The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sabia, Claudia Pereira de Pádua
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista @mbienteeducação
Texto Completo: https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214
Resumo: The School Performance Evaluation System of Marília was created in 2004. The study's objective is to identify what elementary school teachers in this municipality think about SAREM and to verify if there is another evaluation proposal and the possible uses of its results. The research developed with a qualitative approach, and the methodology used bibliographical and documentary research and the google docs form. As a result, although the majority consider the results of SAREM as an indicator of quality, 29.6% of teachers consider that it cannot be the only indicator of all the work carried out and that other quality activities develop that are not considered. It was verified as a complementary form of evaluation to institutional evaluation. Regarding the uses of the results of this assessment, most claim that the results are used for pedagogical planning and continuing education
id UNICID_4854f1bb7f65e176d15d3342b1635b82
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1214
network_acronym_str UNICID
network_name_str Revista @mbienteeducação
repository_id_str
spelling The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality La perspectiva de los docentes de la red municipal de Marília sobre el SAREM y otras dimensiones de la calidad socialO olhar dos professores da rede municipal de Marília sobre o SAREM e outras dimensões da qualidade socialSAREMMarketing QualitySocial QualityInstitutional EvaluationEducational AccountabilitySAREMCalidad de MercadeoCalidad SocialEvaluación InstitucionalResponsabilidad EducativaSAREMQualidade MercadológicaQualidade SocialAvaliação InstitucionalResponsabilização EducacionalThe School Performance Evaluation System of Marília was created in 2004. The study's objective is to identify what elementary school teachers in this municipality think about SAREM and to verify if there is another evaluation proposal and the possible uses of its results. The research developed with a qualitative approach, and the methodology used bibliographical and documentary research and the google docs form. As a result, although the majority consider the results of SAREM as an indicator of quality, 29.6% of teachers consider that it cannot be the only indicator of all the work carried out and that other quality activities develop that are not considered. It was verified as a complementary form of evaluation to institutional evaluation. Regarding the uses of the results of this assessment, most claim that the results are used for pedagogical planning and continuing educationEl Sistema de Evaluación del Desempeño Escolar de Marília fue creado en 2004. El objetivo del estudio es identificar lo que los profesores de la enseñanza básica de este municipio piensan sobre el SAREM, para verificar si existe otra propuesta de evaluación y los posibles usos de sus resultados. La investigación se desarrolló en un enfoque cualitativo y la metodología utilizada fue la investigación bibliográfica y documental y el formulario google docs. Como resultados presentamos que si bien los resultados del SAREM son considerados por la mayoría como un indicador de calidad, el 29,6% de los docentes considera que no puede ser el único indicador de todo el trabajo realizado y que se desarrollan otras actividades de calidad que no son considerado Se verificó como una forma de evaluación complementaria a la evaluación institucional. En cuanto a los usos de los resultados de esta evaluación, la mayoría afirma que los resultados se utilizan para la planificación pedagógica y la educación continua.O Sistema de Avaliação do Rendimento Escolar de Marília foi criado em 2004. O objetivo do estudo é identificar o que os professores do Ensino Fundamental deste município pensam sobre o SAREM, verificar se existe outra proposta de avaliação e os possíveis usos dos seus resultados. A pesquisa foi desenvolvida em uma abordagem qualitativa e a metodologia utilizou as pesquisas bibliográfica, documental e o formulário Google docs. Como resultados apresentamos que embora os resultados do SAREM sejam considerados pela maioria como um indicador de qualidade, 29,6% dos professores consideram que não pode ser o único indicador de todo o trabalho realizado e são desenvolvidas outras atividades de qualidade que não são consideradas. Foi verificado como forma de avaliação complementar a avaliação institucional. Em relação aos usos dos resultados desta avaliação, a maioria afirma que os resultados são utilizados para o planejamento pedagógico e para a formação continuada.Universidade Cidade de São Paulo2022-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmlhttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/121410.26843/ae.v15i00.1214Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e022029Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e022029Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e0220291982-863210.26843/ae.v15i00reponame:Revista @mbienteeducaçãoinstname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)instacron:UNICIDporenghttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1024https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1025https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1026Copyright (c) 2023 Claudia Pereira de Pádua Sabiainfo:eu-repo/semantics/openAccessSabia, Claudia Pereira de Pádua2023-03-10T15:05:00Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1214Revistahttp://publicacoes.unicid.edu.br/index.php/ambienteeducacao/oai1982-86321982-8632opendoar:2023-03-10T15:05Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)false
dc.title.none.fl_str_mv The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality
La perspectiva de los docentes de la red municipal de Marília sobre el SAREM y otras dimensiones de la calidad social
O olhar dos professores da rede municipal de Marília sobre o SAREM e outras dimensões da qualidade social
title The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality
spellingShingle The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality
Sabia, Claudia Pereira de Pádua
SAREM
Marketing Quality
Social Quality
Institutional Evaluation
Educational Accountability
SAREM
Calidad de Mercadeo
Calidad Social
Evaluación Institucional
Responsabilidad Educativa
SAREM
Qualidade Mercadológica
Qualidade Social
Avaliação Institucional
Responsabilização Educacional
title_short The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality
title_full The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality
title_fullStr The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality
title_full_unstemmed The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality
title_sort The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality
author Sabia, Claudia Pereira de Pádua
author_facet Sabia, Claudia Pereira de Pádua
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sabia, Claudia Pereira de Pádua
dc.subject.por.fl_str_mv SAREM
Marketing Quality
Social Quality
Institutional Evaluation
Educational Accountability
SAREM
Calidad de Mercadeo
Calidad Social
Evaluación Institucional
Responsabilidad Educativa
SAREM
Qualidade Mercadológica
Qualidade Social
Avaliação Institucional
Responsabilização Educacional
topic SAREM
Marketing Quality
Social Quality
Institutional Evaluation
Educational Accountability
SAREM
Calidad de Mercadeo
Calidad Social
Evaluación Institucional
Responsabilidad Educativa
SAREM
Qualidade Mercadológica
Qualidade Social
Avaliação Institucional
Responsabilização Educacional
description The School Performance Evaluation System of Marília was created in 2004. The study's objective is to identify what elementary school teachers in this municipality think about SAREM and to verify if there is another evaluation proposal and the possible uses of its results. The research developed with a qualitative approach, and the methodology used bibliographical and documentary research and the google docs form. As a result, although the majority consider the results of SAREM as an indicator of quality, 29.6% of teachers consider that it cannot be the only indicator of all the work carried out and that other quality activities develop that are not considered. It was verified as a complementary form of evaluation to institutional evaluation. Regarding the uses of the results of this assessment, most claim that the results are used for pedagogical planning and continuing education
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214
10.26843/ae.v15i00.1214
url https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214
identifier_str_mv 10.26843/ae.v15i00.1214
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1024
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1025
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1026
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Claudia Pereira de Pádua Sabia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Claudia Pereira de Pádua Sabia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Cidade de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Universidade Cidade de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e022029
Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e022029
Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e022029
1982-8632
10.26843/ae.v15i00
reponame:Revista @mbienteeducação
instname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)
instacron:UNICID
instname_str Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)
instacron_str UNICID
institution UNICID
reponame_str Revista @mbienteeducação
collection Revista @mbienteeducação
repository.name.fl_str_mv Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798315140861394944