Evaluation and quality of social education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Werle, Flávia Obino Corrêa
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Scheffer, Lisandra Scheneider, Moreira, Marilan de Carvalho
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: ETD - Educação Temática Digital
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1220
Resumo: Conceptual overview that places the importance of knowledge as an element of reality school for institutional reorganization and evaluation as a subsidy for this reflection and action for reorganization. Located public policies in different contexts highlighting the practice as the locus of insubordination bureaucratic processes which emerge in a counter-regulation to the extent that articulate the efforts of different actors of the educational scene. It is organized into captions highlighting the social quality of education as a concept discussed synthesis including the different dimensions of quality and contained in the negotiated quality. Finally discusses how the indicators of age-grade gap instigate the search for a higher quality social education.
id UNICAMP-19_5f789f43b3b0f2729727cf34b5c14c89
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1220
network_acronym_str UNICAMP-19
network_name_str ETD - Educação Temática Digital
repository_id_str
spelling Evaluation and quality of social educationEvaluación de la calidad y la educación socialAvaliação e qualidade social da educaçãoQuality of education. Educational assessmen. Age-grade.EducationCalidad de la educación. Evaluación de la educación. Edad de grado.qualidade da educação básicaQualidade da educação. Avaliação da educação. Defasagem idade-série.Qualidade da educação básicaConceptual overview that places the importance of knowledge as an element of reality school for institutional reorganization and evaluation as a subsidy for this reflection and action for reorganization. Located public policies in different contexts highlighting the practice as the locus of insubordination bureaucratic processes which emerge in a counter-regulation to the extent that articulate the efforts of different actors of the educational scene. It is organized into captions highlighting the social quality of education as a concept discussed synthesis including the different dimensions of quality and contained in the negotiated quality. Finally discusses how the indicators of age-grade gap instigate the search for a higher quality social education. Este texto apresenta um panorama conceitual que situa a importância do conhecimento da realidade escolar como elemento para a reorganização institucional e da avaliação como subsídio para essa reflexividade e para a rearticulação de ações. Situa as políticas públicas em diferentes contextos, destacando o das práticas como locus de insubordinação burocrática, no qual emergem processos de contrarregulação, na medida em que se articulam os esforços dos diferentes atores da cena educacional. Está organizado em subtítulos, com destaque à qualidade social da educação debatida como conceito-síntese, incluindo as diferentes dimensões de qualidade, e contido no de qualidade negociada. Por fim, discute o quanto os indicadores de defasagem idade-série instigam a busca de uma educação de maior qualidade social.Universidade Estadual de Campinas2012-11-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa analíticaAnalytical Researchapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/122010.20396/etd.v14i2.1220ETD - Educação Temática Digital; v. 14 n. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-37ETD - Educação Temática Digital; Vol. 14 No. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-37ETD - Educação Temática Digital; Vol. 14 Núm. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-371676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1220/pdfCopyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digitalinfo:eu-repo/semantics/openAccessWerle, Flávia Obino CorrêaScheffer, Lisandra ScheneiderMoreira, Marilan de Carvalho2017-10-03T14:28:30Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1220Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2022-11-08T14:25:05.558052ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Evaluation and quality of social education
Evaluación de la calidad y la educación social
Avaliação e qualidade social da educação
title Evaluation and quality of social education
spellingShingle Evaluation and quality of social education
Werle, Flávia Obino Corrêa
Quality of education. Educational assessmen. Age-grade.
Education
Calidad de la educación. Evaluación de la educación. Edad de grado.
qualidade da educação básica
Qualidade da educação. Avaliação da educação. Defasagem idade-série.
Qualidade da educação básica
title_short Evaluation and quality of social education
title_full Evaluation and quality of social education
title_fullStr Evaluation and quality of social education
title_full_unstemmed Evaluation and quality of social education
title_sort Evaluation and quality of social education
author Werle, Flávia Obino Corrêa
author_facet Werle, Flávia Obino Corrêa
Scheffer, Lisandra Scheneider
Moreira, Marilan de Carvalho
author_role author
author2 Scheffer, Lisandra Scheneider
Moreira, Marilan de Carvalho
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Werle, Flávia Obino Corrêa
Scheffer, Lisandra Scheneider
Moreira, Marilan de Carvalho
dc.subject.por.fl_str_mv Quality of education. Educational assessmen. Age-grade.
Education
Calidad de la educación. Evaluación de la educación. Edad de grado.
qualidade da educação básica
Qualidade da educação. Avaliação da educação. Defasagem idade-série.
Qualidade da educação básica
topic Quality of education. Educational assessmen. Age-grade.
Education
Calidad de la educación. Evaluación de la educación. Edad de grado.
qualidade da educação básica
Qualidade da educação. Avaliação da educação. Defasagem idade-série.
Qualidade da educação básica
description Conceptual overview that places the importance of knowledge as an element of reality school for institutional reorganization and evaluation as a subsidy for this reflection and action for reorganization. Located public policies in different contexts highlighting the practice as the locus of insubordination bureaucratic processes which emerge in a counter-regulation to the extent that articulate the efforts of different actors of the educational scene. It is organized into captions highlighting the social quality of education as a concept discussed synthesis including the different dimensions of quality and contained in the negotiated quality. Finally discusses how the indicators of age-grade gap instigate the search for a higher quality social education.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-11-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Pesquisa analítica
Analytical Research
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1220
10.20396/etd.v14i2.1220
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1220
identifier_str_mv 10.20396/etd.v14i2.1220
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1220/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digital
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digital
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv ETD - Educação Temática Digital; v. 14 n. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-37
ETD - Educação Temática Digital; Vol. 14 No. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-37
ETD - Educação Temática Digital; Vol. 14 Núm. 2 (2012): Número Temático: "Perspectivas da educação multidisciplinar nos diversos campos de aprendizagem e formação"; 19-37
1676-2592
reponame:ETD - Educação Temática Digital
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str ETD - Educação Temática Digital
collection ETD - Educação Temática Digital
repository.name.fl_str_mv ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ppec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br
_version_ 1800216652408684544