Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Monteiro, Plínio Rafael Reis
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Zeringota, Raquel Vaz de Mello Strambi
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076
Resumo: The increasing popularity of internet promotes new forms of entertainment, communication and work, such as portals, which aim to disseminate information and foster relationships among stakeholders. This study sought to demonstrate how technological interaction portal of an Educational Institution affects attitudes (satisfaction, trust and commitment) and behavioral intentions (usage level, loyalty and positive communication) of students. From a survey designed by TAM, TTF and KMV models the study showed that the characteristics and suitability of technology on perceived influence in moderating the portal and attitudes of behavioral intentions to study hospital use.
id UNICAMP-4_59247fe958937461a279a8e5da8c62e1
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8646076
network_acronym_str UNICAMP-4
network_name_str Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
repository_id_str
spelling Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodelsMarketing digital e de relacionamento : avaliação de um sistema de informação digital usando uma integração da TAM, TTF e modelos KMVPortalDigitalEvaluation of information retrieval systemUser interfaces and usability.PortalDigitalAvaliação de sistema de recuperação de informaçãoInterfaces de usuários e usabilidadeThe increasing popularity of internet promotes new forms of entertainment, communication and work, such as portals, which aim to disseminate information and foster relationships among stakeholders. This study sought to demonstrate how technological interaction portal of an Educational Institution affects attitudes (satisfaction, trust and commitment) and behavioral intentions (usage level, loyalty and positive communication) of students. From a survey designed by TAM, TTF and KMV models the study showed that the characteristics and suitability of technology on perceived influence in moderating the portal and attitudes of behavioral intentions to study hospital use.A ascendente popularidade da internet prolifera formas de entretenimento, comunicação e trabalho, tais como os portais, que visam difundir informações e fomentar relacionamentos entre stakeholders. Este estudo buscou verificar como a interação tecnológica do portal de uma IES afeta atitudes (satisfação, confiança e comprometimento) e intenções comportamentais (utilização do portal, lealdade e comunicação positiva) dos discentes. A partir de um survey concebido pelos modelos TAM, TTF e KMV o estudo evidencia que as características e a adequação da tecnologia influenciam na utilidade percebida no portal e nas atitudes moderadoras de intenções comportamentais para a instituição estudada.Universidade Estadual de Campinas2017-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/864607610.20396/rdbci.v15i1.8646076RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 15 No. 1 (2017): Use, study and culture of bibliometric methods; 189-210RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 15 n. 1 (2017): jan./abr.: Uso, estudo e a cultura dos métodos bibliométricos; 189-2101678-765Xreponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076/pdf_1Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2017 Plínio Rafael Reis Monteiro, Raquel Vaz de Mello Strambi Zeringotahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMonteiro, Plínio Rafael ReisZeringota, Raquel Vaz de Mello Strambi2022-05-09T13:01:07Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8646076Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbciPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oaippec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br1678-765X1678-765Xopendoar:2023-05-22T10:16:19.916869Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels
Marketing digital e de relacionamento : avaliação de um sistema de informação digital usando uma integração da TAM, TTF e modelos KMV
title Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels
spellingShingle Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels
Monteiro, Plínio Rafael Reis
Portal
Digital
Evaluation of information retrieval system
User interfaces and usability.
Portal
Digital
Avaliação de sistema de recuperação de informação
Interfaces de usuários e usabilidade
title_short Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels
title_full Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels
title_fullStr Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels
title_full_unstemmed Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels
title_sort Relationship and digital marketing: evaluation of a digital information system using an integration of TAM, TTF and KMVmodels
author Monteiro, Plínio Rafael Reis
author_facet Monteiro, Plínio Rafael Reis
Zeringota, Raquel Vaz de Mello Strambi
author_role author
author2 Zeringota, Raquel Vaz de Mello Strambi
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Monteiro, Plínio Rafael Reis
Zeringota, Raquel Vaz de Mello Strambi
dc.subject.por.fl_str_mv Portal
Digital
Evaluation of information retrieval system
User interfaces and usability.
Portal
Digital
Avaliação de sistema de recuperação de informação
Interfaces de usuários e usabilidade
topic Portal
Digital
Evaluation of information retrieval system
User interfaces and usability.
Portal
Digital
Avaliação de sistema de recuperação de informação
Interfaces de usuários e usabilidade
description The increasing popularity of internet promotes new forms of entertainment, communication and work, such as portals, which aim to disseminate information and foster relationships among stakeholders. This study sought to demonstrate how technological interaction portal of an Educational Institution affects attitudes (satisfaction, trust and commitment) and behavioral intentions (usage level, loyalty and positive communication) of students. From a survey designed by TAM, TTF and KMV models the study showed that the characteristics and suitability of technology on perceived influence in moderating the portal and attitudes of behavioral intentions to study hospital use.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-01-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076
10.20396/rdbci.v15i1.8646076
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076
identifier_str_mv 10.20396/rdbci.v15i1.8646076
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076/pdf
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8646076/pdf_1
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Plínio Rafael Reis Monteiro, Raquel Vaz de Mello Strambi Zeringota
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Plínio Rafael Reis Monteiro, Raquel Vaz de Mello Strambi Zeringota
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 15 No. 1 (2017): Use, study and culture of bibliometric methods; 189-210
RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 15 n. 1 (2017): jan./abr.: Uso, estudo e a cultura dos métodos bibliométricos; 189-210
1678-765X
reponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
collection Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
repository.name.fl_str_mv Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ppec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br
_version_ 1788167559249395712