Told to make a choice. From humiliation to a sense of injustice
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pro-Posições (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8672774 |
Resumo: | In France, every year, almost 40% of pupils are advised to take vocational education. These young people, between adolescence and adulthood, are told to « choose » a route and to opt for a low-skilled profession (limited to manual tasks). To shed light on what lies behind the scenes between school and the beginning of vocational education, we aim to uncover the way educational and productive spheres support and reinforce inequality and to show how children experience humiliation and voice their sense of injustice. |
id |
UNICAMP-18_853fef81aedecaf46b320087d14ed6b4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8672774 |
network_acronym_str |
UNICAMP-18 |
network_name_str |
Pro-Posições (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Told to make a choice. From humiliation to a sense of injusticeA imposição a escolher. Da humilhação ao sentimento de injustiçaA imposição a escolher. Da humilhação ao sentimento de injustiçaCareer guidanceEducationWorkWorking-class youthInjusticeOrientación profesionalEducacionTrabajoJuventud de la clase trabajadora;InjusticiaOrientação vocacionalEducaçãoTrabalhoJuventude da classe popularInjustiçaIn France, every year, almost 40% of pupils are advised to take vocational education. These young people, between adolescence and adulthood, are told to « choose » a route and to opt for a low-skilled profession (limited to manual tasks). To shed light on what lies behind the scenes between school and the beginning of vocational education, we aim to uncover the way educational and productive spheres support and reinforce inequality and to show how children experience humiliation and voice their sense of injustice.Na França, todos os anos, cerca de 40% dos alunos são orientados para a educação profissionalizante. No limite entre a adolescência e a idade adulta, esses jovens são convocados a “escolher” um rumo, a se colocarem em um ramo relevante do trabalho de produção. Para esclarecer essa zona de fronteira, a do corredor entre a escola e o início de sua formação, é necessário detalhar tanto a forma como as esferas educativa e produtiva mantêm e produzem as desigualdades quanto a maneira como jovens vivem a humilhação e formulam a injustiça.Na França, todos os anos, cerca de 40% dos alunos são orientados para a educação profissionalizante. No limite entre a adolescência e a idade adulta, esses jovens são convocados a “escolher” um rumo, a se colocarem em um ramo relevante do trabalho de produção. Para esclarecer essa zona de fronteira, a do corredor entre a escola e o início de sua formação, é necessário detalhar tanto a forma como as esferas educativa e produtiva mantêm e produzem as desigualdades quanto a maneira como jovens vivem a humilhação e formulam a injustiça.Universidade Estadual de Campinas2023-02-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8672774Pro-Posições; Vol. 34 (2023): Publicação Contínua; e20200137Pro-Posições; Vol. 34 (2023): Publicação Contínua; e20200137Pro-Posições; v. 34 (2023): Publicação Contínua; e202001371980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8672774/31568Brazil; ContemporaryBrazil; ContemporâneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2023 Pro-Posiçõeshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessKergoat, Prisca2023-12-12T18:05:18Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8672774Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2023-12-12T18:05:18Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Told to make a choice. From humiliation to a sense of injustice A imposição a escolher. Da humilhação ao sentimento de injustiça A imposição a escolher. Da humilhação ao sentimento de injustiça |
title |
Told to make a choice. From humiliation to a sense of injustice |
spellingShingle |
Told to make a choice. From humiliation to a sense of injustice Kergoat, Prisca Career guidance Education Work Working-class youth Injustice Orientación profesional Educacion Trabajo Juventud de la clase trabajadora; Injusticia Orientação vocacional Educação Trabalho Juventude da classe popular Injustiça |
title_short |
Told to make a choice. From humiliation to a sense of injustice |
title_full |
Told to make a choice. From humiliation to a sense of injustice |
title_fullStr |
Told to make a choice. From humiliation to a sense of injustice |
title_full_unstemmed |
Told to make a choice. From humiliation to a sense of injustice |
title_sort |
Told to make a choice. From humiliation to a sense of injustice |
author |
Kergoat, Prisca |
author_facet |
Kergoat, Prisca |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kergoat, Prisca |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Career guidance Education Work Working-class youth Injustice Orientación profesional Educacion Trabajo Juventud de la clase trabajadora; Injusticia Orientação vocacional Educação Trabalho Juventude da classe popular Injustiça |
topic |
Career guidance Education Work Working-class youth Injustice Orientación profesional Educacion Trabajo Juventud de la clase trabajadora; Injusticia Orientação vocacional Educação Trabalho Juventude da classe popular Injustiça |
description |
In France, every year, almost 40% of pupils are advised to take vocational education. These young people, between adolescence and adulthood, are told to « choose » a route and to opt for a low-skilled profession (limited to manual tasks). To shed light on what lies behind the scenes between school and the beginning of vocational education, we aim to uncover the way educational and productive spheres support and reinforce inequality and to show how children experience humiliation and voice their sense of injustice. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-02-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8672774 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8672774 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8672774/31568 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Pro-Posições https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Pro-Posições https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brazil; Contemporâneo Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pro-Posições; Vol. 34 (2023): Publicação Contínua; e20200137 Pro-Posições; Vol. 34 (2023): Publicação Contínua; e20200137 Pro-Posições; v. 34 (2023): Publicação Contínua; e20200137 1980-6248 reponame:Pro-Posições (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Pro-Posições (Online) |
collection |
Pro-Posições (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||proposic@unicamp.br |
_version_ |
1800217190444564480 |