Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Joana Dourado França de
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Couto, Edvaldo Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: ETD - Educação Temática Digital
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8655338
Resumo: This article presents the results of a master research and aimed to  discuss  uses and interactions of youth profiles on Instagram through GIF publications in Instagram Stories– a feature for sharing photos and videos with a maximum of 24 hours in application memory. The main argument of your article is that these young people enjoy knowledge, pedagogies which circulate in digital social media to perform the happiness experienced and invented in Instagram Stories. The theoretical basis considere studies in the fields of cultural pedagogies, cyberculture apply to education specially studies related to digital social Networks and the age of mobility. The method used to analyze the stories was the qualitative, descriptive and analytical research of a netnographic nature. This article concludes that the young people analyzed perform the experiences of a happy life through GIF publications in Instagram Stories bringing up pedagogies which constitute the funcionality and the social Network: Instagram.
id UNICAMP-19_c8f7280c48fa601dc12aa364e8527eab
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8655338
network_acronym_str UNICAMP-19
network_name_str ETD - Educação Temática Digital
repository_id_str
spelling Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loopFelicidad en gif: pedagogias de los minivideos cíclicos en las historias de instagram Felicidade em gif: pedagogias dos minivídeos em loop no instagram stories Pedagogias culturaisFelicidadeGIF animadoInstagram StoriesPedagogías CulturalesFelicidadGIFInstagram StoriesCulture pedagogiesHappinessAnimated GIFInstagram StoriesThis article presents the results of a master research and aimed to  discuss  uses and interactions of youth profiles on Instagram through GIF publications in Instagram Stories– a feature for sharing photos and videos with a maximum of 24 hours in application memory. The main argument of your article is that these young people enjoy knowledge, pedagogies which circulate in digital social media to perform the happiness experienced and invented in Instagram Stories. The theoretical basis considere studies in the fields of cultural pedagogies, cyberculture apply to education specially studies related to digital social Networks and the age of mobility. The method used to analyze the stories was the qualitative, descriptive and analytical research of a netnographic nature. This article concludes that the young people analyzed perform the experiences of a happy life through GIF publications in Instagram Stories bringing up pedagogies which constitute the funcionality and the social Network: Instagram.Este artículo muestra resultados de una investigación que tuvo como objetivo discutir usos e interacciones de perfiles de jóvenes en Instagram através de publicaciones de GIF en la función Stories, recurso para compartir fotos y videos con permanencia de 24 horas en la memoria del aplicativo. El argumento central es que ese grupo de jóvenes aprovecha saberes, pedagogías que circulan en los medios sociales digitales para representar la felicidad experimentada y/o inventada en el Instagram  Stories. La fundamentación teórica consideró estudios em el campo delas pedagogías culturales y de la cibercultura aplicada a la educación, especialmente, aquellos relacionados con las redes sociales y la era de la movilidad. El método utilizado fue el de investigación cualitativa, descriptiva y analítica, de tipo netnográfico. Se concluye que los jóvenes colaboradores desarrollan la felicidad vivida por medio de GIF en el Instagram Stories y, de esta forma, traen a la superficie pedagogías que constituyen la funcionalidad y la red social en cuestión.O artigo apresenta resultados de uma pesquisa e teve como objetivo discutir usos e interações de perfis de jovens no Instagram por meio de publicações de GIFs na função Stories, recurso para compartilhamento de fotos e vídeos com duração de 24 horas na memória do aplicativo. O principal argumento é que esse grupo de jovens usufrui de saberes, de pedagogias que circulam nas mídias sociais digitais para performar a felicidade experimentada e/ou inventada no Instagram Stories. A fundamentação teórica considerou estudos nos campos das pedagogias culturais, da cibercultura aplicada à educação, notadamente, os estudos relacionados às redes sociais digitais e a era da mobilidade. O método utilizado foi o da pesquisa qualitativa, descritiva e analítica, de cunho netnográfico. O artigo conclui que os jovens estudados performam as experiências de felicidade vividas por meio de GIFs no Instagram Stories e, desta forma, trazem à tona pedagogias que constituem a funcionalidade e a rede social em questão.Universidade Estadual de Campinas2020-11-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/865533810.20396/etd.v22i4.8655338ETD - Educação Temática Digital; v. 22 n. 4 (2020): Cultura, Saberes y Disciplinas Escolares en Iberoamerica - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-947ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 No. 4 (2020): Culture, Knowledge and School Disciplines in Ibero-America - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-947ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 Núm. 4 (2020): Cultura, Saberes y Disciplinas Escolares en Iberoamerica - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-9471676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8655338/23178Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2020 ETD - Educação Temática Digitalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Joana Dourado França deCouto, Edvaldo Souza2020-11-13T09:51:18Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8655338Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2022-11-08T14:25:31.920723ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop
Felicidad en gif: pedagogias de los minivideos cíclicos en las historias de instagram
Felicidade em gif: pedagogias dos minivídeos em loop no instagram stories
title Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop
spellingShingle Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop
Souza, Joana Dourado França de
Pedagogias culturais
Felicidade
GIF animado
Instagram Stories
Pedagogías Culturales
Felicidad
GIF
Instagram Stories
Culture pedagogies
Happiness
Animated GIF
Instagram Stories
title_short Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop
title_full Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop
title_fullStr Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop
title_full_unstemmed Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop
title_sort Happiness in gif: minivideos pedagogies in instagram stories loop
author Souza, Joana Dourado França de
author_facet Souza, Joana Dourado França de
Couto, Edvaldo Souza
author_role author
author2 Couto, Edvaldo Souza
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Souza, Joana Dourado França de
Couto, Edvaldo Souza
dc.subject.por.fl_str_mv Pedagogias culturais
Felicidade
GIF animado
Instagram Stories
Pedagogías Culturales
Felicidad
GIF
Instagram Stories
Culture pedagogies
Happiness
Animated GIF
Instagram Stories
topic Pedagogias culturais
Felicidade
GIF animado
Instagram Stories
Pedagogías Culturales
Felicidad
GIF
Instagram Stories
Culture pedagogies
Happiness
Animated GIF
Instagram Stories
description This article presents the results of a master research and aimed to  discuss  uses and interactions of youth profiles on Instagram through GIF publications in Instagram Stories– a feature for sharing photos and videos with a maximum of 24 hours in application memory. The main argument of your article is that these young people enjoy knowledge, pedagogies which circulate in digital social media to perform the happiness experienced and invented in Instagram Stories. The theoretical basis considere studies in the fields of cultural pedagogies, cyberculture apply to education specially studies related to digital social Networks and the age of mobility. The method used to analyze the stories was the qualitative, descriptive and analytical research of a netnographic nature. This article concludes that the young people analyzed perform the experiences of a happy life through GIF publications in Instagram Stories bringing up pedagogies which constitute the funcionality and the social Network: Instagram.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8655338
10.20396/etd.v22i4.8655338
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8655338
identifier_str_mv 10.20396/etd.v22i4.8655338
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8655338/23178
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 ETD - Educação Temática Digital
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 ETD - Educação Temática Digital
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporáneo
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv ETD - Educação Temática Digital; v. 22 n. 4 (2020): Cultura, Saberes y Disciplinas Escolares en Iberoamerica - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-947
ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 No. 4 (2020): Culture, Knowledge and School Disciplines in Ibero-America - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-947
ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 Núm. 4 (2020): Cultura, Saberes y Disciplinas Escolares en Iberoamerica - Cultura, Saberes e Disciplinas Escolares na Ibero-América; 931-947
1676-2592
reponame:ETD - Educação Temática Digital
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str ETD - Educação Temática Digital
collection ETD - Educação Temática Digital
repository.name.fl_str_mv ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ppec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br
_version_ 1800216654474379264