Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076 |
Resumo: | The increasing popularity of internet promotes new forms of entertainment, communication and work, such as portals, which aim to disseminate information and foster relationships among stakeholders. This study sought to demonstrate how technological interaction portal of an Educational Institution affects attitudes (satisfaction, trust and commitment) and behavioral intentions (usage level, loyalty and positive communication) of students. From a survey designed by TAM, TTF and KMV models the study showed that the characteristics and suitability of technology on perceived influence in moderating the portal and attitudes of behavioral intentions to study hospital use. |
id |
UNICAMP-4_59247fe958937461a279a8e5da8c62e1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8646076 |
network_acronym_str |
UNICAMP-4 |
network_name_str |
Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação |
repository_id_str |
|
spelling |
Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodelsMarketing digital e de relacionamento : avaliação de um sistema de informação digital usando uma integração da TAM, TTF e modelos KMVPortalDigitalEvaluation of information retrieval systemUser interfaces and usability.PortalDigitalAvaliação de sistema de recuperação de informaçãoInterfaces de usuários e usabilidadeThe increasing popularity of internet promotes new forms of entertainment, communication and work, such as portals, which aim to disseminate information and foster relationships among stakeholders. This study sought to demonstrate how technological interaction portal of an Educational Institution affects attitudes (satisfaction, trust and commitment) and behavioral intentions (usage level, loyalty and positive communication) of students. From a survey designed by TAM, TTF and KMV models the study showed that the characteristics and suitability of technology on perceived influence in moderating the portal and attitudes of behavioral intentions to study hospital use.A ascendente popularidade da internet prolifera formas de entretenimento, comunicação e trabalho, tais como os portais, que visam difundir informações e fomentar relacionamentos entre stakeholders. Este estudo buscou verificar como a interação tecnológica do portal de uma IES afeta atitudes (satisfação, confiança e comprometimento) e intenções comportamentais (utilização do portal, lealdade e comunicação positiva) dos discentes. A partir de um survey concebido pelos modelos TAM, TTF e KMV o estudo evidencia que as características e a adequação da tecnologia influenciam na utilidade percebida no portal e nas atitudes moderadoras de intenções comportamentais para a instituição estudada.Universidade Estadual de Campinas2017-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/864607610.20396/rdbci.v15i1.8646076RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 15 No. 1 (2017): Use, study and culture of bibliometric methods; 189-210RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 15 n. 1 (2017): jan./abr.: Uso, estudo e a cultura dos métodos bibliométricos; 189-2101678-765Xreponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076/pdf_1Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2017 Plínio Rafael Reis Monteiro, Raquel Vaz de Mello Strambi Zeringotahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMonteiro, Plínio Rafael ReisZeringota, Raquel Vaz de Mello Strambi2022-05-09T13:01:07Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8646076Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbciPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oaippec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br1678-765X1678-765Xopendoar:2023-05-22T10:16:19.916869Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels Marketing digital e de relacionamento : avaliação de um sistema de informação digital usando uma integração da TAM, TTF e modelos KMV |
title |
Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels |
spellingShingle |
Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels Monteiro, Plínio Rafael Reis Portal Digital Evaluation of information retrieval system User interfaces and usability. Portal Digital Avaliação de sistema de recuperação de informação Interfaces de usuários e usabilidade |
title_short |
Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels |
title_full |
Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels |
title_fullStr |
Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels |
title_full_unstemmed |
Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels |
title_sort |
Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels |
author |
Monteiro, Plínio Rafael Reis |
author_facet |
Monteiro, Plínio Rafael Reis Zeringota, Raquel Vaz de Mello Strambi |
author_role |
author |
author2 |
Zeringota, Raquel Vaz de Mello Strambi |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Monteiro, Plínio Rafael Reis Zeringota, Raquel Vaz de Mello Strambi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Portal Digital Evaluation of information retrieval system User interfaces and usability. Portal Digital Avaliação de sistema de recuperação de informação Interfaces de usuários e usabilidade |
topic |
Portal Digital Evaluation of information retrieval system User interfaces and usability. Portal Digital Avaliação de sistema de recuperação de informação Interfaces de usuários e usabilidade |
description |
The increasing popularity of internet promotes new forms of entertainment, communication and work, such as portals, which aim to disseminate information and foster relationships among stakeholders. This study sought to demonstrate how technological interaction portal of an Educational Institution affects attitudes (satisfaction, trust and commitment) and behavioral intentions (usage level, loyalty and positive communication) of students. From a survey designed by TAM, TTF and KMV models the study showed that the characteristics and suitability of technology on perceived influence in moderating the portal and attitudes of behavioral intentions to study hospital use. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-01-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076 10.20396/rdbci.v15i1.8646076 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076 |
identifier_str_mv |
10.20396/rdbci.v15i1.8646076 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076/pdf https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Plínio Rafael Reis Monteiro, Raquel Vaz de Mello Strambi Zeringota https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Plínio Rafael Reis Monteiro, Raquel Vaz de Mello Strambi Zeringota https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 15 No. 1 (2017): Use, study and culture of bibliometric methods; 189-210 RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 15 n. 1 (2017): jan./abr.: Uso, estudo e a cultura dos métodos bibliométricos; 189-210 1678-765X reponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação |
collection |
Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
ppec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br |
_version_ |
1788167559249395712 |