Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Digital Unicesumar |
Texto Completo: | http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/9079 |
Resumo: | The objective of this work is to think beyond the walls that society imposes, to think of an integral education that involves the guarantee of the development of childhood in all its dimensions, that is, to strengthen the relationship of children to the city with integration of the streets. Thus, the child is a multidimensional individual who contemplates the social, physical, cultural, intellectual and emotional environment, being an example to be followed for the transformations of humanity and cities, they are also the imagination, the fantasy, the joy beyond the innocence of living. This will be addressed in this text, also contemplating the correlates to be cited, among them the project "Free spaces of the city and the freedom of children", in which suggests new paths for childhood to the urban environment, also the various reports and revitalizations made in Jundiaí, a city that has stood out in relation to these types of case and, finally, the Children’s Bicentennial Park, example of safety and comfort. Moreover, the expected results for this writing are to direct what really must be done in relation to the city and the child, discover the means for this to facilitate access to all and in what way this will succeed for the final project. |
id |
UNICESU-1_59d1873104883da54ba567981bdcacd5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rdu.unicesumar.edu.br:123456789/9079 |
network_acronym_str |
UNICESU-1 |
network_name_str |
Repositório Digital Unicesumar |
repository_id_str |
|
spelling |
Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginaçãoCidadeCriançasHumanidadeCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ARQUITETURA E URBANISMOThe objective of this work is to think beyond the walls that society imposes, to think of an integral education that involves the guarantee of the development of childhood in all its dimensions, that is, to strengthen the relationship of children to the city with integration of the streets. Thus, the child is a multidimensional individual who contemplates the social, physical, cultural, intellectual and emotional environment, being an example to be followed for the transformations of humanity and cities, they are also the imagination, the fantasy, the joy beyond the innocence of living. This will be addressed in this text, also contemplating the correlates to be cited, among them the project "Free spaces of the city and the freedom of children", in which suggests new paths for childhood to the urban environment, also the various reports and revitalizations made in Jundiaí, a city that has stood out in relation to these types of case and, finally, the Children’s Bicentennial Park, example of safety and comfort. Moreover, the expected results for this writing are to direct what really must be done in relation to the city and the child, discover the means for this to facilitate access to all and in what way this will succeed for the final project.O objetivo, do presente trabalho, é pensar além dos muros que a sociedade impõe, pensar em uma educação integral que envolve a garantia do desenvolvimento da infância em todas as suas dimensões, ou seja, fortalecer a relação das crianças à cidade com integração às ruas. Sendo assim, a criança é um indivíduo multidimensional, que contempla o meio social, físico, cultural, intelectual e emocional, sendo exemplo a ser seguido para as transformações da humanidade e das cidades, também são a imaginação, a fantasia, a alegria além da inocência do viver. Trataremos desse assunto neste texto, contemplando também os correlatos a serem citados, entre eles o projeto “Espaços livres da cidade e a liberdade das crianças”, no qual sugere novos caminhos para a infância ao meio urbano, também os vários relatos e revitalizações feitas em Jundiaí, uma cidade que vem se destacando em relação a esses tipos de caso e, por último, o Parque Bicentenário Infantil, exemplo de segurança e conforto. Outrossim, os resultados esperados para esta escrita é direcionar ao que realmente deve ser feito em relação a cidade e a criança, descobrir os meios para que isso facilite o acesso a todos e de qual maneira isso vai suceder para o projeto final.UNIVERSIDADE CESUMARBrasilUNICESUMAROLINI, Patrícia Bruder BarbosaCASTILHO, Mariana Calvi de2021-12-15T14:45:25Z2021-12-152021-12-15T14:45:25Z2021-12-15info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfCASTILHO, Mariana Calvi de. Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação. 33f. 2021. Unicesumar - Universidade Cesumar de Maringá, 2021.Presencialhttp://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/9079porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Digital Unicesumarinstname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)instacron:UniCesumar2021-12-16T06:02:13Zoai:rdu.unicesumar.edu.br:123456789/9079Repositório InstitucionalPRIhttp://rdu.unicesumar.edu.br/oai/requestopendoar:2021-12-16T06:02:13Repositório Digital Unicesumar - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação |
title |
Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação |
spellingShingle |
Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação CASTILHO, Mariana Calvi de Cidade Crianças Humanidade CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ARQUITETURA E URBANISMO |
title_short |
Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação |
title_full |
Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação |
title_fullStr |
Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação |
title_full_unstemmed |
Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação |
title_sort |
Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação |
author |
CASTILHO, Mariana Calvi de |
author_facet |
CASTILHO, Mariana Calvi de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
OLINI, Patrícia Bruder Barbosa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
CASTILHO, Mariana Calvi de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cidade Crianças Humanidade CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ARQUITETURA E URBANISMO |
topic |
Cidade Crianças Humanidade CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ARQUITETURA E URBANISMO |
description |
The objective of this work is to think beyond the walls that society imposes, to think of an integral education that involves the guarantee of the development of childhood in all its dimensions, that is, to strengthen the relationship of children to the city with integration of the streets. Thus, the child is a multidimensional individual who contemplates the social, physical, cultural, intellectual and emotional environment, being an example to be followed for the transformations of humanity and cities, they are also the imagination, the fantasy, the joy beyond the innocence of living. This will be addressed in this text, also contemplating the correlates to be cited, among them the project "Free spaces of the city and the freedom of children", in which suggests new paths for childhood to the urban environment, also the various reports and revitalizations made in Jundiaí, a city that has stood out in relation to these types of case and, finally, the Children’s Bicentennial Park, example of safety and comfort. Moreover, the expected results for this writing are to direct what really must be done in relation to the city and the child, discover the means for this to facilitate access to all and in what way this will succeed for the final project. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-15T14:45:25Z 2021-12-15 2021-12-15T14:45:25Z 2021-12-15 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
CASTILHO, Mariana Calvi de. Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação. 33f. 2021. Unicesumar - Universidade Cesumar de Maringá, 2021. Presencial http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/9079 |
identifier_str_mv |
CASTILHO, Mariana Calvi de. Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação. 33f. 2021. Unicesumar - Universidade Cesumar de Maringá, 2021. Presencial |
url |
http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/9079 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDADE CESUMAR Brasil UNICESUMAR |
publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDADE CESUMAR Brasil UNICESUMAR |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Digital Unicesumar instname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR) instacron:UniCesumar |
instname_str |
Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR) |
instacron_str |
UniCesumar |
institution |
UniCesumar |
reponame_str |
Repositório Digital Unicesumar |
collection |
Repositório Digital Unicesumar |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Digital Unicesumar - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813098717379559424 |