Higher education: The presence of affirmative policies
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista @mbienteeducação |
Texto Completo: | https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1282 |
Resumo: | This study presents reflections on documents and data regarding Affirmative Action Policies and Initiatives in Higher Education, intending to understand their implementation and impact on society, specifically in higher education. To achieve this, the methodological approach included a narrative literature review and research into reports issued by government agencies and documents from educational institutions available on the Internet. The results of this analysis indicated that Affirmative Action Policies or Initiatives are present in some of the institutions selected for this study and have, to some extent, contributed to overcoming challenges faced by higher education students by providing entry quotas for public universities and also through the University for All Program (Prouni) and scholarships in private universities. In this way, Affirmative Action Policies have sought to address historical inequalities and promote equity of opportunities and access to education for historically marginalized groups. |
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Higher education: The presence of affirmative policiesEducación superior: La presencia de políticas afirmativasEducação superior: A presença das políticas afirmativas Higher EducationAffirmative PoliciesPublic PoliciesEducación SuperiorPolíticas AfirmativasPolíticas públicasEducação SuperiorPolíticas AfirmativasPolíticas PúblicasThis study presents reflections on documents and data regarding Affirmative Action Policies and Initiatives in Higher Education, intending to understand their implementation and impact on society, specifically in higher education. To achieve this, the methodological approach included a narrative literature review and research into reports issued by government agencies and documents from educational institutions available on the Internet. The results of this analysis indicated that Affirmative Action Policies or Initiatives are present in some of the institutions selected for this study and have, to some extent, contributed to overcoming challenges faced by higher education students by providing entry quotas for public universities and also through the University for All Program (Prouni) and scholarships in private universities. In this way, Affirmative Action Policies have sought to address historical inequalities and promote equity of opportunities and access to education for historically marginalized groups.Este estudio presenta reflexiones sobre documentos y datos sobre Políticas y Acciones Afirmativas presentes en la Educación Superior, con el objetivo de comprender su aplicación y efectos en la sociedad, específicamente, en la educación superior. Para ello, la ruta metodológica fue una revisión bibliográfica narrativa y una investigación de informes emitidos por organismos gubernamentales y documentos de instituciones educativas disponibles en Internet. Los resultados de nuestro análisis indican que las Políticas o Acciones Afirmativas están presentes, pero no en la mayoría de las Instituciones seleccionadas para este estudio. Pero, en cierto modo, en su conjunto, han contribuido a superar desafíos para los estudiantes de educación superior, al ofrecer cupos de ingreso a las Universidades Públicas y, también, a través del Programa Universidad para Todos (Prouni), becas en universidades individuales. Y de esta manera. Al tiempo que buscan corregir desigualdades históricas y promover la igualdad de oportunidades y el acceso a la educación para grupos históricamente marginados, las Políticas Afirmativas se convierten en uno de los caminos para la ciudadanía y necesitan ser conocidas por todos los que las necesitan.Este estudo apresenta reflexões sobre documentos e dados sobre as Políticas e Ações Afirmativas presentes na Educação Superior, com o objetivo de compreender sua aplicação e efeitos na sociedade, em específico, na educação superior. Para tanto, realizou-se como percurso metodológico a revisão bibliográfica narrativa e pesquisa em relatórios emitidos pelos órgãos governamentais e documentos de instituições de ensino disponíveis na internet. Os resultados dessa análise apontaram que, as Políticas ou Ações Afirmativas estão presentes, em algumas das Instituições selecionadas para este estudo, e de certa forma, têm contribuído para a superação de desafios dos estudantes da educação superior, ao oferecer cotas de entrada para as Universidades Públicas e, também, por meio do Programa Universidade para Todos (Prouni), e bolsas em universidades particulares. Dessa forma, as Políticas Afirmativas têm buscado corrigir as desigualdades históricas e promover equidade de oportunidades e acesso à educação para grupos historicamente marginalizados.Universidade Cidade de São Paulo2023-11-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/128210.26843/ae.v16i00.1282Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023016Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023016Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e0230161982-863210.26843/ae.v16i00reponame:Revista @mbienteeducaçãoinstname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)instacron:UNICIDporenghttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1282/1082https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1282/1083Copyright (c) 2023 Sílvia Cristina de Oliveira Quadrosinfo:eu-repo/semantics/openAccessQuadros, Sílvia Cristina de Oliveira2024-01-11T20:36:25Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1282Revistahttp://publicacoes.unicid.edu.br/index.php/ambienteeducacao/oai1982-86321982-8632opendoar:2024-01-11T20:36:25Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)false |
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