Challenges of teacher training in a neoliberal society: bursts in bem viver´s perspective

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Maffei, Henrique Safady
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Genro, Maria Elly Herz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Ciência e Cultura
Texto Completo: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4495
Resumo: Teacher training presupposes the understanding and analysis of the neoliberal society like oppress scenario and need build new perspectives. Making mix of reflections and experiences in education, this article analyses this society and its implications to teacher constitution. In hand of this diagnosis, it indicate three challenges in a perspective to imagine bursts to build the Buen Vivir in the Superior Education for teacher training: decommodification, decolonization and democratization.
id UNILASALLE-2_11df1034303884afbf9ff25de0a4db2b
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4495
network_acronym_str UNILASALLE-2
network_name_str Revista Educação Ciência e Cultura
repository_id_str
spelling Challenges of teacher training in a neoliberal society: bursts in bem viver´s perspectiveDesafios da formação de educadores numa sociedade neoliberal: brechas numa perspectiva do bem viverNeoliberal Society; Teacher Training; Well Live; Decolonial Bursts.Neoliberal Society; Teacher Training; Well Live; Decolonial Bursts.Teacher training presupposes the understanding and analysis of the neoliberal society like oppress scenario and need build new perspectives. Making mix of reflections and experiences in education, this article analyses this society and its implications to teacher constitution. In hand of this diagnosis, it indicate three challenges in a perspective to imagine bursts to build the Buen Vivir in the Superior Education for teacher training: decommodification, decolonization and democratization.A formação de educadores pressupõe a compreensão e análise da sociedade neoliberal como um cenário opressor que necessita a construção de novas perspectivas. Compondo reflexões e experiências no cotidiano da educação, o artigo analisa essa sociedade e suas implicações para a constituição da docência. Diante desse diagnóstico, aponta-se três desafios numa perspectiva de imaginar brechas para a construção do Bem Viver que se colocam na Educação Superior para a formação de educadores: desmercantilização, descolonização e democratização.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasMaffei, Henrique SafadyGenro, Maria Elly Herz2019-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/449510.18316/recc.v24i3.4495Educação, Ciência e Cultura; v. 24, n. 3 (2019); p. 173-1892236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4495/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/downloadSuppFile/4495/1123Direitos autorais 2019 Revista de Educação, Ciência e Culturainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-08-26T20:03:57Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4495Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2021-08-26T20:03:57Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false
dc.title.none.fl_str_mv Challenges of teacher training in a neoliberal society: bursts in bem viver´s perspective
Desafios da formação de educadores numa sociedade neoliberal: brechas numa perspectiva do bem viver
title Challenges of teacher training in a neoliberal society: bursts in bem viver´s perspective
spellingShingle Challenges of teacher training in a neoliberal society: bursts in bem viver´s perspective
Maffei, Henrique Safady
Neoliberal Society; Teacher Training; Well Live; Decolonial Bursts.
Neoliberal Society; Teacher Training; Well Live; Decolonial Bursts.
title_short Challenges of teacher training in a neoliberal society: bursts in bem viver´s perspective
title_full Challenges of teacher training in a neoliberal society: bursts in bem viver´s perspective
title_fullStr Challenges of teacher training in a neoliberal society: bursts in bem viver´s perspective
title_full_unstemmed Challenges of teacher training in a neoliberal society: bursts in bem viver´s perspective
title_sort Challenges of teacher training in a neoliberal society: bursts in bem viver´s perspective
author Maffei, Henrique Safady
author_facet Maffei, Henrique Safady
Genro, Maria Elly Herz
author_role author
author2 Genro, Maria Elly Herz
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Maffei, Henrique Safady
Genro, Maria Elly Herz
dc.subject.none.fl_str_mv

dc.subject.por.fl_str_mv Neoliberal Society; Teacher Training; Well Live; Decolonial Bursts.
Neoliberal Society; Teacher Training; Well Live; Decolonial Bursts.
topic Neoliberal Society; Teacher Training; Well Live; Decolonial Bursts.
Neoliberal Society; Teacher Training; Well Live; Decolonial Bursts.
description Teacher training presupposes the understanding and analysis of the neoliberal society like oppress scenario and need build new perspectives. Making mix of reflections and experiences in education, this article analyses this society and its implications to teacher constitution. In hand of this diagnosis, it indicate three challenges in a perspective to imagine bursts to build the Buen Vivir in the Superior Education for teacher training: decommodification, decolonization and democratization.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-11-29
dc.type.none.fl_str_mv

dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4495
10.18316/recc.v24i3.4495
url https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4495
identifier_str_mv 10.18316/recc.v24i3.4495
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4495/pdf
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/downloadSuppFile/4495/1123
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2019 Revista de Educação, Ciência e Cultura
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2019 Revista de Educação, Ciência e Cultura
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
dc.source.none.fl_str_mv Educação, Ciência e Cultura; v. 24, n. 3 (2019); p. 173-189
2236-6377
reponame:Revista Educação Ciência e Cultura
instname:Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron:UNILASALLE
instname_str Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron_str UNILASALLE
institution UNILASALLE
reponame_str Revista Educação Ciência e Cultura
collection Revista Educação Ciência e Cultura
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)
repository.mail.fl_str_mv revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br
_version_ 1788165871225536512