Evaluation in and of Early Childhood Education: context evaluation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Filho , Altino José Martins
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Castro , Joselma Salazar de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pro-Posições (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656320
Resumo: The main purpose of this dossier is to bring to the debate the topic of context assessment in and early childhood education. In the last decades, in the national scenario, different researchers have been discussing the evaluation focused on the education of children from 0 to 5 years, from different theoretical perspectives (Brazil, 2009; Freire, 1996; Hoffman, 1996).
id UNICAMP-18_1995732530c632dc885d222281e26eea
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8656320
network_acronym_str UNICAMP-18
network_name_str Pro-Posições (Online)
repository_id_str
spelling Evaluation in and of Early Childhood Education: context evaluation Avaliação na e da Educação Infantil: avaliação de contextoInfatile EducationEvaluationChildrenEducação InfantilAvaliaçãoCriançasThe main purpose of this dossier is to bring to the debate the topic of context assessment in and early childhood education. In the last decades, in the national scenario, different researchers have been discussing the evaluation focused on the education of children from 0 to 5 years, from different theoretical perspectives (Brazil, 2009; Freire, 1996; Hoffman, 1996).O propósito central deste dossiê é trazer para o debate a temática da avaliação de contexto na e da Educação Infantil. Nas últimas décadas, no cenário nacional, diferentes pesquisadores têm se debruçado a discutir a avaliação voltada à educação das crianças de 0 a 5 anos, por diferentes perspectivas teóricas (Brasil, 2009; Freire, 1996; Hoffman, 1996).Universidade Estadual de Campinas2018-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656320Pro-Posições; Vol. 29 No. 2 (2018): maio/ago.; 11-23Pro-Posições; Vol. 29 Núm. 2 (2018): maio/ago.; 11-23Pro-Posições; v. 29 n. 2 (2018): maio/ago.; 11-231980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656320/21153Brazil; 2019Brasil; 2019Copyright (c) 2018 Pro-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessFilho , Altino José Martins Castro , Joselma Salazar de 2019-09-23T15:21:43Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8656320Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2019-09-23T15:21:43Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Evaluation in and of Early Childhood Education: context evaluation
Avaliação na e da Educação Infantil: avaliação de contexto
title Evaluation in and of Early Childhood Education: context evaluation
spellingShingle Evaluation in and of Early Childhood Education: context evaluation
Filho , Altino José Martins
Infatile Education
Evaluation
Children
Educação Infantil
Avaliação
Crianças
title_short Evaluation in and of Early Childhood Education: context evaluation
title_full Evaluation in and of Early Childhood Education: context evaluation
title_fullStr Evaluation in and of Early Childhood Education: context evaluation
title_full_unstemmed Evaluation in and of Early Childhood Education: context evaluation
title_sort Evaluation in and of Early Childhood Education: context evaluation
author Filho , Altino José Martins
author_facet Filho , Altino José Martins
Castro , Joselma Salazar de
author_role author
author2 Castro , Joselma Salazar de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Filho , Altino José Martins
Castro , Joselma Salazar de
dc.subject.por.fl_str_mv Infatile Education
Evaluation
Children
Educação Infantil
Avaliação
Crianças
topic Infatile Education
Evaluation
Children
Educação Infantil
Avaliação
Crianças
description The main purpose of this dossier is to bring to the debate the topic of context assessment in and early childhood education. In the last decades, in the national scenario, different researchers have been discussing the evaluation focused on the education of children from 0 to 5 years, from different theoretical perspectives (Brazil, 2009; Freire, 1996; Hoffman, 1996).
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656320
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656320
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656320/21153
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Pro-Posições
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Pro-Posições
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; 2019
Brasil; 2019
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Pro-Posições; Vol. 29 No. 2 (2018): maio/ago.; 11-23
Pro-Posições; Vol. 29 Núm. 2 (2018): maio/ago.; 11-23
Pro-Posições; v. 29 n. 2 (2018): maio/ago.; 11-23
1980-6248
reponame:Pro-Posições (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Pro-Posições (Online)
collection Pro-Posições (Online)
repository.name.fl_str_mv Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ||proposic@unicamp.br
_version_ 1800217188853874688