Numerosity strategies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Duro, Mariana Lima
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Dorneles, Beatriz Vargas
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pro-Posições (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779
Resumo: Based on individual semi-structured interviews, this study indicates the most accurate and frequently-used estimation strategies adopted by children, attending a public school. We found seven different strategies, ranging from simple exact counting to more complex strategies involving multiplicative structures. The results show the children more often adopted exact counting strategies with greater accuracy for small amounts; however, the same strategies were used with diminishing precision for large amounts. It is concluded that children tend to use exact counting even if it is not required and even if it is not possible, suggesting the importance of teaching number estimation in schools.
id UNICAMP-18_410345cad257bb3e8f648821badb2455
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8666779
network_acronym_str UNICAMP-18
network_name_str Pro-Posições (Online)
repository_id_str
spelling Numerosity strategiesEstrategias de estimación de cantidades numéricasEstratégias de estimativa numérica de quantidades NumerosityNumerical estimate of quantitiesStrategiesMathematicsEstimación numérica de cantidadesEstrategiasMatemáticasEstimativa numérica de quantidadesEstratégiasMatemáticaBased on individual semi-structured interviews, this study indicates the most accurate and frequently-used estimation strategies adopted by children, attending a public school. We found seven different strategies, ranging from simple exact counting to more complex strategies involving multiplicative structures. The results show the children more often adopted exact counting strategies with greater accuracy for small amounts; however, the same strategies were used with diminishing precision for large amounts. It is concluded that children tend to use exact counting even if it is not required and even if it is not possible, suggesting the importance of teaching number estimation in schools.Este estudio verificó cuáles eran las estrategias de estimación numérica de cantidades realizadas por niños en una escuela pública y cuáles eran las más frecuentes y precisas, a partir de entrevistas individuales semiestructuradas. Se encontraron siete estrategias diferentes, que van desde el conteo exacto simple hasta estrategias más complejas, con estructuras multiplicativas. Los resultados indicaron que los niños tenían mayor frecuencia y precisión en las estrategias de conteo exacto para pequeñas cantidades, manteniendo la alta frecuencia, pero disminuyendo la precisión en el uso de esta estrategia para grandes cantidades. Se concluye que los niños tienden a utilizar el conteo exacto aunque no sea necesario y aunque no sea posible, lo que sugiere la importancia de su enseñanza en la escuela.Este estudo verificou quais foram as estratégias de estimativa numérica de quantidades realizadas por crianças de uma escola pública e quais foram as mais frequentes e as mais precisas, a partir de entrevistas individuais semiestruturadas. Foram encontradas sete diferentes estratégias, que variavam de simples contagem exata até estratégias mais complexas, de estruturas multiplicativas. Os resultados indicaram que as crianças apresentaram maior frequência e precisão em estratégias de contagem exata para pequenas quantidades, mantendo a alta frequência, mas diminuindo a precisão no uso desta estratégia para grandes quantidades. Conclui-se que as crianças tendem a usar a contagem exata mesmo que isso não seja exigido e mesmo que não seja possível, sugerindo a importância de seu ensino na escola.Universidade Estadual de Campinas2021-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180031Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180031Pro-Posições; v. 32 (2021): Publicação Contínua; e201800311980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779/27184Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2021 Mariana Lima Duro, Beatriz Vargas Dorneleshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessDuro, Mariana Lima Dorneles, Beatriz Vargas 2022-03-18T18:45:02Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8666779Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:45:02Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Numerosity strategies
Estrategias de estimación de cantidades numéricas
Estratégias de estimativa numérica de quantidades
title Numerosity strategies
spellingShingle Numerosity strategies
Duro, Mariana Lima
Numerosity
Numerical estimate of quantities
Strategies
Mathematics
Estimación numérica de cantidades
Estrategias
Matemáticas
Estimativa numérica de quantidades
Estratégias
Matemática
title_short Numerosity strategies
title_full Numerosity strategies
title_fullStr Numerosity strategies
title_full_unstemmed Numerosity strategies
title_sort Numerosity strategies
author Duro, Mariana Lima
author_facet Duro, Mariana Lima
Dorneles, Beatriz Vargas
author_role author
author2 Dorneles, Beatriz Vargas
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Duro, Mariana Lima
Dorneles, Beatriz Vargas
dc.subject.por.fl_str_mv Numerosity
Numerical estimate of quantities
Strategies
Mathematics
Estimación numérica de cantidades
Estrategias
Matemáticas
Estimativa numérica de quantidades
Estratégias
Matemática
topic Numerosity
Numerical estimate of quantities
Strategies
Mathematics
Estimación numérica de cantidades
Estrategias
Matemáticas
Estimativa numérica de quantidades
Estratégias
Matemática
description Based on individual semi-structured interviews, this study indicates the most accurate and frequently-used estimation strategies adopted by children, attending a public school. We found seven different strategies, ranging from simple exact counting to more complex strategies involving multiplicative structures. The results show the children more often adopted exact counting strategies with greater accuracy for small amounts; however, the same strategies were used with diminishing precision for large amounts. It is concluded that children tend to use exact counting even if it is not required and even if it is not possible, suggesting the importance of teaching number estimation in schools.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666779/27184
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Mariana Lima Duro, Beatriz Vargas Dorneles
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Mariana Lima Duro, Beatriz Vargas Dorneles
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporáneo
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180031
Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180031
Pro-Posições; v. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180031
1980-6248
reponame:Pro-Posições (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Pro-Posições (Online)
collection Pro-Posições (Online)
repository.name.fl_str_mv Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ||proposic@unicamp.br
_version_ 1800217189534400512