Modernity and education in Émile Durkheim

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Evangelista, Ely Guimarães dos Santos
Data de Publicação: 1997
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Temáticas (Campinas. Online)
Texto Completo: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11655
Resumo: This text looks for to associate the question of modernity to the sociological cathegories of Dukheim. In this context, it interests in the first place its notion of pedagogy and of as if they associate, in its theory, education, moral and sociology.
id UNICAMP-25_1b6b9bbbde1fc41f6a8953a746d5ad04
oai_identifier_str oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/11655
network_acronym_str UNICAMP-25
network_name_str Temáticas (Campinas. Online)
repository_id_str
spelling Modernity and education in Émile DurkheimModernidad y educación en Émile DurkheimModernidade e educação em Émile DurkheimPedagogiaSociologiaEducaciónPedagogySociologyEducationPedagogiaSociologiaEducaçãoThis text looks for to associate the question of modernity to the sociological cathegories of Dukheim. In this context, it interests in the first place its notion of pedagogy and of as if they associate, in its theory, education, moral and sociology.Este texto busca asociar la cuestión de la modernidad con las categorías sociológicas de Durkheim. En este contexto, su noción de pedagogía y cómo se asocian, en su teoría, la educación, la moral y la sociología, son de interés primordial.Este texto procura associar a questão da modernidade às categorias sociológicas de Durkheim. Neste contexto, interessa em primeiro lugar sua noção de pedagogia e de como se associam, na sua teoria, educação, moral e sociologia.Universidade Estadual de Campinas1997-08-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/1165510.20396/tematicas.v5i9/10.11655Tematicas; v. 5 n. 9 (1997); 23-66Tematicas; Vol. 5 No. 9 (1997); 23-66Tematicas; Vol. 5 Núm. 9 (1997); 23-662595-315Xreponame:Temáticas (Campinas. Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11655/6969Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 1997 Ely Guimarães dos Santos Evangelistahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessEvangelista, Ely Guimarães dos Santos2021-05-02T00:38:48Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/11655Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicasPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/oaitmaticas@unicamp.br||2595-315X1413-2486opendoar:2021-05-02T00:38:48Temáticas (Campinas. Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Modernity and education in Émile Durkheim
Modernidad y educación en Émile Durkheim
Modernidade e educação em Émile Durkheim
title Modernity and education in Émile Durkheim
spellingShingle Modernity and education in Émile Durkheim
Evangelista, Ely Guimarães dos Santos
Pedagogia
Sociologia
Educación
Pedagogy
Sociology
Education
Pedagogia
Sociologia
Educação
title_short Modernity and education in Émile Durkheim
title_full Modernity and education in Émile Durkheim
title_fullStr Modernity and education in Émile Durkheim
title_full_unstemmed Modernity and education in Émile Durkheim
title_sort Modernity and education in Émile Durkheim
author Evangelista, Ely Guimarães dos Santos
author_facet Evangelista, Ely Guimarães dos Santos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Evangelista, Ely Guimarães dos Santos
dc.subject.por.fl_str_mv Pedagogia
Sociologia
Educación
Pedagogy
Sociology
Education
Pedagogia
Sociologia
Educação
topic Pedagogia
Sociologia
Educación
Pedagogy
Sociology
Education
Pedagogia
Sociologia
Educação
description This text looks for to associate the question of modernity to the sociological cathegories of Dukheim. In this context, it interests in the first place its notion of pedagogy and of as if they associate, in its theory, education, moral and sociology.
publishDate 1997
dc.date.none.fl_str_mv 1997-08-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11655
10.20396/tematicas.v5i9/10.11655
url https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11655
identifier_str_mv 10.20396/tematicas.v5i9/10.11655
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11655/6969
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 1997 Ely Guimarães dos Santos Evangelista
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 1997 Ely Guimarães dos Santos Evangelista
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporáneo
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Tematicas; v. 5 n. 9 (1997); 23-66
Tematicas; Vol. 5 No. 9 (1997); 23-66
Tematicas; Vol. 5 Núm. 9 (1997); 23-66
2595-315X
reponame:Temáticas (Campinas. Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Temáticas (Campinas. Online)
collection Temáticas (Campinas. Online)
repository.name.fl_str_mv Temáticas (Campinas. Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv tmaticas@unicamp.br||
_version_ 1797067881412820992