Evaluation and quality of social education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ETD - Educação Temática Digital |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1220 |
Resumo: | Conceptual overview that places the importance of knowledge as an element of reality school for institutional reorganization and evaluation as a subsidy for this reflection and action for reorganization. Located public policies in different contexts highlighting the practice as the locus of insubordination bureaucratic processes which emerge in a counter-regulation to the extent that articulate the efforts of different actors of the educational scene. It is organized into captions highlighting the social quality of education as a concept discussed synthesis including the different dimensions of quality and contained in the negotiated quality. Finally discusses how the indicators of age-grade gap instigate the search for a higher quality social education. |
id |
UNICAMP-19_5f789f43b3b0f2729727cf34b5c14c89 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1220 |
network_acronym_str |
UNICAMP-19 |
network_name_str |
ETD - Educação Temática Digital |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluation and quality of social educationEvaluación de la calidad y la educación socialAvaliação e qualidade social da educaçãoQuality of education. Educational assessmen. Age-grade.EducationCalidad de la educación. Evaluación de la educación. Edad de grado.qualidade da educação básicaQualidade da educação. Avaliação da educação. Defasagem idade-série.Qualidade da educação básicaConceptual overview that places the importance of knowledge as an element of reality school for institutional reorganization and evaluation as a subsidy for this reflection and action for reorganization. Located public policies in different contexts highlighting the practice as the locus of insubordination bureaucratic processes which emerge in a counter-regulation to the extent that articulate the efforts of different actors of the educational scene. It is organized into captions highlighting the social quality of education as a concept discussed synthesis including the different dimensions of quality and contained in the negotiated quality. Finally discusses how the indicators of age-grade gap instigate the search for a higher quality social education. Este texto apresenta um panorama conceitual que situa a importância do conhecimento da realidade escolar como elemento para a reorganização institucional e da avaliação como subsídio para essa reflexividade e para a rearticulação de ações. Situa as políticas públicas em diferentes contextos, destacando o das práticas como locus de insubordinação burocrática, no qual emergem processos de contrarregulação, na medida em que se articulam os esforços dos diferentes atores da cena educacional. Está organizado em subtítulos, com destaque à qualidade social da educação debatida como conceito-síntese, incluindo as diferentes dimensões de qualidade, e contido no de qualidade negociada. Por fim, discute o quanto os indicadores de defasagem idade-série instigam a busca de uma educação de maior qualidade social.Universidade Estadual de Campinas2012-11-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa analíticaAnalytical Researchapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/122010.20396/etd.v14i2.1220ETD - Educação Temática Digital; v. 14 n. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-37ETD - Educação Temática Digital; Vol. 14 No. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-37ETD - Educação Temática Digital; Vol. 14 Núm. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-371676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1220/pdfCopyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digitalinfo:eu-repo/semantics/openAccessWerle, Flávia Obino CorrêaScheffer, Lisandra ScheneiderMoreira, Marilan de Carvalho2017-10-03T14:28:30Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1220Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2022-11-08T14:25:05.558052ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation and quality of social education Evaluación de la calidad y la educación social Avaliação e qualidade social da educação |
title |
Evaluation and quality of social education |
spellingShingle |
Evaluation and quality of social education Werle, Flávia Obino Corrêa Quality of education. Educational assessmen. Age-grade. Education Calidad de la educación. Evaluación de la educación. Edad de grado. qualidade da educação básica Qualidade da educação. Avaliação da educação. Defasagem idade-série. Qualidade da educação básica |
title_short |
Evaluation and quality of social education |
title_full |
Evaluation and quality of social education |
title_fullStr |
Evaluation and quality of social education |
title_full_unstemmed |
Evaluation and quality of social education |
title_sort |
Evaluation and quality of social education |
author |
Werle, Flávia Obino Corrêa |
author_facet |
Werle, Flávia Obino Corrêa Scheffer, Lisandra Scheneider Moreira, Marilan de Carvalho |
author_role |
author |
author2 |
Scheffer, Lisandra Scheneider Moreira, Marilan de Carvalho |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Werle, Flávia Obino Corrêa Scheffer, Lisandra Scheneider Moreira, Marilan de Carvalho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Quality of education. Educational assessmen. Age-grade. Education Calidad de la educación. Evaluación de la educación. Edad de grado. qualidade da educação básica Qualidade da educação. Avaliação da educação. Defasagem idade-série. Qualidade da educação básica |
topic |
Quality of education. Educational assessmen. Age-grade. Education Calidad de la educación. Evaluación de la educación. Edad de grado. qualidade da educação básica Qualidade da educação. Avaliação da educação. Defasagem idade-série. Qualidade da educação básica |
description |
Conceptual overview that places the importance of knowledge as an element of reality school for institutional reorganization and evaluation as a subsidy for this reflection and action for reorganization. Located public policies in different contexts highlighting the practice as the locus of insubordination bureaucratic processes which emerge in a counter-regulation to the extent that articulate the efforts of different actors of the educational scene. It is organized into captions highlighting the social quality of education as a concept discussed synthesis including the different dimensions of quality and contained in the negotiated quality. Finally discusses how the indicators of age-grade gap instigate the search for a higher quality social education. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-11-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa analítica Analytical Research |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1220 10.20396/etd.v14i2.1220 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1220 |
identifier_str_mv |
10.20396/etd.v14i2.1220 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1220/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digital info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digital |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital; v. 14 n. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-37 ETD - Educação Temática Digital; Vol. 14 No. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-37 ETD - Educação Temática Digital; Vol. 14 Núm. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-37 1676-2592 reponame:ETD - Educação Temática Digital instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
ETD - Educação Temática Digital |
collection |
ETD - Educação Temática Digital |
repository.name.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
ppec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br |
_version_ |
1800216652408684544 |