Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Zetetiké (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646613 |
Resumo: | With the implementation of the Programa de Integração à Educação Básica na ModalidadeEducação de Jovens e Adultos – PROEJA – in the Federal Institutes of Technological Education therehas been a need to investigate the possibilities of creating interdisciplinary activities for the course inCommunity Health, to provide the student with a comprehensive education. The activity presented herewas applied as an exploratory-investigative experience. Later it was described and analyzed in order tovalidate its potential and prepare the teacher for the possibilities of interdisciplinary work withmathematics and physical education, to raise awareness about quality of life and care against obesity. |
id |
UNICAMP-21_74cc6d88d727140794303a186a70dd10 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8646613 |
network_acronym_str |
UNICAMP-21 |
network_name_str |
Zetetiké (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJAInterdisciplinaridade no ensino de Matemática e Educação Física no PROEJAPROEJAMathematicsPhysical educationInterdisciplinarityTeaching materialPROEJAMatemáticaEducação FísicaInterdisciplinaridadeMaterial didáticoMatemática e Saúdetrabalho interdisciplinarrelato de experiência na construção de material didáticoWith the implementation of the Programa de Integração à Educação Básica na ModalidadeEducação de Jovens e Adultos – PROEJA – in the Federal Institutes of Technological Education therehas been a need to investigate the possibilities of creating interdisciplinary activities for the course inCommunity Health, to provide the student with a comprehensive education. The activity presented herewas applied as an exploratory-investigative experience. Later it was described and analyzed in order tovalidate its potential and prepare the teacher for the possibilities of interdisciplinary work withmathematics and physical education, to raise awareness about quality of life and care against obesity.Diante da implantação do Programa de Integração à Educação Básica na Modalidade Educação de Jovens e Adultos – PROEJA – na rede federal de Educação Profissional e Tecnológica, viu-se a necessidade de investigar as possibilidades da construção de atividades interdisciplinares para o curso de Agente Comunitário de Saúde, a fim de proporcionar ao estudante uma formação integral. A atividade aqui apresentada foi aplicada com caráter exploratório-investigativo. Posteriormente, foi descrita e analisada, com o objetivo de verificar sua potencialidade e instrumentalizar o professor quanto às possibilidades de trabalho interdisciplinar com a Matemática e a Educação Física, para a conscientização sobre qualidade de vida e sobre cuidados contra a obesidade.Universidade Estadual de Campinas2013-05-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/864661310.20396/zet.v20i38.8646613Zetetike; Vol. 20 No. 2 (2012): jul./dez. [38]; 111-124Zetetike; Vol. 20 Núm. 2 (2012): jul./dez. [38]; 111-124Zetetike; v. 20 n. 2 (2012): jul./dez. [38]; 111-1242176-1744reponame:Zetetiké (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646613/13515Brazil; 2012Brasil; 2012Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemáticahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMiranda, Paula Reis deFaria, Ricardo Campos deGazire, Eliane Scheid2023-11-23T14:48:41Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8646613Revistahttp://www.fe.unicamp.br/zetetike/PUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/oaizetetike@unicamp.br2176-17440104-4877opendoar:2023-11-23T14:48:41Zetetiké (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJA Interdisciplinaridade no ensino de Matemática e Educação Física no PROEJA |
title |
Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJA |
spellingShingle |
Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJA Miranda, Paula Reis de PROEJA Mathematics Physical education Interdisciplinarity Teaching material PROEJA Matemática Educação Física Interdisciplinaridade Material didático Matemática e Saúde trabalho interdisciplinar relato de experiência na construção de material didático |
title_short |
Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJA |
title_full |
Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJA |
title_fullStr |
Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJA |
title_full_unstemmed |
Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJA |
title_sort |
Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJA |
author |
Miranda, Paula Reis de |
author_facet |
Miranda, Paula Reis de Faria, Ricardo Campos de Gazire, Eliane Scheid |
author_role |
author |
author2 |
Faria, Ricardo Campos de Gazire, Eliane Scheid |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Miranda, Paula Reis de Faria, Ricardo Campos de Gazire, Eliane Scheid |
dc.subject.por.fl_str_mv |
PROEJA Mathematics Physical education Interdisciplinarity Teaching material PROEJA Matemática Educação Física Interdisciplinaridade Material didático Matemática e Saúde trabalho interdisciplinar relato de experiência na construção de material didático |
topic |
PROEJA Mathematics Physical education Interdisciplinarity Teaching material PROEJA Matemática Educação Física Interdisciplinaridade Material didático Matemática e Saúde trabalho interdisciplinar relato de experiência na construção de material didático |
description |
With the implementation of the Programa de Integração à Educação Básica na ModalidadeEducação de Jovens e Adultos – PROEJA – in the Federal Institutes of Technological Education therehas been a need to investigate the possibilities of creating interdisciplinary activities for the course inCommunity Health, to provide the student with a comprehensive education. The activity presented herewas applied as an exploratory-investigative experience. Later it was described and analyzed in order tovalidate its potential and prepare the teacher for the possibilities of interdisciplinary work withmathematics and physical education, to raise awareness about quality of life and care against obesity. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-05-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646613 10.20396/zet.v20i38.8646613 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646613 |
identifier_str_mv |
10.20396/zet.v20i38.8646613 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646613/13515 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; 2012 Brasil; 2012 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Zetetike; Vol. 20 No. 2 (2012): jul./dez. [38]; 111-124 Zetetike; Vol. 20 Núm. 2 (2012): jul./dez. [38]; 111-124 Zetetike; v. 20 n. 2 (2012): jul./dez. [38]; 111-124 2176-1744 reponame:Zetetiké (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Zetetiké (Online) |
collection |
Zetetiké (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Zetetiké (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
zetetike@unicamp.br |
_version_ |
1798329589915713536 |