporâneoCopyright (c) 2021 Cadernos de Estudos Linguísticoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGambassi, Giulia Mendes2023-07-04T17:48:25Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8665212Revistahttp://revistas.iel.unicamp.br/index.php/cel/PUBhttp://revistas.iel.unicamp.br/index.php/cel/oaispublic@iel.unicamp.br||revistacel@iel.unicamp.br2447-06860102-5767opendoar:2023-07-04T17:48:25Cadernos de Estudos Linguísticos - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
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