TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ETD - Educação Temática Digital |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1177 |
Resumo: | In contrast to trends in pedagogy and in critical theory, Alcorn & Massé bring affect to the forefront in their considerations of factors that facilitate and inhibit learning in the classroom. Using Tomkins’ affect theory and Sedgwick’s reading of Tomkins to focus their discussions, each highlights ways in which affect enters the classroom. They also invite us to consider some of the perils of failing to recognize ways in which affect does have an impact on ideas, learning, and even meaning itself. |
id |
UNICAMP-19_3c24b0bd491edbf1f848595ee5cdfccb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1177 |
network_acronym_str |
UNICAMP-19 |
network_name_str |
ETD - Educação Temática Digital |
repository_id_str |
|
spelling |
TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARYTomkins y Sedgwick: revisiónTomkins e sedgwick: comentárioAffect. Sylvan Tomkins. Shame.Afecto. Sylvan Tomkins. Vergüenza.Afeto. Sylvan Tomkins. Vergonha.Educação In contrast to trends in pedagogy and in critical theory, Alcorn & Massé bring affect to the forefront in their considerations of factors that facilitate and inhibit learning in the classroom. Using Tomkins’ affect theory and Sedgwick’s reading of Tomkins to focus their discussions, each highlights ways in which affect enters the classroom. They also invite us to consider some of the perils of failing to recognize ways in which affect does have an impact on ideas, learning, and even meaning itself.Em contraste às tendências na pedagogia e na teoria crítica, Alcorn & Massé trazem o afeto para o centro de suas considerações sobre os fatores que facilitam e inibem a aprendizagem em sala de aula. Trazendo para suas discussões a teoria do afeto de Tomkins e a leitura de Sedgwick sobre Tomkins, cada um enfatiza maneiras através das quais o afeto entra em sala. Eles também nos convidam a considerar alguns dos sérios riscos de se falhar ao reconhecer os meios pelos quais o afeto tem impacto sobre as ideias, sobre o aprendizado, e mesmo sobre o significado em si.Universidade Estadual de Campinas2011-10-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresPesquisa bibliográficaapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/117710.20396/etd.v13i1.1177ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 No. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-251ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 Núm. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-251ETD - Educação Temática Digital; v. 13 n. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-2511676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1177/pdfCopyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digitalinfo:eu-repo/semantics/openAccessCharles, Marilyn2017-09-26T09:42:36Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1177Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2017-09-26T09:42:36ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY Tomkins y Sedgwick: revisión Tomkins e sedgwick: comentário |
title |
TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY |
spellingShingle |
TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY Charles, Marilyn Affect. Sylvan Tomkins. Shame. Afecto. Sylvan Tomkins. Vergüenza. Afeto. Sylvan Tomkins. Vergonha. Educação |
title_short |
TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY |
title_full |
TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY |
title_fullStr |
TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY |
title_full_unstemmed |
TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY |
title_sort |
TOMKINS AND SEDGWICK: COMMENTARY |
author |
Charles, Marilyn |
author_facet |
Charles, Marilyn |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Charles, Marilyn |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Affect. Sylvan Tomkins. Shame. Afecto. Sylvan Tomkins. Vergüenza. Afeto. Sylvan Tomkins. Vergonha. Educação |
topic |
Affect. Sylvan Tomkins. Shame. Afecto. Sylvan Tomkins. Vergüenza. Afeto. Sylvan Tomkins. Vergonha. Educação |
description |
In contrast to trends in pedagogy and in critical theory, Alcorn & Massé bring affect to the forefront in their considerations of factors that facilitate and inhibit learning in the classroom. Using Tomkins’ affect theory and Sedgwick’s reading of Tomkins to focus their discussions, each highlights ways in which affect enters the classroom. They also invite us to consider some of the perils of failing to recognize ways in which affect does have an impact on ideas, learning, and even meaning itself. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-10-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares Pesquisa bibliográfica |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1177 10.20396/etd.v13i1.1177 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1177 |
identifier_str_mv |
10.20396/etd.v13i1.1177 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1177/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digital info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digital |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 No. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-251 ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 Núm. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-251 ETD - Educação Temática Digital; v. 13 n. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 246-251 1676-2592 reponame:ETD - Educação Temática Digital instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
ETD - Educação Temática Digital |
collection |
ETD - Educação Temática Digital |
repository.name.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
ppec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br |
_version_ |
1824498889535782912 |