Employer’s directive power, decent employment and personality rights
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/314 |
Resumo: | The recommendation 193 from the International Work Organization talks about “decent employment”, whose conception can only be possible to obtain from a study of the meaning and the limitations of the employer’s directive power, and confronting them with employees’ personality rights within the work relations. The reasonability principle is a parameter for the exercise, in the fair measure, of the employer’s directive power without abuse. Thus, it is concluded that there cannot be “decent employment” if the workers’ dignity respect is absent. In the same way promote “decent employment” is not just a question that interests the employee, because work occupies the great part of his time, or the employer, because he has interest in his enterprise development, or still the workers in a more general sense, with or without a employment link, but it is also a question of public policy. |
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Employer’s directive power, decent employment and personality rightsPoder directivo del empleador, empleo decente y derechos de laPoder diretivo do empregador, emprego decente e direitos da personalidadepoder diretivo – dignidade do empregado – emprego decenteThe recommendation 193 from the International Work Organization talks about “decent employment”, whose conception can only be possible to obtain from a study of the meaning and the limitations of the employer’s directive power, and confronting them with employees’ personality rights within the work relations. The reasonability principle is a parameter for the exercise, in the fair measure, of the employer’s directive power without abuse. Thus, it is concluded that there cannot be “decent employment” if the workers’ dignity respect is absent. In the same way promote “decent employment” is not just a question that interests the employee, because work occupies the great part of his time, or the employer, because he has interest in his enterprise development, or still the workers in a more general sense, with or without a employment link, but it is also a question of public policy.La recomendación 193 de la Organzación Internacional del Trabajo habla en "empleo decente", cuya concepción sólo es posíble obtener a partir del estudio de la abrangencia y de los límites del poder directivo del empleador confrontado con los derechos de personalidad del empleado en la relación de empleo. El Principio de Razonbilidade es un parámetro para el ejercicio, en la justa medida, del poder del empleador, sin abusos. De eso se concluye que no puede haber "empleo decente" si esté ausente el respeto a la dignidad del trabajador. Igualmente, promover el "empleo decente" no es apenas uma cuestión que interesa al empleado, porque el trabajo ocupa la mayor parte de su tiempo de vida útil. O al empleador, porque tiene interes em el desarrollo de su emprendimiento. O tadavía, al trabajador de modo general, sons u vínculo empleticio, pero es también uma custrión de política pública.A recomendação 193 da Organização Internacional do Trabalho fala em “emprego decente”, cuja concepção só é possível obter a partir do estudo da abrangência e dos limites do poder diretivo do empregador confrontado com os direitos de personalidade do empregado na relação de emprego. O Princípio da Razoabilidade é um parâmetro para o exercício, na justa medida, do poder diretivo do empregador, sem abusos. Disso se conclui que não pode haver “emprego decente” se ausente está o respeito à dignidade do trabalhador. Igualmente, promover o “emprego decente” não é apenas uma questão que interessa ao empregado, porque o trabalho ocupa a maior parte do seu tempo de vida útil, ou ao empregador, porque tem interesse no desenvolvimento do seu empreendimento, ou ainda ao trabalhador de um modo geral, com ou sem vínculo empregatício, mas é também uma questão de política pública.Universidade Cesumar - UniCesumar2007-08-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesRevisão de Literaturaapplication/pdfhttps://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/314Revista Jurídica Cesumar - Mestrado; v. 6 n. 1 (2006); 267-2812176-91841677-6402reponame:Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online)instname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)instacron:UNICESUporhttps://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/314/173Copyright (c) 2017 Revista Jurídica Cesumar - Mestradoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Leda Maria Messias da2022-05-24T18:38:23Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/314Revistahttp://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridicaPRIhttp://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/oai||naep@unicesumar.edu.br2176-91841677-6402opendoar:2022-05-24T18:38:23Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online) - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)false |
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