Publicity in Social Networks and Their Impact on the Culture of Consumerism

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Carlos Mendes Monteiro da
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Brito, Dante Ponte de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/7516
Resumo: Social networks are communication tools and data exchange of great relevance within contemporary society. Billions of clients have an active profile in digital media and companies are really interested to fill these virtual spaces to broadcast their advertisements. Current study analyzes advertisements in social networks and their impact on the culture of consumerism, coupled to the consequences of consumers´ behavior, especially with regard to responsibility for undue use. Social networks and their role in today´s society and on the juridical regime in advertisements are initially undertaken. One should insist on the right to information and consumers´ education so that they may identify and protect themselves from the influence of illicit advertisements on the social media and, consequently, mitigate the advance of consumerism.
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spelling Publicity in Social Networks and Their Impact on the Culture of ConsumerismLa Publicidad en las Redes Sociales y Sus Impactos en la Cultura del ConsumismoA Publicidade nas Redes Sociais e seus Impactos na Cultura do ConsumismoConsumerismIllicit publicityResponsibilitySocial networksConsumismoPublicidad IlícitaRedes SocialesResponsabilizaciónConsumismoPublicidade ilícitaRedes sociaisResponsabilização.Social networks are communication tools and data exchange of great relevance within contemporary society. Billions of clients have an active profile in digital media and companies are really interested to fill these virtual spaces to broadcast their advertisements. Current study analyzes advertisements in social networks and their impact on the culture of consumerism, coupled to the consequences of consumers´ behavior, especially with regard to responsibility for undue use. Social networks and their role in today´s society and on the juridical regime in advertisements are initially undertaken. One should insist on the right to information and consumers´ education so that they may identify and protect themselves from the influence of illicit advertisements on the social media and, consequently, mitigate the advance of consumerism. Las redes sociales son herramientas de comunicación y de cambio de informaciones de alta significación en la sociedad contemporánea. Mil millones de usuarios poseen un perfil activo en las medias digitales y, por este motivo, las empresas han se interesado cada vez más en ocupar estos espacios virtuales para divulgación de anuncios publicitarios. En este contexto, este estudio tiene por objetivo hacer un análisis de la publicidad en las redes sociales y sus impactos en la cultura del consumismo, averiguando sus consecuencias en el comportamiento del consumidor, sobre todo en lo que refiere a la responsabilización por su utilización indebida. Para tanto, es necesario realizar, antes, un estudio sobre las redes sociales y su papel de destaque en la sociedad hodierna y también sobre el régimen jurídico de la publicidad. Delante de lo expuesto, se hace necesario investir en el derecho a la información y a la educación del consumidor, con la finalidad de que este sea capaz de identificar y protegerse de la influencia de anuncios ilícitos divulgados en las redes sociales y, consecuentemente mitigar el avance del consumismo.As redes sociais são ferramentas de comunicação e de troca de informações de alta relevância na sociedade contemporânea. Bilhões de usuários possuem perfil ativo nas mídias digitais e, por este motivo, as empresas têm se interessado cada vez mais em ocupar estes espaços virtuais para divulgação de anúncios publicitários. Neste contexto, este trabalho objetiva fazer uma análise da publicidade nas redes sociais e seus impactos na cultura do consumismo, apurando suas consequências no comportamento do consumidor, sobretudo no que tange à responsabilização por sua utilização indevida. Para tanto, é necessário realizar, antes, um estudo sobre as redes sociais e seu papel de destaque na sociedade hodierna e também sobre o regime jurídico da publicidade. Diante do exposto, faz-se necessário investir no direito à informação e à educação do consumidor, a fim de que o mesmo seja capaz de identificar e se proteger da influência de anúncios ilícitos divulgados nas redes sociais e, consequentemente, mitigar o avanço do consumismo.Universidade Cesumar - UniCesumar2020-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesRevisão de Literaturaapplication/pdfhttps://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/751610.17765/2176-9184.2020v20n1p89-101Revista Jurídica Cesumar - Mestrado; v. 20 n. 1 (2020): jan./abr.; 89-1012176-91841677-6402reponame:Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online)instname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)instacron:UNICESUporhttps://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/7516/6315Copyright (c) 2020 Revista Jurídica Cesumar - Mestradoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Carlos Mendes Monteiro daBrito, Dante Ponte de 2022-06-06T18:46:33Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7516Revistahttp://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridicaPRIhttp://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/oai||naep@unicesumar.edu.br2176-91841677-6402opendoar:2022-06-06T18:46:33Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online) - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)false
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