Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ETD - Educação Temática Digital |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8655338 |
Resumo: | This article presents the results of a master research and aimed to discuss uses and interactions of youth profiles on Instagram through GIF publications in Instagram Stories– a feature for sharing photos and videos with a maximum of 24 hours in application memory. The main argument of your article is that these young people enjoy knowledge, pedagogies which circulate in digital social media to perform the happiness experienced and invented in Instagram Stories. The theoretical basis considere studies in the fields of cultural pedagogies, cyberculture apply to education specially studies related to digital social Networks and the age of mobility. The method used to analyze the stories was the qualitative, descriptive and analytical research of a netnographic nature. This article concludes that the young people analyzed perform the experiences of a happy life through GIF publications in Instagram Stories bringing up pedagogies which constitute the funcionality and the social Network: Instagram. |
id |
UNICAMP-19_c8f7280c48fa601dc12aa364e8527eab |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8655338 |
network_acronym_str |
UNICAMP-19 |
network_name_str |
ETD - Educação Temática Digital |
repository_id_str |
|
spelling |
Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loopFelicidad en gif: pedagogias de los minivideos cíclicos en las historias de instagram Felicidade em gif: pedagogias dos minivídeos em loop no instagram stories Pedagogias culturaisFelicidadeGIF animadoInstagram StoriesPedagogías CulturalesFelicidadGIFInstagram StoriesCulture pedagogiesHappinessAnimated GIFInstagram StoriesThis article presents the results of a master research and aimed to discuss uses and interactions of youth profiles on Instagram through GIF publications in Instagram Stories– a feature for sharing photos and videos with a maximum of 24 hours in application memory. The main argument of your article is that these young people enjoy knowledge, pedagogies which circulate in digital social media to perform the happiness experienced and invented in Instagram Stories. The theoretical basis considere studies in the fields of cultural pedagogies, cyberculture apply to education specially studies related to digital social Networks and the age of mobility. The method used to analyze the stories was the qualitative, descriptive and analytical research of a netnographic nature. This article concludes that the young people analyzed perform the experiences of a happy life through GIF publications in Instagram Stories bringing up pedagogies which constitute the funcionality and the social Network: Instagram.Este artículo muestra resultados de una investigación que tuvo como objetivo discutir usos e interacciones de perfiles de jóvenes en Instagram através de publicaciones de GIF en la función Stories, recurso para compartir fotos y videos con permanencia de 24 horas en la memoria del aplicativo. El argumento central es que ese grupo de jóvenes aprovecha saberes, pedagogías que circulan en los medios sociales digitales para representar la felicidad experimentada y/o inventada en el Instagram Stories. La fundamentación teórica consideró estudios em el campo delas pedagogías culturales y de la cibercultura aplicada a la educación, especialmente, aquellos relacionados con las redes sociales y la era de la movilidad. El método utilizado fue el de investigación cualitativa, descriptiva y analítica, de tipo netnográfico. Se concluye que los jóvenes colaboradores desarrollan la felicidad vivida por medio de GIF en el Instagram Stories y, de esta forma, traen a la superficie pedagogías que constituyen la funcionalidad y la red social en cuestión.O artigo apresenta resultados de uma pesquisa e teve como objetivo discutir usos e interações de perfis de jovens no Instagram por meio de publicações de GIFs na função Stories, recurso para compartilhamento de fotos e vídeos com duração de 24 horas na memória do aplicativo. O principal argumento é que esse grupo de jovens usufrui de saberes, de pedagogias que circulam nas mídias sociais digitais para performar a felicidade experimentada e/ou inventada no Instagram Stories. A fundamentação teórica considerou estudos nos campos das pedagogias culturais, da cibercultura aplicada à educação, notadamente, os estudos relacionados às redes sociais digitais e a era da mobilidade. O método utilizado foi o da pesquisa qualitativa, descritiva e analítica, de cunho netnográfico. O artigo conclui que os jovens estudados performam as experiências de felicidade vividas por meio de GIFs no Instagram Stories e, desta forma, trazem à tona pedagogias que constituem a funcionalidade e a rede social em questão.Universidade Estadual de Campinas2020-11-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/865533810.20396/etd.v22i4.8655338ETD - Educação Temática Digital; v. 22 n. 4 (2020): Cultura, Saberes y Disciplinas Escolares en Iberoamerica - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-947ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 No. 4 (2020): Culture, Knowledge and School Disciplines in Ibero-America - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-947ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 Núm. 4 (2020): Cultura, Saberes y Disciplinas Escolares en Iberoamerica - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-9471676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8655338/23178Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2020 ETD - Educação Temática Digitalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Joana Dourado França deCouto, Edvaldo Souza2020-11-13T09:51:18Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8655338Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2022-11-08T14:25:31.920723ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop Felicidad en gif: pedagogias de los minivideos cíclicos en las historias de instagram Felicidade em gif: pedagogias dos minivídeos em loop no instagram stories |
title |
Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop |
spellingShingle |
Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop Souza, Joana Dourado França de Pedagogias culturais Felicidade GIF animado Instagram Stories Pedagogías Culturales Felicidad GIF Instagram Stories Culture pedagogies Happiness Animated GIF Instagram Stories |
title_short |
Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop |
title_full |
Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop |
title_fullStr |
Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop |
title_full_unstemmed |
Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop |
title_sort |
Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop |
author |
Souza, Joana Dourado França de |
author_facet |
Souza, Joana Dourado França de Couto, Edvaldo Souza |
author_role |
author |
author2 |
Couto, Edvaldo Souza |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Joana Dourado França de Couto, Edvaldo Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pedagogias culturais Felicidade GIF animado Instagram Stories Pedagogías Culturales Felicidad GIF Instagram Stories Culture pedagogies Happiness Animated GIF Instagram Stories |
topic |
Pedagogias culturais Felicidade GIF animado Instagram Stories Pedagogías Culturales Felicidad GIF Instagram Stories Culture pedagogies Happiness Animated GIF Instagram Stories |
description |
This article presents the results of a master research and aimed to discuss uses and interactions of youth profiles on Instagram through GIF publications in Instagram Stories– a feature for sharing photos and videos with a maximum of 24 hours in application memory. The main argument of your article is that these young people enjoy knowledge, pedagogies which circulate in digital social media to perform the happiness experienced and invented in Instagram Stories. The theoretical basis considere studies in the fields of cultural pedagogies, cyberculture apply to education specially studies related to digital social Networks and the age of mobility. The method used to analyze the stories was the qualitative, descriptive and analytical research of a netnographic nature. This article concludes that the young people analyzed perform the experiences of a happy life through GIF publications in Instagram Stories bringing up pedagogies which constitute the funcionality and the social Network: Instagram. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8655338 10.20396/etd.v22i4.8655338 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8655338 |
identifier_str_mv |
10.20396/etd.v22i4.8655338 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8655338/23178 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 ETD - Educação Temática Digital https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 ETD - Educação Temática Digital https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporáneo Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital; v. 22 n. 4 (2020): Cultura, Saberes y Disciplinas Escolares en Iberoamerica - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-947 ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 No. 4 (2020): Culture, Knowledge and School Disciplines in Ibero-America - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-947 ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 Núm. 4 (2020): Cultura, Saberes y Disciplinas Escolares en Iberoamerica - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-947 1676-2592 reponame:ETD - Educação Temática Digital instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
ETD - Educação Temática Digital |
collection |
ETD - Educação Temática Digital |
repository.name.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
ppec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br |
_version_ |
1800216654474379264 |