Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual tool

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, Sandra Maria Souza de
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Miguel, Marcelo Calderari, Campos, Ana Claudia Borges
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239
Resumo: Evaluating and reassessing the quality of adjusting the needs of your community are necessary activities for any library. This study uses the Metrics Servqual - of Parasuraman, Zeithaml and Berry (1985), to analyze the expectations and perception of the members of the Transcol Library in relation to the servicesoffered by the librarian modules in the public transportation terms of the municipality of Vila Velha. This method proposes the analysis of the matrix importance & performance for the management of public libraries in relation to the five dimensions of quality: reliability, tangibility, sensitivity, assurance and empathy. The methodology of this investigation has a descriptive character with the use of the technique of critical incident. The results indicate that the members of the library attach greater importance to the 'assurance' dimension in relation to the provision of information services.
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spelling Enjoy your passage and journey for the world of reading: an analysis of the transcol libraries of Vila Velha through the Servqual toolAproveite a sua passagem e viaje pelo mundo da leitura: uma análise das Bibliotecas Transcol de Vila Velha por meio da ferramenta ServqualEstudo de usuário. Serviço comunitário de informação. Servqual. Dimensões da qualidade. Usuários de bibliotecas. Avaliação.User study. Community information service. Servqual.Evaluating and reassessing the quality of adjusting the needs of your community are necessary activities for any library. This study uses the Metrics Servqual - of Parasuraman, Zeithaml and Berry (1985), to analyze the expectations and perception of the members of the Transcol Library in relation to the servicesoffered by the librarian modules in the public transportation terms of the municipality of Vila Velha. This method proposes the analysis of the matrix importance & performance for the management of public libraries in relation to the five dimensions of quality: reliability, tangibility, sensitivity, assurance and empathy. The methodology of this investigation has a descriptive character with the use of the technique of critical incident. The results indicate that the members of the library attach greater importance to the 'assurance' dimension in relation to the provision of information services.Avaliar e reavaliar a qualidade de ajustar as necessidades de sua comunidade são atividades necessárias para qualquer biblioteca. Este estudo utiliza a métrica Servqual – de Parasuraman, Zeithaml e Berry (1985), para analisar as expectativas e percepção dos associados da Bibiblioteca Transcol em relação aos serviços ofertados pelos módulos bibliotecários nos términos de transporte públicos do município de Vila Velha. Este método propõe a analise da matriz importância & desempenho para a gestão das bibliotecas públicas em relação às cinco dimensões de qualidade: confiança, tangibilidade, sensibilidade, segurança e empatia. A metodologia desta investigação tem caráter descritivo com o uso da técnica de incidente crítico. Os resultados obtidos indicam que os associados da biblioteca atribuem maior importância à dimensão ‘segurança’ no que refere à prestação de serviços em informação.Universidade Estadual de Campinas2018-06-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionmétodo servqual, estudo de casoapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/865123910.20396/rdbci.v16i3.8651239RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 16 No. 3 (2018): set./dez.: Múltiplos cenários da Ciência da Informação e da Biblioteconomia brasileira; 408-426RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 16 n. 3 (2018): set./dez.: Múltiplos cenários da Ciência da Informação e da Biblioteconomia brasileira; 408-4261678-765Xreponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239/pdf_1https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8651239/xmlCarvalho, Sandra Maria Souza deMiguel, Marcelo CalderariCampos, Ana Claudia Borgesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-09-27T12:04:19Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8651239Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbciPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oaippec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br1678-765X1678-765Xopendoar:2023-05-22T10:16:24.112815Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
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