Classrooms as a difference position places in teachers formative processes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Monteiro, Alexandirna
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Mendes, Jackeline Rodrigues
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Ciência e Cultura
Texto Completo: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4231
Resumo: This article intends to discuss curricular issues, from a philosophy of difference perspective, especially those related to Mathematics teaching. We intend to focus on the studies that problematize the disciplinary curricular model guided by the questions "what non-disciplinary curricular proposals could emerge in the context of teacher training courses?" and "which theoretical bases would support these proposals?". From these questions, we intend to discuss curricular ties that support teachers formative processes. 
id UNILASALLE-2_9bf16b55eb03b92ffab84e692c5e2e56
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4231
network_acronym_str UNILASALLE-2
network_name_str Revista Educação Ciência e Cultura
repository_id_str
spelling Classrooms as a difference position places in teachers formative processesSalas de aula como espaços de com-posições da diferença na formação docentePhilosophy of Difference; Calculus Education; Curriculum; Minor Education.Educação matemática - dossieFilosofia da Diferença; Ensino de Cálculo; Currículo; Educação Menor.This article intends to discuss curricular issues, from a philosophy of difference perspective, especially those related to Mathematics teaching. We intend to focus on the studies that problematize the disciplinary curricular model guided by the questions "what non-disciplinary curricular proposals could emerge in the context of teacher training courses?" and "which theoretical bases would support these proposals?". From these questions, we intend to discuss curricular ties that support teachers formative processes. Nosso objetivo é problematizar questões curriculares, em especial, relacionadas ao ensino de matemática a partir de conceitos da filosofia da diferença. Pretendemos voltar-nos para estudos que problematizam o modelo curricular disciplinar. E nos guiaremos pelas questões: Que propostas curriculares não disciplinares poderiam emergir no contexto de cursos de formação docente? Sobre quais bases teóricas se sustentariam? Pretendemos, a partir destes questionamentos, problematizar algumas das amarras curriculares que sustentam matrizes formativas do futuro professor.  Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasFAPESPMonteiro, AlexandirnaMendes, Jackeline Rodrigues2018-05-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/423110.18316/recc.v23i1.4231Educação, Ciência e Cultura; v. 23, n. 1 (2018); p. 13-252236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4231/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/downloadSuppFile/4231/799Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Culturainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-17T13:25:36Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4231Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2018-05-17T13:25:36Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false
dc.title.none.fl_str_mv Classrooms as a difference position places in teachers formative processes
Salas de aula como espaços de com-posições da diferença na formação docente
title Classrooms as a difference position places in teachers formative processes
spellingShingle Classrooms as a difference position places in teachers formative processes
Monteiro, Alexandirna
Philosophy of Difference; Calculus Education; Curriculum; Minor Education.
Educação matemática - dossie
Filosofia da Diferença; Ensino de Cálculo; Currículo; Educação Menor.
title_short Classrooms as a difference position places in teachers formative processes
title_full Classrooms as a difference position places in teachers formative processes
title_fullStr Classrooms as a difference position places in teachers formative processes
title_full_unstemmed Classrooms as a difference position places in teachers formative processes
title_sort Classrooms as a difference position places in teachers formative processes
author Monteiro, Alexandirna
author_facet Monteiro, Alexandirna
Mendes, Jackeline Rodrigues
author_role author
author2 Mendes, Jackeline Rodrigues
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv
FAPESP
dc.contributor.author.fl_str_mv Monteiro, Alexandirna
Mendes, Jackeline Rodrigues
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Philosophy of Difference; Calculus Education; Curriculum; Minor Education.
Educação matemática - dossie
Filosofia da Diferença; Ensino de Cálculo; Currículo; Educação Menor.
topic Philosophy of Difference; Calculus Education; Curriculum; Minor Education.
Educação matemática - dossie
Filosofia da Diferença; Ensino de Cálculo; Currículo; Educação Menor.
description This article intends to discuss curricular issues, from a philosophy of difference perspective, especially those related to Mathematics teaching. We intend to focus on the studies that problematize the disciplinary curricular model guided by the questions "what non-disciplinary curricular proposals could emerge in the context of teacher training courses?" and "which theoretical bases would support these proposals?". From these questions, we intend to discuss curricular ties that support teachers formative processes. 
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-05-03
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4231
10.18316/recc.v23i1.4231
url https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4231
identifier_str_mv 10.18316/recc.v23i1.4231
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4231/pdf
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/downloadSuppFile/4231/799
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Cultura
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Cultura
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
dc.source.none.fl_str_mv Educação, Ciência e Cultura; v. 23, n. 1 (2018); p. 13-25
2236-6377
reponame:Revista Educação Ciência e Cultura
instname:Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron:UNILASALLE
instname_str Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron_str UNILASALLE
institution UNILASALLE
reponame_str Revista Educação Ciência e Cultura
collection Revista Educação Ciência e Cultura
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)
repository.mail.fl_str_mv revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br
_version_ 1788165870194786304