Informational needs and learning in the life cicle of a project
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação |
DOI: | 10.20396/rdbci.v5i2.2012 |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2012 |
Resumo: | Organizations, in a general way, need to innovate themselves in order to stand out or to maintain competitiveness in their business field. For this, the organizations need to elaborate and implement innovative projects. Projects are endeavoring instruments with terms well defined, with resources allocated, multidisciplinary teams and peculiar administrative characteristics. The lifetime of innovative projects can be described in four phases: conceptual; planning and organization; implementation and phasing out. Each phase has its own characteristics, which needs differentiated information and learning of organization’s routine activities. This text seeks to do considerations about the information needs, the production of knowledge and the organizational learning during the development of a project. |
id |
UNICAMP-4_5dfd0ffcb8b0f2186d3105148d4c647e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/2012 |
network_acronym_str |
UNICAMP-4 |
network_name_str |
Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação |
spelling |
Informational needs and learning in the life cicle of a projectNecessidades informacionais e aprendizagem no ciclo de vida de um projetoProject managementInformation managementKnowledge managementOrganizational learningLibrary scienceinformation sciencesGestão de projetosGestão da informaçãoGestão do conhecimentoAprendizagem organizacionalOrganizations, in a general way, need to innovate themselves in order to stand out or to maintain competitiveness in their business field. For this, the organizations need to elaborate and implement innovative projects. Projects are endeavoring instruments with terms well defined, with resources allocated, multidisciplinary teams and peculiar administrative characteristics. The lifetime of innovative projects can be described in four phases: conceptual; planning and organization; implementation and phasing out. Each phase has its own characteristics, which needs differentiated information and learning of organization’s routine activities. This text seeks to do considerations about the information needs, the production of knowledge and the organizational learning during the development of a project.Organizações, de modo geral, precisam inovar se quiserem se destacar ou continuar competitivas na área em que atuam. Para tal, necessitam elaborar e implementar projetos inovadores. Projetos são empreendimentos com cronogramas bem definidos, com recursos próprios alocados, equipes multidisciplinares atuantes e possuem características administrativas peculiares. Pode-se descrever o ciclo de vida de um projeto inovativo em quatro fases: conceitual; planejamento e organização; implementação e encerramento. Cada fase tem características próprias, com necessidades de informação e aprendizagem diferenciadas das atividades rotineiras da organização. Este texto procura fazer uma reflexão sobre as necessidades informacionais, a produção de conhecimento e a aprendizagem organizacional durante o desenvolvimento de um projeto.Universidade Estadual de Campinas2008-02-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de Literaturaliterature revisionapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/201210.20396/rdbci.v5i2.2012RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 6 No. 1 (2008): jan./jun.; 53-66RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 6 n. 1 (2008): jan./jun.; 53-661678-765Xreponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2012/2133Brasil; ContemporâneoCopyright (c) 2008 Nabor Alves Monteiro, Marta Lígia Pomim Valentimhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMonteiro, Nabor AlvesValentim, Marta Lígia Pomim2021-08-27T14:06:56Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/2012Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbciPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oaippec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br1678-765X1678-765Xopendoar:2023-05-22T10:16:11.852674Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Informational needs and learning in the life cicle of a project Necessidades informacionais e aprendizagem no ciclo de vida de um projeto |
title |
Informational needs and learning in the life cicle of a project |
spellingShingle |
Informational needs and learning in the life cicle of a project Informational needs and learning in the life cicle of a project Monteiro, Nabor Alves Project management Information management Knowledge management Organizational learning Library science information sciences Gestão de projetos Gestão da informação Gestão do conhecimento Aprendizagem organizacional Monteiro, Nabor Alves Project management Information management Knowledge management Organizational learning Library science information sciences Gestão de projetos Gestão da informação Gestão do conhecimento Aprendizagem organizacional |
title_short |
Informational needs and learning in the life cicle of a project |
title_full |
Informational needs and learning in the life cicle of a project |
title_fullStr |
Informational needs and learning in the life cicle of a project Informational needs and learning in the life cicle of a project |
title_full_unstemmed |
Informational needs and learning in the life cicle of a project Informational needs and learning in the life cicle of a project |
title_sort |
Informational needs and learning in the life cicle of a project |
author |
Monteiro, Nabor Alves |
author_facet |
Monteiro, Nabor Alves Monteiro, Nabor Alves Valentim, Marta Lígia Pomim Valentim, Marta Lígia Pomim |
author_role |
author |
author2 |
Valentim, Marta Lígia Pomim |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Monteiro, Nabor Alves Valentim, Marta Lígia Pomim |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Project management Information management Knowledge management Organizational learning Library science information sciences Gestão de projetos Gestão da informação Gestão do conhecimento Aprendizagem organizacional |
topic |
Project management Information management Knowledge management Organizational learning Library science information sciences Gestão de projetos Gestão da informação Gestão do conhecimento Aprendizagem organizacional |
description |
Organizations, in a general way, need to innovate themselves in order to stand out or to maintain competitiveness in their business field. For this, the organizations need to elaborate and implement innovative projects. Projects are endeavoring instruments with terms well defined, with resources allocated, multidisciplinary teams and peculiar administrative characteristics. The lifetime of innovative projects can be described in four phases: conceptual; planning and organization; implementation and phasing out. Each phase has its own characteristics, which needs differentiated information and learning of organization’s routine activities. This text seeks to do considerations about the information needs, the production of knowledge and the organizational learning during the development of a project. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-02-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Revisão de Literatura literature revision |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2012 10.20396/rdbci.v5i2.2012 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2012 |
identifier_str_mv |
10.20396/rdbci.v5i2.2012 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2012/2133 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2008 Nabor Alves Monteiro, Marta Lígia Pomim Valentim https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2008 Nabor Alves Monteiro, Marta Lígia Pomim Valentim https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 6 No. 1 (2008): jan./jun.; 53-66 RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 6 n. 1 (2008): jan./jun.; 53-66 1678-765X reponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação |
collection |
Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
ppec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br |
_version_ |
1822181164309282816 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.20396/rdbci.v5i2.2012 |