A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: GUEDES, Ana Luiza Populim
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Digital Unicesumar
Texto Completo: http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7308
Resumo: This article suggests the importance of the enviroment in child education, having the architectural factors as one of the main tools of child development. However, to the comprehension of these factors is required the pedagogical and psychological knowledge of child in the first five years of live. The main goal of this research is to understand the importance of architecture in children´s learning, education and development. The literature review indicates the scholars that contributed by enphasis in the influence of the pedagogical aspects in conjuction with the architecture in children´s education. Therefore, this article highlights the importance of playful aspects in the conception of school environments, used as a transformative and innovative tool in child´s development.
id UNICESU -1_0dc62e189dde28bf6210c3b22be55326
oai_identifier_str oai:rdu.unicesumar.edu.br:123456789/7308
network_acronym_str UNICESU -1
network_name_str Repositório Digital Unicesumar
repository_id_str
spelling A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivoAlunosInfânciaLúdicoCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRAThis article suggests the importance of the enviroment in child education, having the architectural factors as one of the main tools of child development. However, to the comprehension of these factors is required the pedagogical and psychological knowledge of child in the first five years of live. The main goal of this research is to understand the importance of architecture in children´s learning, education and development. The literature review indicates the scholars that contributed by enphasis in the influence of the pedagogical aspects in conjuction with the architecture in children´s education. Therefore, this article highlights the importance of playful aspects in the conception of school environments, used as a transformative and innovative tool in child´s development.Este artigo ressalta a importância do ambiente na educação infantil, identificando nos componentes arquitetônicos ferramentas essenciais para o desenvolvimento infantil. No entanto, para a compreensão dessa interligação, é necessário o conhecimento pedagógico e psicológico das crianças nos primeiros anos de vida. O objetivo geral da pesquisa é entender a importância da arquitetura na aprendizagem, educação e no desenvolvimento das crianças. A pesquisa literária indica os teóricos que contribuíram enfatizando a influência da utilização de técnicas arquitetônicas em conjunto com conhecimentos pedagógicos, para a promoção da educação das crianças. Desta forma, o artigo destaca a importância dos aspectos lúdicos na concepção de ambientes escolares, utilizados como ferramenta transformadora e inovadora para o desenvolvimento das crianças.UNIVERSIDADE CESUMARBrasilUNICESUMARJUNG, Norma ElianeJUNG, Norma ElianeGUEDES, Ana Luiza Populim2021-02-10T13:36:08Z2021-02-102021-02-10T13:36:08Z2021-02-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfGUEDES, Ana Luiza Populim. A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo. 93f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020.Presencialhttp://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7308porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Digital Unicesumarinstname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)instacron:UniCesumar2021-02-11T06:01:39ZRepositório InstitucionalPRI
dc.title.none.fl_str_mv A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo
title A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo
spellingShingle A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo
GUEDES, Ana Luiza Populim
Alunos
Infância
Lúdico
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA
title_short A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo
title_full A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo
title_fullStr A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo
title_full_unstemmed A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo
title_sort A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo
author GUEDES, Ana Luiza Populim
author_facet GUEDES, Ana Luiza Populim
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv JUNG, Norma Eliane
JUNG, Norma Eliane
dc.contributor.author.fl_str_mv GUEDES, Ana Luiza Populim
dc.subject.por.fl_str_mv Alunos
Infância
Lúdico
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA
topic Alunos
Infância
Lúdico
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA
description This article suggests the importance of the enviroment in child education, having the architectural factors as one of the main tools of child development. However, to the comprehension of these factors is required the pedagogical and psychological knowledge of child in the first five years of live. The main goal of this research is to understand the importance of architecture in children´s learning, education and development. The literature review indicates the scholars that contributed by enphasis in the influence of the pedagogical aspects in conjuction with the architecture in children´s education. Therefore, this article highlights the importance of playful aspects in the conception of school environments, used as a transformative and innovative tool in child´s development.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-02-10T13:36:08Z
2021-02-10
2021-02-10T13:36:08Z
2021-02-10
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv GUEDES, Ana Luiza Populim. A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo. 93f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020.
Presencial
http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7308
identifier_str_mv GUEDES, Ana Luiza Populim. A influência da arquitetura pré escolar no processo cognitivo. 93f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020.
Presencial
url http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7308
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDADE CESUMAR
Brasil
UNICESUMAR
publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDADE CESUMAR
Brasil
UNICESUMAR
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Digital Unicesumar
instname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)
instacron:UniCesumar
instname_str Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)
instacron_str UniCesumar
institution UniCesumar
reponame_str Repositório Digital Unicesumar
collection Repositório Digital Unicesumar
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1747771956735770624