Informational needs and learning in the life cicle of a project

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Monteiro, Nabor Alves
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Valentim, Marta Lígia Pomim
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
DOI: 10.20396/rdbci.v5i2.2012
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2012
Resumo: Organizations, in a general way, need to innovate themselves in order to stand out or to maintain competitiveness in their business field. For this, the organizations need to elaborate and implement innovative projects. Projects are endeavoring instruments with terms well defined, with resources allocated, multidisciplinary teams and peculiar administrative characteristics. The lifetime of innovative projects can be described in four phases: conceptual; planning and organization; implementation and phasing out. Each phase has its own characteristics, which needs differentiated information and learning of organization’s routine activities. This text seeks to do considerations about the information needs, the production of knowledge and the organizational learning during the development of a project.
id UNICAMP-4_5dfd0ffcb8b0f2186d3105148d4c647e
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/2012
network_acronym_str UNICAMP-4
network_name_str Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
spelling Informational needs and learning in the life cicle of a projectNecessidades informacionais e aprendizagem no ciclo de vida de um projetoProject managementInformation managementKnowledge managementOrganizational learningLibrary scienceinformation sciencesGestão de projetosGestão da informaçãoGestão do conhecimentoAprendizagem organizacionalOrganizations, in a general way, need to innovate themselves in order to stand out or to maintain competitiveness in their business field. For this, the organizations need to elaborate and implement innovative projects. Projects are endeavoring instruments with terms well defined, with resources allocated, multidisciplinary teams and peculiar administrative characteristics. The lifetime of innovative projects can be described in four phases: conceptual; planning and organization; implementation and phasing out. Each phase has its own characteristics, which needs differentiated information and learning of organization’s routine activities. This text seeks to do considerations about the information needs, the production of knowledge and the organizational learning during the development of a project.Organizações, de modo geral, precisam inovar se quiserem se destacar ou continuar competitivas na área em que atuam. Para tal, necessitam elaborar e implementar projetos inovadores. Projetos são empreendimentos com cronogramas bem definidos, com recursos próprios alocados, equipes multidisciplinares atuantes e possuem características administrativas peculiares. Pode-se descrever o ciclo de vida de um projeto inovativo em quatro fases: conceitual; planejamento e organização; implementação e encerramento. Cada fase tem características próprias, com necessidades de informação e aprendizagem diferenciadas das atividades rotineiras da organização. Este texto procura fazer uma reflexão sobre as necessidades informacionais, a produção de conhecimento e a aprendizagem organizacional durante o desenvolvimento de um projeto.Universidade Estadual de Campinas2008-02-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de Literaturaliterature revisionapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/201210.20396/rdbci.v5i2.2012RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 6 No. 1 (2008): jan./jun.; 53-66RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 6 n. 1 (2008): jan./jun.; 53-661678-765Xreponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2012/2133Brasil; ContemporâneoCopyright (c) 2008 Nabor Alves Monteiro, Marta Lígia Pomim Valentimhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMonteiro, Nabor AlvesValentim, Marta Lígia Pomim2021-08-27T14:06:56Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/2012Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbciPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oaippec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br1678-765X1678-765Xopendoar:2023-05-22T10:16:11.852674Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Informational needs and learning in the life cicle of a project
Necessidades informacionais e aprendizagem no ciclo de vida de um projeto
title Informational needs and learning in the life cicle of a project
spellingShingle Informational needs and learning in the life cicle of a project
Informational needs and learning in the life cicle of a project
Monteiro, Nabor Alves
Project management
Information management
Knowledge management
Organizational learning
Library science
information sciences
Gestão de projetos
Gestão da informação
Gestão do conhecimento
Aprendizagem organizacional
Monteiro, Nabor Alves
Project management
Information management
Knowledge management
Organizational learning
Library science
information sciences
Gestão de projetos
Gestão da informação
Gestão do conhecimento
Aprendizagem organizacional
title_short Informational needs and learning in the life cicle of a project
title_full Informational needs and learning in the life cicle of a project
title_fullStr Informational needs and learning in the life cicle of a project
Informational needs and learning in the life cicle of a project
title_full_unstemmed Informational needs and learning in the life cicle of a project
Informational needs and learning in the life cicle of a project
title_sort Informational needs and learning in the life cicle of a project
author Monteiro, Nabor Alves
author_facet Monteiro, Nabor Alves
Monteiro, Nabor Alves
Valentim, Marta Lígia Pomim
Valentim, Marta Lígia Pomim
author_role author
author2 Valentim, Marta Lígia Pomim
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Monteiro, Nabor Alves
Valentim, Marta Lígia Pomim
dc.subject.por.fl_str_mv Project management
Information management
Knowledge management
Organizational learning
Library science
information sciences
Gestão de projetos
Gestão da informação
Gestão do conhecimento
Aprendizagem organizacional
topic Project management
Information management
Knowledge management
Organizational learning
Library science
information sciences
Gestão de projetos
Gestão da informação
Gestão do conhecimento
Aprendizagem organizacional
description Organizations, in a general way, need to innovate themselves in order to stand out or to maintain competitiveness in their business field. For this, the organizations need to elaborate and implement innovative projects. Projects are endeavoring instruments with terms well defined, with resources allocated, multidisciplinary teams and peculiar administrative characteristics. The lifetime of innovative projects can be described in four phases: conceptual; planning and organization; implementation and phasing out. Each phase has its own characteristics, which needs differentiated information and learning of organization’s routine activities. This text seeks to do considerations about the information needs, the production of knowledge and the organizational learning during the development of a project.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-02-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Revisão de Literatura
literature revision
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2012
10.20396/rdbci.v5i2.2012
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2012
identifier_str_mv 10.20396/rdbci.v5i2.2012
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2012/2133
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2008 Nabor Alves Monteiro, Marta Lígia Pomim Valentim
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2008 Nabor Alves Monteiro, Marta Lígia Pomim Valentim
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 6 No. 1 (2008): jan./jun.; 53-66
RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 6 n. 1 (2008): jan./jun.; 53-66
1678-765X
reponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
collection Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
repository.name.fl_str_mv Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ppec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br
_version_ 1822181164309282816
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.20396/rdbci.v5i2.2012