Dyad mediator-student: cooperation relationships

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Campos, Gilda Helena Bernardino de
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Ziviani, Cilio, Silva, Eunice de Castro e, Roque, Gianna Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
DOI: 10.20396/tsc.v1i1.14439
Texto Completo: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14439
Resumo: This study presents results from a quali-quantitative research looking for evidence on the pedagogical mediation influence on the academic performance of distance learning students. For the systematization of the responses to the research question, a content analysis was performed using the Alceste method. An explanation for the evidence of the mediation relevance to the student professional performance, following from the dyad for cooperation concept, based on social psychology theoretical underpinnings, founded on the philosophy of the Hegelian logic. These concepts paved the ground on which the analysis was deployed.
id UNICAMP-33_ee8bf52c08fd112eb88a77d64c46f8ac
oai_identifier_str oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14439
network_acronym_str UNICAMP-33
network_name_str Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
spelling Dyad mediator-student: cooperation relationshipsDíade mediador-aluno: relações de cooperaçãoMediação pedagógicaEducação a distânciaFormação de professoresAlcestePedagogic mediationDistance learningTeacher performanceAlcesteThis study presents results from a quali-quantitative research looking for evidence on the pedagogical mediation influence on the academic performance of distance learning students. For the systematization of the responses to the research question, a content analysis was performed using the Alceste method. An explanation for the evidence of the mediation relevance to the student professional performance, following from the dyad for cooperation concept, based on social psychology theoretical underpinnings, founded on the philosophy of the Hegelian logic. These concepts paved the ground on which the analysis was deployed.Este artigo apresenta resultados de uma pesquisa quali-quantitativa que busca evidências da influência da ação da mediação pedagógica no desempenho acadêmico dos alunos na modalidade a distância. Para a sistematização das respostas foi realizada a análise de conteúdo por meio do método Alceste. Procurou-se explicar a evidência da relevância da mediação no desempenho profissional do aluno a partir do conceito de díade para a cooperação, com base em preceitos teóricos da psicologia social, fundamentados na filosofia da lógica hegeliana. A análise apresentada possui esses conceitos como fundamentação.Universidade Estadual de Campinas2013-11-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresArtigo avaliado pelos paresTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/1443910.20396/tsc.v1i1.14439Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 No. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 Núm. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 No 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 1 n. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-792318-8839reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimentoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14439/9452Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2013 Tecnologias, Sociedade e Conhecimentohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessCampos, Gilda Helena Bernardino de Ziviani, CilioSilva, Eunice de Castro eRoque, Gianna Oliveira2022-02-03T11:39:10Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14439Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tscPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/oaitscnied@unicamp.br2318-88392318-8839opendoar:2022-02-03T11:39:10Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Dyad mediator-student: cooperation relationships
Díade mediador-aluno: relações de cooperação
title Dyad mediator-student: cooperation relationships
spellingShingle Dyad mediator-student: cooperation relationships
Dyad mediator-student: cooperation relationships
Campos, Gilda Helena Bernardino de
Mediação pedagógica
Educação a distância
Formação de professores
Alceste
Pedagogic mediation
Distance learning
Teacher performance
Alceste
Campos, Gilda Helena Bernardino de
Mediação pedagógica
Educação a distância
Formação de professores
Alceste
Pedagogic mediation
Distance learning
Teacher performance
Alceste
title_short Dyad mediator-student: cooperation relationships
title_full Dyad mediator-student: cooperation relationships
title_fullStr Dyad mediator-student: cooperation relationships
Dyad mediator-student: cooperation relationships
title_full_unstemmed Dyad mediator-student: cooperation relationships
Dyad mediator-student: cooperation relationships
title_sort Dyad mediator-student: cooperation relationships
author Campos, Gilda Helena Bernardino de
author_facet Campos, Gilda Helena Bernardino de
Campos, Gilda Helena Bernardino de
Ziviani, Cilio
Silva, Eunice de Castro e
Roque, Gianna Oliveira
Ziviani, Cilio
Silva, Eunice de Castro e
Roque, Gianna Oliveira
author_role author
author2 Ziviani, Cilio
Silva, Eunice de Castro e
Roque, Gianna Oliveira
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Campos, Gilda Helena Bernardino de
Ziviani, Cilio
Silva, Eunice de Castro e
Roque, Gianna Oliveira
dc.subject.por.fl_str_mv Mediação pedagógica
Educação a distância
Formação de professores
Alceste
Pedagogic mediation
Distance learning
Teacher performance
Alceste
topic Mediação pedagógica
Educação a distância
Formação de professores
Alceste
Pedagogic mediation
Distance learning
Teacher performance
Alceste
description This study presents results from a quali-quantitative research looking for evidence on the pedagogical mediation influence on the academic performance of distance learning students. For the systematization of the responses to the research question, a content analysis was performed using the Alceste method. An explanation for the evidence of the mediation relevance to the student professional performance, following from the dyad for cooperation concept, based on social psychology theoretical underpinnings, founded on the philosophy of the Hegelian logic. These concepts paved the ground on which the analysis was deployed.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-11-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos pares
Artigo avaliado pelos pares
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14439
10.20396/tsc.v1i1.14439
url https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14439
identifier_str_mv 10.20396/tsc.v1i1.14439
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14439/9452
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2013 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2013 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 No. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 Núm. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 1 No 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 1 n. 1 (2013): NIED 30 Anos; 57-79
2318-8839
reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
collection Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
repository.name.fl_str_mv Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv tscnied@unicamp.br
_version_ 1822178950446579712
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.20396/tsc.v1i1.14439