Dyad mediator-student: cooperation relationships
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
DOI: | 10.20396/tsc.v1i1.14439 |
Texto Completo: | https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14439 |
Resumo: | This study presents results from a quali-quantitative research looking for evidence on the pedagogical mediation influence on the academic performance of distance learning students. For the systematization of the responses to the research question, a content analysis was performed using the Alceste method. An explanation for the evidence of the mediation relevance to the student professional performance, following from the dyad for cooperation concept, based on social psychology theoretical underpinnings, founded on the philosophy of the Hegelian logic. These concepts paved the ground on which the analysis was deployed. |
id |
UNICAMP-33_ee8bf52c08fd112eb88a77d64c46f8ac |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14439 |
network_acronym_str |
UNICAMP-33 |
network_name_str |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
spelling |
Dyad mediator-student: cooperation relationshipsDíade mediador-aluno: relações de cooperaçãoMediação pedagógicaEducação a distânciaFormação de professoresAlcestePedagogic mediationDistance learningTeacher performanceAlcesteThis study presents results from a quali-quantitative research looking for evidence on the pedagogical mediation influence on the academic performance of distance learning students. For the systematization of the responses to the research question, a content analysis was performed using the Alceste method. An explanation for the evidence of the mediation relevance to the student professional performance, following from the dyad for cooperation concept, based on social psychology theoretical underpinnings, founded on the philosophy of the Hegelian logic. These concepts paved the ground on which the analysis was deployed.Este artigo apresenta resultados de uma pesquisa quali-quantitativa que busca evidências da influência da ação da mediação pedagógica no desempenho acadêmico dos alunos na modalidade a distância. Para a sistematização das respostas foi realizada a análise de conteúdo por meio do método Alceste. Procurou-se explicar a evidência da relevância da mediação no desempenho profissional do aluno a partir do conceito de díade para a cooperação, com base em preceitos teóricos da psicologia social, fundamentados na filosofia da lógica hegeliana. A análise apresentada possui esses conceitos como fundamentação.Universidade Estadual de Campinas2013-11-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresArtigo avaliado pelos paresTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/1443910.20396/tsc.v1i1.14439Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 No. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 Núm. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 No 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 1 n. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-792318-8839reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimentoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14439/9452Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2013 Tecnologias, Sociedade e Conhecimentohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessCampos, Gilda Helena Bernardino de Ziviani, CilioSilva, Eunice de Castro eRoque, Gianna Oliveira2022-02-03T11:39:10Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14439Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tscPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/oaitscnied@unicamp.br2318-88392318-8839opendoar:2022-02-03T11:39:10Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dyad mediator-student: cooperation relationships Díade mediador-aluno: relações de cooperação |
title |
Dyad mediator-student: cooperation relationships |
spellingShingle |
Dyad mediator-student: cooperation relationships Dyad mediator-student: cooperation relationships Campos, Gilda Helena Bernardino de Mediação pedagógica Educação a distância Formação de professores Alceste Pedagogic mediation Distance learning Teacher performance Alceste Campos, Gilda Helena Bernardino de Mediação pedagógica Educação a distância Formação de professores Alceste Pedagogic mediation Distance learning Teacher performance Alceste |
title_short |
Dyad mediator-student: cooperation relationships |
title_full |
Dyad mediator-student: cooperation relationships |
title_fullStr |
Dyad mediator-student: cooperation relationships Dyad mediator-student: cooperation relationships |
title_full_unstemmed |
Dyad mediator-student: cooperation relationships Dyad mediator-student: cooperation relationships |
title_sort |
Dyad mediator-student: cooperation relationships |
author |
Campos, Gilda Helena Bernardino de |
author_facet |
Campos, Gilda Helena Bernardino de Campos, Gilda Helena Bernardino de Ziviani, Cilio Silva, Eunice de Castro e Roque, Gianna Oliveira Ziviani, Cilio Silva, Eunice de Castro e Roque, Gianna Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Ziviani, Cilio Silva, Eunice de Castro e Roque, Gianna Oliveira |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Campos, Gilda Helena Bernardino de Ziviani, Cilio Silva, Eunice de Castro e Roque, Gianna Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Mediação pedagógica Educação a distância Formação de professores Alceste Pedagogic mediation Distance learning Teacher performance Alceste |
topic |
Mediação pedagógica Educação a distância Formação de professores Alceste Pedagogic mediation Distance learning Teacher performance Alceste |
description |
This study presents results from a quali-quantitative research looking for evidence on the pedagogical mediation influence on the academic performance of distance learning students. For the systematization of the responses to the research question, a content analysis was performed using the Alceste method. An explanation for the evidence of the mediation relevance to the student professional performance, following from the dyad for cooperation concept, based on social psychology theoretical underpinnings, founded on the philosophy of the Hegelian logic. These concepts paved the ground on which the analysis was deployed. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-11-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos pares Artigo avaliado pelos pares Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14439 10.20396/tsc.v1i1.14439 |
url |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14439 |
identifier_str_mv |
10.20396/tsc.v1i1.14439 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14439/9452 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2013 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2013 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 No. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 Núm. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 No 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 1 n. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79 2318-8839 reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimento instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
collection |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
repository.name.fl_str_mv |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
tscnied@unicamp.br |
_version_ |
1822178950446579712 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.20396/tsc.v1i1.14439 |