Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos Junior, Antonio
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Ciência e Cultura
Texto Completo: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/737
Resumo: To accept or not to accept the use of stem cells? To adopt or not to adopt the use of genetically modified organisms? Questions like these are debated daily by Brazilians citizens. Scientists must disclose the results of their researches to assist them about which decision to make. This is the role of scientific communication. Here, I present a guide to assist young scientists.
id UNILASALLE-2_2818888c1e369eb9abbd2e1abe577f89
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/737
network_acronym_str UNILASALLE-2
network_name_str Revista Educação Ciência e Cultura
repository_id_str
spelling Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in societyComunicação científica: uma via para conquistar o reconhecimento científico e a repercussão na sociedadephilosophy of science; models in science; decision-making process; use of statisticsFilosifiaFilosofia da ciência; Modelos em ciência; Tomada de decisão; Uso da estatísticaTo accept or not to accept the use of stem cells? To adopt or not to adopt the use of genetically modified organisms? Questions like these are debated daily by Brazilians citizens. Scientists must disclose the results of their researches to assist them about which decision to make. This is the role of scientific communication. Here, I present a guide to assist young scientists.Aceitar ou não o uso de células-tronco? Adotar ou não o uso de organismos geneticamente modificados? Questões como estas são debatidas diariamente por cidadãos brasileiros. Os cientistas devem divulgar os resultados de suas pesquisas para auxiliá-los sobre qual decisão tomar. Este é o papel da comunicação científica. Aqui, apresento um guia para auxiliar aos cientistas recém-chegadosUniversidade LaSalle - Unilasalle CanoasSantos Junior, Antonio2013-07-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/73710.18316/737Educação, Ciência e Cultura; v. 18, n. 1 (2013); p. 41-472236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/737/867info:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-04T19:26:28Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/737Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2017-08-04T19:26:28Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false
dc.title.none.fl_str_mv Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society
Comunicação científica: uma via para conquistar o reconhecimento científico e a repercussão na sociedade
title Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society
spellingShingle Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society
Santos Junior, Antonio
philosophy of science; models in science; decision-making process; use of statistics
Filosifia
Filosofia da ciência; Modelos em ciência; Tomada de decisão; Uso da estatística
title_short Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society
title_full Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society
title_fullStr Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society
title_full_unstemmed Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society
title_sort Scientific communication: a way to conquer scientific acknowledgment and impact in society
author Santos Junior, Antonio
author_facet Santos Junior, Antonio
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Santos Junior, Antonio
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv philosophy of science; models in science; decision-making process; use of statistics
Filosifia
Filosofia da ciência; Modelos em ciência; Tomada de decisão; Uso da estatística
topic philosophy of science; models in science; decision-making process; use of statistics
Filosifia
Filosofia da ciência; Modelos em ciência; Tomada de decisão; Uso da estatística
description To accept or not to accept the use of stem cells? To adopt or not to adopt the use of genetically modified organisms? Questions like these are debated daily by Brazilians citizens. Scientists must disclose the results of their researches to assist them about which decision to make. This is the role of scientific communication. Here, I present a guide to assist young scientists.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-07-02
dc.type.none.fl_str_mv

dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/737
10.18316/737
url https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/737
identifier_str_mv 10.18316/737
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/737/867
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
dc.source.none.fl_str_mv Educação, Ciência e Cultura; v. 18, n. 1 (2013); p. 41-47
2236-6377
reponame:Revista Educação Ciência e Cultura
instname:Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron:UNILASALLE
instname_str Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron_str UNILASALLE
institution UNILASALLE
reponame_str Revista Educação Ciência e Cultura
collection Revista Educação Ciência e Cultura
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)
repository.mail.fl_str_mv revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br
_version_ 1788165870292303872