What benefits and what damages my mental health? children’s perceptions regarding an after-school program
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Pro-Posições (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8671705 |
Resumo: | The aim of the study herein is to explore the perceptions of 23 children aged 9 to 11 years of age, regarding the factors present in the context of an after-school program, which favor and harm their mental health. The photo-voice resource was used to produce the data. The analyzes of the photographs produced were made collectively. Playing, sports, educational activities and contact with nature were identified as favoring mental health; bullying and other violence practices were perceived as harmful. It was found that the children demonstrated clarity about what affects them, therefore, listening to them seems to be a path for the processes of elaborating policies and actions that in fact seek to protect them. |
id |
UNICAMP-18_687c1ee0f03738442acc7684afa0dcdb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8671705 |
network_acronym_str |
UNICAMP-18 |
network_name_str |
Pro-Posições (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
What benefits and what damages my mental health? children’s perceptions regarding an after-school programO que favorece e o que prejudica a minha saúde mental? o olhar de crianças que frequentam um projeto de contraturno escolarO que favorece e o que prejudica a minha saúde mental? o olhar de crianças que frequentam um projeto de contraturno escolarChildrenParticipatory researchChild mental healthPhoto-voiceAfter-school programCriançasPesquisa participativaSaúde mental infantilFoto-vozContraturno escolarCriançasPesquisa participativaSaúde mental infantilFoto-vozContraturno escolarThe aim of the study herein is to explore the perceptions of 23 children aged 9 to 11 years of age, regarding the factors present in the context of an after-school program, which favor and harm their mental health. The photo-voice resource was used to produce the data. The analyzes of the photographs produced were made collectively. Playing, sports, educational activities and contact with nature were identified as favoring mental health; bullying and other violence practices were perceived as harmful. It was found that the children demonstrated clarity about what affects them, therefore, listening to them seems to be a path for the processes of elaborating policies and actions that in fact seek to protect them.Este estudo teve como objetivo explorar as percepções de 23 crianças de 9 a 11 anos a respeito dos fatores ? presentes no contexto de uma instituição de contraturno escolar ? que favorecem e dos que prejudicam sua saúde mental. Para a produção dos dados foi utilizado o recurso do foto-voz. As análises das fotografias produzidas foram feitas de maneira coletiva e participativa. O brincar, a prática de esportes, as atividades educativas e o contato com a natureza foram apontados como favorecedores da saúde mental; o bullying e outras práticas de violência foram percebidos como prejudiciais. Verificou-se que as crianças demonstraram clareza sobre aquilo que as afeta, portanto, ouvi-las parece ser um caminho para os processos de elaboração de políticas e ações educacionais mais efetivas.Este estudo teve como objetivo explorar as percepções de 23 crianças de 9 a 11 anos a respeito dos fatores ? presentes no contexto de uma instituição de contraturno escolar ? que favorecem e dos que prejudicam sua saúde mental. Para a produção dos dados foi utilizado o recurso do foto-voz. As análises das fotografias produzidas foram feitas de maneira coletiva e participativa. O brincar, a prática de esportes, as atividades educativas e o contato com a natureza foram apontados como favorecedores da saúde mental; o bullying e outras práticas de violência foram percebidos como prejudiciais. Verificou-se que as crianças demonstraram clareza sobre aquilo que as afeta, portanto, ouvi-las parece ser um caminho para os processos de elaboração de políticas e ações educacionais mais efetivas.Universidade Estadual de Campinas2022-09-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8671705Pro-Posições; Vol. 33 (2022): Publicação Contínua; e20200010Pro-Posições; Vol. 33 (2022): Publicação Contínua; e20200010Pro-Posições; v. 33 (2022): Publicação Contínua; e202000101980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporenghttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8671705/30664https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8671705/30665Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2022 Pró-Posiçõeshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Bruna MeloCervelino, Paula MariaCid, Maria Fernanda Barboza 2023-02-24T17:59:48Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8671705Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2023-02-24T17:59:48Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
What benefits and what damages my mental health? children’s perceptions regarding an after-school program O que favorece e o que prejudica a minha saúde mental? o olhar de crianças que frequentam um projeto de contraturno escolar O que favorece e o que prejudica a minha saúde mental? o olhar de crianças que frequentam um projeto de contraturno escolar |
title |
What benefits and what damages my mental health? children’s perceptions regarding an after-school program |
spellingShingle |
What benefits and what damages my mental health? children’s perceptions regarding an after-school program Martins, Bruna Melo Children Participatory research Child mental health Photo-voice After-school program Crianças Pesquisa participativa Saúde mental infantil Foto-voz Contraturno escolar Crianças Pesquisa participativa Saúde mental infantil Foto-voz Contraturno escolar |
title_short |
What benefits and what damages my mental health? children’s perceptions regarding an after-school program |
title_full |
What benefits and what damages my mental health? children’s perceptions regarding an after-school program |
title_fullStr |
What benefits and what damages my mental health? children’s perceptions regarding an after-school program |
title_full_unstemmed |
What benefits and what damages my mental health? children’s perceptions regarding an after-school program |
title_sort |
What benefits and what damages my mental health? children’s perceptions regarding an after-school program |
author |
Martins, Bruna Melo |
author_facet |
Martins, Bruna Melo Cervelino, Paula Maria Cid, Maria Fernanda Barboza |
author_role |
author |
author2 |
Cervelino, Paula Maria Cid, Maria Fernanda Barboza |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martins, Bruna Melo Cervelino, Paula Maria Cid, Maria Fernanda Barboza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Children Participatory research Child mental health Photo-voice After-school program Crianças Pesquisa participativa Saúde mental infantil Foto-voz Contraturno escolar Crianças Pesquisa participativa Saúde mental infantil Foto-voz Contraturno escolar |
topic |
Children Participatory research Child mental health Photo-voice After-school program Crianças Pesquisa participativa Saúde mental infantil Foto-voz Contraturno escolar Crianças Pesquisa participativa Saúde mental infantil Foto-voz Contraturno escolar |
description |
The aim of the study herein is to explore the perceptions of 23 children aged 9 to 11 years of age, regarding the factors present in the context of an after-school program, which favor and harm their mental health. The photo-voice resource was used to produce the data. The analyzes of the photographs produced were made collectively. Playing, sports, educational activities and contact with nature were identified as favoring mental health; bullying and other violence practices were perceived as harmful. It was found that the children demonstrated clarity about what affects them, therefore, listening to them seems to be a path for the processes of elaborating policies and actions that in fact seek to protect them. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8671705 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8671705 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8671705/30664 https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8671705/30665 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Pró-Posições https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Pró-Posições https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporâneo Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pro-Posições; Vol. 33 (2022): Publicação Contínua; e20200010 Pro-Posições; Vol. 33 (2022): Publicação Contínua; e20200010 Pro-Posições; v. 33 (2022): Publicação Contínua; e20200010 1980-6248 reponame:Pro-Posições (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Pro-Posições (Online) |
collection |
Pro-Posições (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||proposic@unicamp.br |
_version_ |
1800217190186614784 |