Performing arts for discussing the theme of privacy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Perdigão-Nass, Daniel
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Ipolito, Michelle Zampieri
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Ciência e Cultura
DOI: 10.18316/2236-6377.16.39
Texto Completo: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.39
Resumo: The use of virtual social networks is routine for hundreds of millions of people on Earth. One of the most relevant issues in respect of such use is the protection of privacy. In this article, we make a rigorous discussion, seeking solid base to work the theme ‘privacy’ with freshmen of a Brazilian public university. Our proposal was the use of a work of performance art as a support to the debate. Taking into account the cramped time for working, the implementation of the proposal was successful because there was adherence to debate, besides critical and purposeful action by students.
id UNILASALLE-2_1ad7bcbb447221e26516e937faf69cc2
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/2587
network_acronym_str UNILASALLE-2
network_name_str Revista Educação Ciência e Cultura
spelling Performing arts for discussing the theme of privacyArtes cênicas na discussão do tema privacidadeVirtual Social Networks; Arts Education; Privacy.Educação; Ensino-AprendizagemRedes sociais virtuais; Arte-educação; Privacidade.The use of virtual social networks is routine for hundreds of millions of people on Earth. One of the most relevant issues in respect of such use is the protection of privacy. In this article, we make a rigorous discussion, seeking solid base to work the theme ‘privacy’ with freshmen of a Brazilian public university. Our proposal was the use of a work of performance art as a support to the debate. Taking into account the cramped time for working, the implementation of the proposal was successful because there was adherence to debate, besides critical and purposeful action by students.O uso de redes sociais virtuais é rotineiro para centenas de milhões de pessoas no planeta. Uma das questões mais pertinentes em relação a isso é a proteção da privacidade. Neste artigo, fazemos uma rigorosa discussão, buscando base sólida para trabalhar o tema privacidade junto a calouros de uma universidade pública brasileira. Nossa proposta foi o uso de uma performance cênica como suporte para o debate. Considerado o tempo exíguo de trabalho, a aplicação da proposta foi bem-sucedida, pois houve adesão ao debate e atuação crítica e propositiva pelos estudantes.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasPerdigão-Nass, DanielIpolito, Michelle Zampieri2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.3910.18316/2236-6377.16.39Educação, Ciência e Cultura; v. 21, n. 2 (2016); p. 227-2452236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.39/pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-07T20:24:12Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/2587Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2017-08-07T20:24:12Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false
dc.title.none.fl_str_mv Performing arts for discussing the theme of privacy
Artes cênicas na discussão do tema privacidade
title Performing arts for discussing the theme of privacy
spellingShingle Performing arts for discussing the theme of privacy
Performing arts for discussing the theme of privacy
Perdigão-Nass, Daniel
Virtual Social Networks; Arts Education; Privacy.
Educação; Ensino-Aprendizagem
Redes sociais virtuais; Arte-educação; Privacidade.
Perdigão-Nass, Daniel
Virtual Social Networks; Arts Education; Privacy.
Educação; Ensino-Aprendizagem
Redes sociais virtuais; Arte-educação; Privacidade.
title_short Performing arts for discussing the theme of privacy
title_full Performing arts for discussing the theme of privacy
title_fullStr Performing arts for discussing the theme of privacy
Performing arts for discussing the theme of privacy
title_full_unstemmed Performing arts for discussing the theme of privacy
Performing arts for discussing the theme of privacy
title_sort Performing arts for discussing the theme of privacy
author Perdigão-Nass, Daniel
author_facet Perdigão-Nass, Daniel
Perdigão-Nass, Daniel
Ipolito, Michelle Zampieri
Ipolito, Michelle Zampieri
author_role author
author2 Ipolito, Michelle Zampieri
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Perdigão-Nass, Daniel
Ipolito, Michelle Zampieri
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Virtual Social Networks; Arts Education; Privacy.
Educação; Ensino-Aprendizagem
Redes sociais virtuais; Arte-educação; Privacidade.
topic Virtual Social Networks; Arts Education; Privacy.
Educação; Ensino-Aprendizagem
Redes sociais virtuais; Arte-educação; Privacidade.
description The use of virtual social networks is routine for hundreds of millions of people on Earth. One of the most relevant issues in respect of such use is the protection of privacy. In this article, we make a rigorous discussion, seeking solid base to work the theme ‘privacy’ with freshmen of a Brazilian public university. Our proposal was the use of a work of performance art as a support to the debate. Taking into account the cramped time for working, the implementation of the proposal was successful because there was adherence to debate, besides critical and purposeful action by students.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-20
dc.type.none.fl_str_mv

dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.39
10.18316/2236-6377.16.39
url https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.39
identifier_str_mv 10.18316/2236-6377.16.39
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.39/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
dc.source.none.fl_str_mv Educação, Ciência e Cultura; v. 21, n. 2 (2016); p. 227-245
2236-6377
reponame:Revista Educação Ciência e Cultura
instname:Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron:UNILASALLE
instname_str Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron_str UNILASALLE
institution UNILASALLE
reponame_str Revista Educação Ciência e Cultura
collection Revista Educação Ciência e Cultura
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)
repository.mail.fl_str_mv revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br
_version_ 1822181432573820928
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.18316/2236-6377.16.39