TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Charles, Marilyn
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: ETD - Educação Temática Digital
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1177
Resumo:  In contrast to trends in pedagogy and in critical theory, Alcorn & Massé bring affect to the forefront in their considerations of factors that facilitate and inhibit learning in the classroom. Using Tomkins’ affect theory and Sedgwick’s reading of Tomkins to focus their discussions, each highlights ways in which affect enters the classroom. They also invite us to consider some of the perils of failing to recognize ways in which affect does have an impact on ideas, learning, and even meaning itself.
id UNICAMP-19_3c24b0bd491edbf1f848595ee5cdfccb
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1177
network_acronym_str UNICAMP-19
network_name_str ETD - Educação Temática Digital
repository_id_str
spelling TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARYTomkins y Sedgwick: revisiónTomkins e sedgwick: comentárioAffect. Sylvan Tomkins. Shame.Afecto. Sylvan Tomkins. Vergüenza.Afeto. Sylvan Tomkins. Vergonha.Educação In contrast to trends in pedagogy and in critical theory, Alcorn & Massé bring affect to the forefront in their considerations of factors that facilitate and inhibit learning in the classroom. Using Tomkins’ affect theory and Sedgwick’s reading of Tomkins to focus their discussions, each highlights ways in which affect enters the classroom. They also invite us to consider some of the perils of failing to recognize ways in which affect does have an impact on ideas, learning, and even meaning itself.Em contraste às tendências na pedagogia e na teoria crítica, Alcorn & Massé trazem o afeto para o centro de suas considerações sobre os fatores que facilitam e inibem a aprendizagem em sala de aula. Trazendo para suas discussões a teoria do afeto de Tomkins e a leitura de Sedgwick sobre Tomkins, cada um enfatiza maneiras através das quais o afeto entra em sala. Eles também nos convidam a considerar alguns dos sérios riscos de se falhar ao reconhecer os meios pelos quais o afeto tem impacto sobre as ideias, sobre o aprendizado, e mesmo sobre o significado em si.Universidade Estadual de Campinas2011-10-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresPesquisa bibliográficaapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/117710.20396/etd.v13i1.1177ETD - Educação Temática Digital; v. 13 n. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-251ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 No. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-251ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 Núm. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-2511676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1177/pdfCopyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digitalinfo:eu-repo/semantics/openAccessCharles, Marilyn2017-09-26T09:42:36Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1177Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2022-11-08T14:25:03.068810ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY
Tomkins y Sedgwick: revisión
Tomkins e sedgwick: comentário
title TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY
spellingShingle TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY
Charles, Marilyn
Affect. Sylvan Tomkins. Shame.
Afecto. Sylvan Tomkins. Vergüenza.
Afeto. Sylvan Tomkins. Vergonha.
Educação
title_short TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY
title_full TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY
title_fullStr TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY
title_full_unstemmed TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY
title_sort TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY
author Charles, Marilyn
author_facet Charles, Marilyn
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Charles, Marilyn
dc.subject.por.fl_str_mv Affect. Sylvan Tomkins. Shame.
Afecto. Sylvan Tomkins. Vergüenza.
Afeto. Sylvan Tomkins. Vergonha.
Educação
topic Affect. Sylvan Tomkins. Shame.
Afecto. Sylvan Tomkins. Vergüenza.
Afeto. Sylvan Tomkins. Vergonha.
Educação
description  In contrast to trends in pedagogy and in critical theory, Alcorn & Massé bring affect to the forefront in their considerations of factors that facilitate and inhibit learning in the classroom. Using Tomkins’ affect theory and Sedgwick’s reading of Tomkins to focus their discussions, each highlights ways in which affect enters the classroom. They also invite us to consider some of the perils of failing to recognize ways in which affect does have an impact on ideas, learning, and even meaning itself.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-10-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
Pesquisa bibliográfica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1177
10.20396/etd.v13i1.1177
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1177
identifier_str_mv 10.20396/etd.v13i1.1177
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1177/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digital
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digital
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv ETD - Educação Temática Digital; v. 13 n. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-251
ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 No. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-251
ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 Núm. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-251
1676-2592
reponame:ETD - Educação Temática Digital
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str ETD - Educação Temática Digital
collection ETD - Educação Temática Digital
repository.name.fl_str_mv ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ppec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br
_version_ 1800216652336332800