The clipping as tool for competitive intelligence

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lemos, Ariane Barbosa
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Barbosa, Ricardo Rodrigues, Borges, Mônica Erichsen Nassif
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/1919
Resumo: Abstract The paper presents a diagnostic study about a clipping service. This study focused the development of the service provided by a specialized firm and its use by organizations operating in the executive education, legal and entertainment areas. It concludes that both the company and your customers consider clipping useful for decision making and the clipping is seen as complementary to general action of competitive intelligence organizations. 
id UNICAMP-4_2e6416a65f10bbc573478f9a0e11e6da
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1919
network_acronym_str UNICAMP-4
network_name_str Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
repository_id_str
spelling The clipping as tool for competitive intelligenceO monitoramento de notícias como ferramenta para a inteligência competitivaInteligência competitivaMonitoramento ambientalFontes de informaçãoMonitoramento de notíciasBiblioteconomiaCompetitive intelligenceEnvironmental scanningInformation sourceClippingLibrary scienceinformation sciencesAbstract The paper presents a diagnostic study about a clipping service. This study focused the development of the service provided by a specialized firm and its use by organizations operating in the executive education, legal and entertainment areas. It concludes that both the company and your customers consider clipping useful for decision making and the clipping is seen as complementary to general action of competitive intelligence organizations. O artigo apresenta um diagnóstico do serviço de monitoramento de notícias (clipping). No estudo, foram investigados os processos de elaboração desse serviço por uma empresa especializada e sua utilização por parte de organizações dos setores de educação executiva, jurídico e entretenimento. Conclui que tanto a empresa clipadora quanto seus clientes consideram o clipping útil para o processo decisório e o serviço é visto de forma complementar a ação geral de inteligência competitiva das organizações. Universidade Estadual de Campinas2011-07-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/191910.20396/rdbci.v9i1.1919RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 9 No. 2 (2011): jul./dez.; 56-80RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 9 n. 2 (2011): jul./dez.; 56-801678-765Xreponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/1919/pdf_1Brazil; contemporary Brasil; contemporâneoCopyright (c) 2011 Ariane Barbosa Lemos, Ricardo Rodrigues Barbosa, Mônica Erichsen Nassif Borgeshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLemos, Ariane BarbosaBarbosa, Ricardo RodriguesBorges, Mônica Erichsen Nassif2021-09-26T14:16:58Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1919Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbciPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oaippec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br1678-765X1678-765Xopendoar:2023-05-22T10:16:06.870322Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv The clipping as tool for competitive intelligence
O monitoramento de notícias como ferramenta para a inteligência competitiva
title The clipping as tool for competitive intelligence
spellingShingle The clipping as tool for competitive intelligence
Lemos, Ariane Barbosa
Inteligência competitiva
Monitoramento ambiental
Fontes de informação
Monitoramento de notícias
Biblioteconomia
Competitive intelligence
Environmental scanning
Information source
Clipping
Library science
information sciences
title_short The clipping as tool for competitive intelligence
title_full The clipping as tool for competitive intelligence
title_fullStr The clipping as tool for competitive intelligence
title_full_unstemmed The clipping as tool for competitive intelligence
title_sort The clipping as tool for competitive intelligence
author Lemos, Ariane Barbosa
author_facet Lemos, Ariane Barbosa
Barbosa, Ricardo Rodrigues
Borges, Mônica Erichsen Nassif
author_role author
author2 Barbosa, Ricardo Rodrigues
Borges, Mônica Erichsen Nassif
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lemos, Ariane Barbosa
Barbosa, Ricardo Rodrigues
Borges, Mônica Erichsen Nassif
dc.subject.por.fl_str_mv Inteligência competitiva
Monitoramento ambiental
Fontes de informação
Monitoramento de notícias
Biblioteconomia
Competitive intelligence
Environmental scanning
Information source
Clipping
Library science
information sciences
topic Inteligência competitiva
Monitoramento ambiental
Fontes de informação
Monitoramento de notícias
Biblioteconomia
Competitive intelligence
Environmental scanning
Information source
Clipping
Library science
information sciences
description Abstract The paper presents a diagnostic study about a clipping service. This study focused the development of the service provided by a specialized firm and its use by organizations operating in the executive education, legal and entertainment areas. It concludes that both the company and your customers consider clipping useful for decision making and the clipping is seen as complementary to general action of competitive intelligence organizations. 
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-07-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/1919
10.20396/rdbci.v9i1.1919
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/1919
identifier_str_mv 10.20396/rdbci.v9i1.1919
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/1919/pdf_1
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2011 Ariane Barbosa Lemos, Ricardo Rodrigues Barbosa, Mônica Erichsen Nassif Borges
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2011 Ariane Barbosa Lemos, Ricardo Rodrigues Barbosa, Mônica Erichsen Nassif Borges
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; contemporary
Brasil; contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 9 No. 2 (2011): jul./dez.; 56-80
RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 9 n. 2 (2011): jul./dez.; 56-80
1678-765X
reponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
collection Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
repository.name.fl_str_mv Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ppec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br
_version_ 1788167557770903552