Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: RAIMONDI, Caroline Hungaras
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Digital Unicesumar
Texto Completo: http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7683
Resumo: This study aimed to develop a mobile educational application for dentistry students. With this tool, it was sought to create a method of learning as a dynamic and innovative alternative, complementing the existing pedagogical techniques. The game was inspired by the mobile application “Who am I?”, in which the player must find out what word appears on the screen, without visualizing it, just listening to tips. The MIT App Inventor platform was used for the construction of the application, which enabled the formation of a simple and effective prototype, capable of idealizing the functioning of the game. In the application, common subjects of the dentistry course were approached, however, to exemplify, only the Fixed Prosthesis was used, more specifically Molding Materials. This project, therefore, sought to develop a simple and effective study tool, which will collaborate for a high educational quality and effective learning of dentistry students.
id UNICESU-1_95a81e040989b53e0040b02ffe29c12c
oai_identifier_str oai:rdu.unicesumar.edu.br:123456789/7683
network_acronym_str UNICESU-1
network_name_str Repositório Digital Unicesumar
repository_id_str
spelling Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologiaAprendizagemTecnologiaOdontologiaCNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ODONTOLOGIAThis study aimed to develop a mobile educational application for dentistry students. With this tool, it was sought to create a method of learning as a dynamic and innovative alternative, complementing the existing pedagogical techniques. The game was inspired by the mobile application “Who am I?”, in which the player must find out what word appears on the screen, without visualizing it, just listening to tips. The MIT App Inventor platform was used for the construction of the application, which enabled the formation of a simple and effective prototype, capable of idealizing the functioning of the game. In the application, common subjects of the dentistry course were approached, however, to exemplify, only the Fixed Prosthesis was used, more specifically Molding Materials. This project, therefore, sought to develop a simple and effective study tool, which will collaborate for a high educational quality and effective learning of dentistry students.O presente trabalho objetivou a elaboração de um aplicativo educacional móvel para acadêmicos do curso de odontologia. Com esta ferramenta, buscou-se criar uma forma de aprendizado, complementando as técnicas pedagógicas já existentes, trazendo este jogo como uma alternativa dinâmica e inovadora. O jogo foi inspirado no aplicativo de celular “Quem sou eu?”, em que o jogador deve descobrir qual palavra aparece na tela, sem visualizá-la, apenas ouvindo dicas. Para a construção do aplicativo, utilizou-se a plataforma MIT App Inventor, que possibilitou a formação de um protótipo simples e eficaz, capaz de idealizar o funcionamento do jogo. No aplicativo, foram abordadas disciplinas comuns do curso de odontologia, todavia, para exemplificar utilizou-se apenas a Prótese Fixa, mais especificadamente Materiais de Moldagem. Este projeto, portanto, buscou desenvolver uma ferramenta simples e efetiva de estudos, que irá colaborar para uma educação de qualidade e aprendizado pleno dos acadêmicos do curso de odontologia.UNIVERSIDADE CESUMARBrasilUNICESUMARZAMPONI, ManfredoOROSCO, Fernando AccorsiGARCIA, Gustavo Henrique FranciscatoZAMPONI, ManfredoRAIMONDI, Caroline Hungaras2021-02-17T12:13:06Z2021-02-172021-02-17T12:13:06Z2021-02-17info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfRAIMONDI, Caroline Hungaras. Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia. 40f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá 2020.Presencialhttp://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7683porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Digital Unicesumarinstname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)instacron:UniCesumar2021-02-18T06:02:09Zoai:rdu.unicesumar.edu.br:123456789/7683Repositório InstitucionalPRIhttp://rdu.unicesumar.edu.br/oai/requestopendoar:2021-02-18T06:02:09Repositório Digital Unicesumar - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)false
dc.title.none.fl_str_mv Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia
title Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia
spellingShingle Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia
RAIMONDI, Caroline Hungaras
Aprendizagem
Tecnologia
Odontologia
CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ODONTOLOGIA
title_short Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia
title_full Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia
title_fullStr Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia
title_full_unstemmed Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia
title_sort Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia
author RAIMONDI, Caroline Hungaras
author_facet RAIMONDI, Caroline Hungaras
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv ZAMPONI, Manfredo
OROSCO, Fernando Accorsi
GARCIA, Gustavo Henrique Franciscato
ZAMPONI, Manfredo
dc.contributor.author.fl_str_mv RAIMONDI, Caroline Hungaras
dc.subject.por.fl_str_mv Aprendizagem
Tecnologia
Odontologia
CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ODONTOLOGIA
topic Aprendizagem
Tecnologia
Odontologia
CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ODONTOLOGIA
description This study aimed to develop a mobile educational application for dentistry students. With this tool, it was sought to create a method of learning as a dynamic and innovative alternative, complementing the existing pedagogical techniques. The game was inspired by the mobile application “Who am I?”, in which the player must find out what word appears on the screen, without visualizing it, just listening to tips. The MIT App Inventor platform was used for the construction of the application, which enabled the formation of a simple and effective prototype, capable of idealizing the functioning of the game. In the application, common subjects of the dentistry course were approached, however, to exemplify, only the Fixed Prosthesis was used, more specifically Molding Materials. This project, therefore, sought to develop a simple and effective study tool, which will collaborate for a high educational quality and effective learning of dentistry students.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-02-17T12:13:06Z
2021-02-17
2021-02-17T12:13:06Z
2021-02-17
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv RAIMONDI, Caroline Hungaras. Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia. 40f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá 2020.
Presencial
http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7683
identifier_str_mv RAIMONDI, Caroline Hungaras. Studentes: criação de aplicativo educacional móvel para estudantes de odontologia. 40f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá 2020.
Presencial
url http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/7683
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDADE CESUMAR
Brasil
UNICESUMAR
publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDADE CESUMAR
Brasil
UNICESUMAR
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Digital Unicesumar
instname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)
instacron:UniCesumar
instname_str Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)
instacron_str UniCesumar
institution UniCesumar
reponame_str Repositório Digital Unicesumar
collection Repositório Digital Unicesumar
repository.name.fl_str_mv Repositório Digital Unicesumar - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1813098705526456320