The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista @mbienteeducação |
Texto Completo: | https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214 |
Resumo: | The School Performance Evaluation System of Marília was created in 2004. The study's objective is to identify what elementary school teachers in this municipality think about SAREM and to verify if there is another evaluation proposal and the possible uses of its results. The research developed with a qualitative approach, and the methodology used bibliographical and documentary research and the google docs form. As a result, although the majority consider the results of SAREM as an indicator of quality, 29.6% of teachers consider that it cannot be the only indicator of all the work carried out and that other quality activities develop that are not considered. It was verified as a complementary form of evaluation to institutional evaluation. Regarding the uses of the results of this assessment, most claim that the results are used for pedagogical planning and continuing education |
id |
UNICID_4854f1bb7f65e176d15d3342b1635b82 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1214 |
network_acronym_str |
UNICID |
network_name_str |
Revista @mbienteeducação |
repository_id_str |
|
spelling |
The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality La perspectiva de los docentes de la red municipal de Marília sobre el SAREM y otras dimensiones de la calidad socialO olhar dos professores da rede municipal de Marília sobre o SAREM e outras dimensões da qualidade socialSAREMMarketing QualitySocial QualityInstitutional EvaluationEducational AccountabilitySAREMCalidad de MercadeoCalidad SocialEvaluación InstitucionalResponsabilidad EducativaSAREMQualidade MercadológicaQualidade SocialAvaliação InstitucionalResponsabilização EducacionalThe School Performance Evaluation System of Marília was created in 2004. The study's objective is to identify what elementary school teachers in this municipality think about SAREM and to verify if there is another evaluation proposal and the possible uses of its results. The research developed with a qualitative approach, and the methodology used bibliographical and documentary research and the google docs form. As a result, although the majority consider the results of SAREM as an indicator of quality, 29.6% of teachers consider that it cannot be the only indicator of all the work carried out and that other quality activities develop that are not considered. It was verified as a complementary form of evaluation to institutional evaluation. Regarding the uses of the results of this assessment, most claim that the results are used for pedagogical planning and continuing educationEl Sistema de Evaluación del Desempeño Escolar de Marília fue creado en 2004. El objetivo del estudio es identificar lo que los profesores de la enseñanza básica de este municipio piensan sobre el SAREM, para verificar si existe otra propuesta de evaluación y los posibles usos de sus resultados. La investigación se desarrolló en un enfoque cualitativo y la metodología utilizada fue la investigación bibliográfica y documental y el formulario google docs. Como resultados presentamos que si bien los resultados del SAREM son considerados por la mayoría como un indicador de calidad, el 29,6% de los docentes considera que no puede ser el único indicador de todo el trabajo realizado y que se desarrollan otras actividades de calidad que no son considerado Se verificó como una forma de evaluación complementaria a la evaluación institucional. En cuanto a los usos de los resultados de esta evaluación, la mayoría afirma que los resultados se utilizan para la planificación pedagógica y la educación continua.O Sistema de Avaliação do Rendimento Escolar de Marília foi criado em 2004. O objetivo do estudo é identificar o que os professores do Ensino Fundamental deste município pensam sobre o SAREM, verificar se existe outra proposta de avaliação e os possíveis usos dos seus resultados. A pesquisa foi desenvolvida em uma abordagem qualitativa e a metodologia utilizou as pesquisas bibliográfica, documental e o formulário Google docs. Como resultados apresentamos que embora os resultados do SAREM sejam considerados pela maioria como um indicador de qualidade, 29,6% dos professores consideram que não pode ser o único indicador de todo o trabalho realizado e são desenvolvidas outras atividades de qualidade que não são consideradas. Foi verificado como forma de avaliação complementar a avaliação institucional. Em relação aos usos dos resultados desta avaliação, a maioria afirma que os resultados são utilizados para o planejamento pedagógico e para a formação continuada.Universidade Cidade de São Paulo2022-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmlhttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/121410.26843/ae.v15i00.1214Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e022029Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e022029Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e0220291982-863210.26843/ae.v15i00reponame:Revista @mbienteeducaçãoinstname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)instacron:UNICIDporenghttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1024https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1025https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1026Copyright (c) 2023 Claudia Pereira de Pádua Sabiainfo:eu-repo/semantics/openAccessSabia, Claudia Pereira de Pádua2023-03-10T15:05:00Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1214Revistahttp://publicacoes.unicid.edu.br/index.php/ambienteeducacao/oai1982-86321982-8632opendoar:2023-03-10T15:05Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality La perspectiva de los docentes de la red municipal de Marília sobre el SAREM y otras dimensiones de la calidad social O olhar dos professores da rede municipal de Marília sobre o SAREM e outras dimensões da qualidade social |
title |
The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality |
spellingShingle |
The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality Sabia, Claudia Pereira de Pádua SAREM Marketing Quality Social Quality Institutional Evaluation Educational Accountability SAREM Calidad de Mercadeo Calidad Social Evaluación Institucional Responsabilidad Educativa SAREM Qualidade Mercadológica Qualidade Social Avaliação Institucional Responsabilização Educacional |
title_short |
The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality |
title_full |
The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality |
title_fullStr |
The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality |
title_full_unstemmed |
The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality |
title_sort |
The perspective of teachers from the municipal network of Marília on the SAREM and other dimensions of social quality |
author |
Sabia, Claudia Pereira de Pádua |
author_facet |
Sabia, Claudia Pereira de Pádua |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sabia, Claudia Pereira de Pádua |
dc.subject.por.fl_str_mv |
SAREM Marketing Quality Social Quality Institutional Evaluation Educational Accountability SAREM Calidad de Mercadeo Calidad Social Evaluación Institucional Responsabilidad Educativa SAREM Qualidade Mercadológica Qualidade Social Avaliação Institucional Responsabilização Educacional |
topic |
SAREM Marketing Quality Social Quality Institutional Evaluation Educational Accountability SAREM Calidad de Mercadeo Calidad Social Evaluación Institucional Responsabilidad Educativa SAREM Qualidade Mercadológica Qualidade Social Avaliação Institucional Responsabilização Educacional |
description |
The School Performance Evaluation System of Marília was created in 2004. The study's objective is to identify what elementary school teachers in this municipality think about SAREM and to verify if there is another evaluation proposal and the possible uses of its results. The research developed with a qualitative approach, and the methodology used bibliographical and documentary research and the google docs form. As a result, although the majority consider the results of SAREM as an indicator of quality, 29.6% of teachers consider that it cannot be the only indicator of all the work carried out and that other quality activities develop that are not considered. It was verified as a complementary form of evaluation to institutional evaluation. Regarding the uses of the results of this assessment, most claim that the results are used for pedagogical planning and continuing education |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214 10.26843/ae.v15i00.1214 |
url |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214 |
identifier_str_mv |
10.26843/ae.v15i00.1214 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1024 https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1025 https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1214/1026 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Claudia Pereira de Pádua Sabia info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Claudia Pereira de Pádua Sabia |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e022029 Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e022029 Revista @mbienteeducação; (2022) v. 15, Publicação Contínua; e022029 1982-8632 10.26843/ae.v15i00 reponame:Revista @mbienteeducação instname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) instacron:UNICID |
instname_str |
Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) |
instacron_str |
UNICID |
institution |
UNICID |
reponame_str |
Revista @mbienteeducação |
collection |
Revista @mbienteeducação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798315140861394944 |