A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Digital Unicesumar |
Texto Completo: | http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7308 |
Resumo: | This article suggests the importance of the enviroment in child education, having the architectural factors as one of the main tools of child development. However, to the comprehension of these factors is required the pedagogical and psychological knowledge of child in the first five years of live. The main goal of this research is to understand the importance of architecture in children´s learning, education and development. The literature review indicates the scholars that contributed by enphasis in the influence of the pedagogical aspects in conjuction with the architecture in children´s education. Therefore, this article highlights the importance of playful aspects in the conception of school environments, used as a transformative and innovative tool in child´s development. |
id |
UNICESU -1_0dc62e189dde28bf6210c3b22be55326 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rdu.unicesumar.edu.br:123456789/7308 |
network_acronym_str |
UNICESU -1 |
network_name_str |
Repositório Digital Unicesumar |
repository_id_str |
|
spelling |
A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivoAlunosInfânciaLúdicoCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRAThis article suggests the importance of the enviroment in child education, having the architectural factors as one of the main tools of child development. However, to the comprehension of these factors is required the pedagogical and psychological knowledge of child in the first five years of live. The main goal of this research is to understand the importance of architecture in children´s learning, education and development. The literature review indicates the scholars that contributed by enphasis in the influence of the pedagogical aspects in conjuction with the architecture in children´s education. Therefore, this article highlights the importance of playful aspects in the conception of school environments, used as a transformative and innovative tool in child´s development.Este artigo ressalta a importância do ambiente na educação infantil, identificando nos componentes arquitetônicos ferramentas essenciais para o desenvolvimento infantil. No entanto, para a compreensão dessa interligação, é necessário o conhecimento pedagógico e psicológico das crianças nos primeiros anos de vida. O objetivo geral da pesquisa é entender a importância da arquitetura na aprendizagem, educação e no desenvolvimento das crianças. A pesquisa literária indica os teóricos que contribuíram enfatizando a influência da utilização de técnicas arquitetônicas em conjunto com conhecimentos pedagógicos, para a promoção da educação das crianças. Desta forma, o artigo destaca a importância dos aspectos lúdicos na concepção de ambientes escolares, utilizados como ferramenta transformadora e inovadora para o desenvolvimento das crianças.UNIVERSIDADE CESUMARBrasilUNICESUMARJUNG, Norma ElianeJUNG, Norma ElianeGUEDES, Ana Luiza Populim2021-02-10T13:36:08Z2021-02-102021-02-10T13:36:08Z2021-02-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfGUEDES, Ana Luiza Populim. A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo. 93f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020.Presencialhttp://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7308porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Digital Unicesumarinstname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)instacron:UniCesumar2021-02-11T06:01:39ZRepositório InstitucionalPRI |
dc.title.none.fl_str_mv |
A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo |
title |
A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo |
spellingShingle |
A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo GUEDES, Ana Luiza Populim Alunos Infância Lúdico CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA |
title_short |
A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo |
title_full |
A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo |
title_fullStr |
A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo |
title_full_unstemmed |
A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo |
title_sort |
A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo |
author |
GUEDES, Ana Luiza Populim |
author_facet |
GUEDES, Ana Luiza Populim |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
JUNG, Norma Eliane JUNG, Norma Eliane |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
GUEDES, Ana Luiza Populim |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Alunos Infância Lúdico CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA |
topic |
Alunos Infância Lúdico CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA |
description |
This article suggests the importance of the enviroment in child education, having the architectural factors as one of the main tools of child development. However, to the comprehension of these factors is required the pedagogical and psychological knowledge of child in the first five years of live. The main goal of this research is to understand the importance of architecture in children´s learning, education and development. The literature review indicates the scholars that contributed by enphasis in the influence of the pedagogical aspects in conjuction with the architecture in children´s education. Therefore, this article highlights the importance of playful aspects in the conception of school environments, used as a transformative and innovative tool in child´s development. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-02-10T13:36:08Z 2021-02-10 2021-02-10T13:36:08Z 2021-02-10 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
GUEDES, Ana Luiza Populim. A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo. 93f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020. Presencial http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7308 |
identifier_str_mv |
GUEDES, Ana Luiza Populim. A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo. 93f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020. Presencial |
url |
http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7308 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDADE CESUMAR Brasil UNICESUMAR |
publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDADE CESUMAR Brasil UNICESUMAR |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Digital Unicesumar instname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR) instacron:UniCesumar |
instname_str |
Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR) |
instacron_str |
UniCesumar |
institution |
UniCesumar |
reponame_str |
Repositório Digital Unicesumar |
collection |
Repositório Digital Unicesumar |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1747771956735770624 |