Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Ciência e Cultura |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/737 |
Resumo: | To accept or not to accept the use of stem cells? To adopt or not to adopt the use of genetically modified organisms? Questions like these are debated daily by Brazilians citizens. Scientists must disclose the results of their researches to assist them about which decision to make. This is the role of scientific communication. Here, I present a guide to assist young scientists. |
id |
UNILASALLE-2_2818888c1e369eb9abbd2e1abe577f89 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/737 |
network_acronym_str |
UNILASALLE-2 |
network_name_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository_id_str |
|
spelling |
Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in societyComunicação científica: uma via para conquistar o reconhecimento científico e a repercussão na sociedadephilosophy of science; models in science; decision-making process; use of statisticsFilosifiaFilosofia da ciência; Modelos em ciência; Tomada de decisão; Uso da estatísticaTo accept or not to accept the use of stem cells? To adopt or not to adopt the use of genetically modified organisms? Questions like these are debated daily by Brazilians citizens. Scientists must disclose the results of their researches to assist them about which decision to make. This is the role of scientific communication. Here, I present a guide to assist young scientists.Aceitar ou não o uso de células-tronco? Adotar ou não o uso de organismos geneticamente modificados? Questões como estas são debatidas diariamente por cidadãos brasileiros. Os cientistas devem divulgar os resultados de suas pesquisas para auxiliá-los sobre qual decisão tomar. Este é o papel da comunicação científica. Aqui, apresento um guia para auxiliar aos cientistas recém-chegadosUniversidade LaSalle - Unilasalle CanoasSantos Junior, Antonio2013-07-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/73710.18316/737Educação, Ciência e Cultura; v. 18, n. 1 (2013); p. 41-472236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/737/867info:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-04T19:26:28Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/737Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2017-08-04T19:26:28Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society Comunicação científica: uma via para conquistar o reconhecimento científico e a repercussão na sociedade |
title |
Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society |
spellingShingle |
Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society Santos Junior, Antonio philosophy of science; models in science; decision-making process; use of statistics Filosifia Filosofia da ciência; Modelos em ciência; Tomada de decisão; Uso da estatística |
title_short |
Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society |
title_full |
Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society |
title_fullStr |
Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society |
title_full_unstemmed |
Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society |
title_sort |
Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society |
author |
Santos Junior, Antonio |
author_facet |
Santos Junior, Antonio |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos Junior, Antonio |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
philosophy of science; models in science; decision-making process; use of statistics Filosifia Filosofia da ciência; Modelos em ciência; Tomada de decisão; Uso da estatística |
topic |
philosophy of science; models in science; decision-making process; use of statistics Filosifia Filosofia da ciência; Modelos em ciência; Tomada de decisão; Uso da estatística |
description |
To accept or not to accept the use of stem cells? To adopt or not to adopt the use of genetically modified organisms? Questions like these are debated daily by Brazilians citizens. Scientists must disclose the results of their researches to assist them about which decision to make. This is the role of scientific communication. Here, I present a guide to assist young scientists. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-07-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/737 10.18316/737 |
url |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/737 |
identifier_str_mv |
10.18316/737 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/737/867 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação, Ciência e Cultura; v. 18, n. 1 (2013); p. 41-47 2236-6377 reponame:Revista Educação Ciência e Cultura instname:Universidade La Salle (UNILASALLE) instacron:UNILASALLE |
instname_str |
Universidade La Salle (UNILASALLE) |
instacron_str |
UNILASALLE |
institution |
UNILASALLE |
reponame_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
collection |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br |
_version_ |
1788165870292303872 |