Semiformation and artificial intelligence in teaching
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Pro-Posições (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660664 |
Resumo: | This article seeks to reflect on audiovisual technologies, digital platforms and artificial intelligence software aimed at personalizing teaching. The analysis addresses the use of algorithms for teacher evaluation, defense of educational technology companies, gamification as a strategy to encourage studies and the development of pedagogical proposals that prepare students for a market increasingly supported by automated and artificially “intelligent” operating systems. ”. At the end, it was sought to point out reconfigurations of the semiformation process in the beginning of the 21st century caused by the computational instrumentalization of education and the digital industrialization of culture. |
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Semiformation and artificial intelligence in teachingSemi-entrenamiento e inteligencia artificial en la enseñanzaSemiformação e inteligência artificial no ensinoCritical theoryArtificial intelligenceSemi-trainingTeoría críticaInteligencia artificialSemi-entrenamientoTeoria críticaInteligência artificialSemiformaçãoThis article seeks to reflect on audiovisual technologies, digital platforms and artificial intelligence software aimed at personalizing teaching. The analysis addresses the use of algorithms for teacher evaluation, defense of educational technology companies, gamification as a strategy to encourage studies and the development of pedagogical proposals that prepare students for a market increasingly supported by automated and artificially “intelligent” operating systems. ”. At the end, it was sought to point out reconfigurations of the semiformation process in the beginning of the 21st century caused by the computational instrumentalization of education and the digital industrialization of culture.Este artículo busca reflexionar sobre tecnologías audiovisuales, plataformas digitales y software de inteligencia artificial destinados a personalizar la enseñanza. El análisis aborda el uso de algoritmos para la evaluación docente, la defensa de las empresas de tecnología educativa, la gamificación como estrategia para fomentar los estudios y el desarrollo de propuestas pedagógicas que preparen a los estudiantes para un mercado cada vez más respaldado por sistemas operativos automatizados y artificialmente "inteligentes". ". Al final, se buscó señalar las reconfiguraciones del proceso de semiformación a principios del siglo XXI causadas por la instrumentalización computacional de la educación y la industrialización digital de la cultura.Este artigo procura refletir sobre tecnologias audiovisuais, plataformas digitais e softwares de inteligência artificial voltados à personalização do ensino. A análise aborda o uso de algoritmos para avaliação de professores, defesa de empresas de tecnologia educacional, gamificação como estratégia para incentivar os estudos e elaboração de propostas pedagógicas que preparem o aluno para um mercado cada vez mais apoiado em sistemas operacionais automatizados e artificialmente “inteligentes”. Ao final procurou-se apontar reconfigurações do processo de semiformação no início do século XXI ocasionadas pela instrumentalização computacional da educação e a industrialização digital da cultura.Universidade Estadual de Campinas2020-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660664Pro-Posições; Vol. 31 (2020): Publicação Contínua; e20180105Pro-Posições; Vol. 31 (2020): Publicação Contínua; e20180105Pro-Posições; v. 31 (2020): Publicação Contínua; e201801051980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660664/22723https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660664/22766Brazil; Century XXIBrasil; Siglo XXIBrasil; Século XXICopyright (c) 2020 Pró-Posiçõeshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCampos, Luis Fernando Altenfelder de Arruda Lastória, Luiz Antônio Calmon Nabuco 2022-03-18T18:45:50Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8660664Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:45:50Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
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