Performing arts for discussing the theme of privacy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Ciência e Cultura |
DOI: | 10.18316/2236-6377.16.39 |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.39 |
Resumo: | The use of virtual social networks is routine for hundreds of millions of people on Earth. One of the most relevant issues in respect of such use is the protection of privacy. In this article, we make a rigorous discussion, seeking solid base to work the theme ‘privacy’ with freshmen of a Brazilian public university. Our proposal was the use of a work of performance art as a support to the debate. Taking into account the cramped time for working, the implementation of the proposal was successful because there was adherence to debate, besides critical and purposeful action by students. |
id |
UNILASALLE-2_1ad7bcbb447221e26516e937faf69cc2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/2587 |
network_acronym_str |
UNILASALLE-2 |
network_name_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
spelling |
Performing arts for discussing the theme of privacyArtes cênicas na discussão do tema privacidadeVirtual Social Networks; Arts Education; Privacy.Educação; Ensino-AprendizagemRedes sociais virtuais; Arte-educação; Privacidade.The use of virtual social networks is routine for hundreds of millions of people on Earth. One of the most relevant issues in respect of such use is the protection of privacy. In this article, we make a rigorous discussion, seeking solid base to work the theme ‘privacy’ with freshmen of a Brazilian public university. Our proposal was the use of a work of performance art as a support to the debate. Taking into account the cramped time for working, the implementation of the proposal was successful because there was adherence to debate, besides critical and purposeful action by students.O uso de redes sociais virtuais é rotineiro para centenas de milhões de pessoas no planeta. Uma das questões mais pertinentes em relação a isso é a proteção da privacidade. Neste artigo, fazemos uma rigorosa discussão, buscando base sólida para trabalhar o tema privacidade junto a calouros de uma universidade pública brasileira. Nossa proposta foi o uso de uma performance cênica como suporte para o debate. Considerado o tempo exíguo de trabalho, a aplicação da proposta foi bem-sucedida, pois houve adesão ao debate e atuação crítica e propositiva pelos estudantes.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasPerdigão-Nass, DanielIpolito, Michelle Zampieri2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.3910.18316/2236-6377.16.39Educação, Ciência e Cultura; v. 21, n. 2 (2016); p. 227-2452236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.39/pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-07T20:24:12Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/2587Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2017-08-07T20:24:12Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Performing arts for discussing the theme of privacy Artes cênicas na discussão do tema privacidade |
title |
Performing arts for discussing the theme of privacy |
spellingShingle |
Performing arts for discussing the theme of privacy Performing arts for discussing the theme of privacy Perdigão-Nass, Daniel Virtual Social Networks; Arts Education; Privacy. Educação; Ensino-Aprendizagem Redes sociais virtuais; Arte-educação; Privacidade. Perdigão-Nass, Daniel Virtual Social Networks; Arts Education; Privacy. Educação; Ensino-Aprendizagem Redes sociais virtuais; Arte-educação; Privacidade. |
title_short |
Performing arts for discussing the theme of privacy |
title_full |
Performing arts for discussing the theme of privacy |
title_fullStr |
Performing arts for discussing the theme of privacy Performing arts for discussing the theme of privacy |
title_full_unstemmed |
Performing arts for discussing the theme of privacy Performing arts for discussing the theme of privacy |
title_sort |
Performing arts for discussing the theme of privacy |
author |
Perdigão-Nass, Daniel |
author_facet |
Perdigão-Nass, Daniel Perdigão-Nass, Daniel Ipolito, Michelle Zampieri Ipolito, Michelle Zampieri |
author_role |
author |
author2 |
Ipolito, Michelle Zampieri |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Perdigão-Nass, Daniel Ipolito, Michelle Zampieri |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Virtual Social Networks; Arts Education; Privacy. Educação; Ensino-Aprendizagem Redes sociais virtuais; Arte-educação; Privacidade. |
topic |
Virtual Social Networks; Arts Education; Privacy. Educação; Ensino-Aprendizagem Redes sociais virtuais; Arte-educação; Privacidade. |
description |
The use of virtual social networks is routine for hundreds of millions of people on Earth. One of the most relevant issues in respect of such use is the protection of privacy. In this article, we make a rigorous discussion, seeking solid base to work the theme ‘privacy’ with freshmen of a Brazilian public university. Our proposal was the use of a work of performance art as a support to the debate. Taking into account the cramped time for working, the implementation of the proposal was successful because there was adherence to debate, besides critical and purposeful action by students. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.39 10.18316/2236-6377.16.39 |
url |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.39 |
identifier_str_mv |
10.18316/2236-6377.16.39 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.16.39/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação, Ciência e Cultura; v. 21, n. 2 (2016); p. 227-245 2236-6377 reponame:Revista Educação Ciência e Cultura instname:Universidade La Salle (UNILASALLE) instacron:UNILASALLE |
instname_str |
Universidade La Salle (UNILASALLE) |
instacron_str |
UNILASALLE |
institution |
UNILASALLE |
reponame_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
collection |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br |
_version_ |
1822181432573820928 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.18316/2236-6377.16.39 |