Numerosity strategies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pro-Posições (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779 |
Resumo: | Based on individual semi-structured interviews, this study indicates the most accurate and frequently-used estimation strategies adopted by children, attending a public school. We found seven different strategies, ranging from simple exact counting to more complex strategies involving multiplicative structures. The results show the children more often adopted exact counting strategies with greater accuracy for small amounts; however, the same strategies were used with diminishing precision for large amounts. It is concluded that children tend to use exact counting even if it is not required and even if it is not possible, suggesting the importance of teaching number estimation in schools. |
id |
UNICAMP-18_410345cad257bb3e8f648821badb2455 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8666779 |
network_acronym_str |
UNICAMP-18 |
network_name_str |
Pro-Posições (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Numerosity strategiesEstrategias de estimación de cantidades numéricasEstratégias de estimativa numérica de quantidades NumerosityNumerical estimate of quantitiesStrategiesMathematicsEstimación numérica de cantidadesEstrategiasMatemáticasEstimativa numérica de quantidadesEstratégiasMatemáticaBased on individual semi-structured interviews, this study indicates the most accurate and frequently-used estimation strategies adopted by children, attending a public school. We found seven different strategies, ranging from simple exact counting to more complex strategies involving multiplicative structures. The results show the children more often adopted exact counting strategies with greater accuracy for small amounts; however, the same strategies were used with diminishing precision for large amounts. It is concluded that children tend to use exact counting even if it is not required and even if it is not possible, suggesting the importance of teaching number estimation in schools.Este estudio verificó cuáles eran las estrategias de estimación numérica de cantidades realizadas por niños en una escuela pública y cuáles eran las más frecuentes y precisas, a partir de entrevistas individuales semiestructuradas. Se encontraron siete estrategias diferentes, que van desde el conteo exacto simple hasta estrategias más complejas, con estructuras multiplicativas. Los resultados indicaron que los niños tenían mayor frecuencia y precisión en las estrategias de conteo exacto para pequeñas cantidades, manteniendo la alta frecuencia, pero disminuyendo la precisión en el uso de esta estrategia para grandes cantidades. Se concluye que los niños tienden a utilizar el conteo exacto aunque no sea necesario y aunque no sea posible, lo que sugiere la importancia de su enseñanza en la escuela.Este estudo verificou quais foram as estratégias de estimativa numérica de quantidades realizadas por crianças de uma escola pública e quais foram as mais frequentes e as mais precisas, a partir de entrevistas individuais semiestruturadas. Foram encontradas sete diferentes estratégias, que variavam de simples contagem exata até estratégias mais complexas, de estruturas multiplicativas. Os resultados indicaram que as crianças apresentaram maior frequência e precisão em estratégias de contagem exata para pequenas quantidades, mantendo a alta frequência, mas diminuindo a precisão no uso desta estratégia para grandes quantidades. Conclui-se que as crianças tendem a usar a contagem exata mesmo que isso não seja exigido e mesmo que não seja possível, sugerindo a importância de seu ensino na escola.Universidade Estadual de Campinas2021-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180031Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180031Pro-Posições; v. 32 (2021): Publicação Contínua; e201800311980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779/27184Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2021 Mariana Lima Duro, Beatriz Vargas Dorneleshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessDuro, Mariana Lima Dorneles, Beatriz Vargas 2022-03-18T18:45:02Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8666779Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:45:02Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Numerosity strategies Estrategias de estimación de cantidades numéricas Estratégias de estimativa numérica de quantidades |
title |
Numerosity strategies |
spellingShingle |
Numerosity strategies Duro, Mariana Lima Numerosity Numerical estimate of quantities Strategies Mathematics Estimación numérica de cantidades Estrategias Matemáticas Estimativa numérica de quantidades Estratégias Matemática |
title_short |
Numerosity strategies |
title_full |
Numerosity strategies |
title_fullStr |
Numerosity strategies |
title_full_unstemmed |
Numerosity strategies |
title_sort |
Numerosity strategies |
author |
Duro, Mariana Lima |
author_facet |
Duro, Mariana Lima Dorneles, Beatriz Vargas |
author_role |
author |
author2 |
Dorneles, Beatriz Vargas |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Duro, Mariana Lima Dorneles, Beatriz Vargas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Numerosity Numerical estimate of quantities Strategies Mathematics Estimación numérica de cantidades Estrategias Matemáticas Estimativa numérica de quantidades Estratégias Matemática |
topic |
Numerosity Numerical estimate of quantities Strategies Mathematics Estimación numérica de cantidades Estrategias Matemáticas Estimativa numérica de quantidades Estratégias Matemática |
description |
Based on individual semi-structured interviews, this study indicates the most accurate and frequently-used estimation strategies adopted by children, attending a public school. We found seven different strategies, ranging from simple exact counting to more complex strategies involving multiplicative structures. The results show the children more often adopted exact counting strategies with greater accuracy for small amounts; however, the same strategies were used with diminishing precision for large amounts. It is concluded that children tend to use exact counting even if it is not required and even if it is not possible, suggesting the importance of teaching number estimation in schools. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779/27184 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Mariana Lima Duro, Beatriz Vargas Dorneles http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Mariana Lima Duro, Beatriz Vargas Dorneles http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporáneo Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180031 Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180031 Pro-Posições; v. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180031 1980-6248 reponame:Pro-Posições (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Pro-Posições (Online) |
collection |
Pro-Posições (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||proposic@unicamp.br |
_version_ |
1800217189534400512 |