Classrooms as a difference position places in teachers formative processes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Ciência e Cultura |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4231 |
Resumo: | This article intends to discuss curricular issues, from a philosophy of difference perspective, especially those related to Mathematics teaching. We intend to focus on the studies that problematize the disciplinary curricular model guided by the questions "what non-disciplinary curricular proposals could emerge in the context of teacher training courses?" and "which theoretical bases would support these proposals?". From these questions, we intend to discuss curricular ties that support teachers formative processes. |
id |
UNILASALLE-2_9bf16b55eb03b92ffab84e692c5e2e56 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4231 |
network_acronym_str |
UNILASALLE-2 |
network_name_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository_id_str |
|
spelling |
Classrooms as a difference position places in teachers formative processesSalas de aula como espaços de com-posições da diferença na formação docentePhilosophy of Difference; Calculus Education; Curriculum; Minor Education.Educação matemática - dossieFilosofia da Diferença; Ensino de Cálculo; Currículo; Educação Menor.This article intends to discuss curricular issues, from a philosophy of difference perspective, especially those related to Mathematics teaching. We intend to focus on the studies that problematize the disciplinary curricular model guided by the questions "what non-disciplinary curricular proposals could emerge in the context of teacher training courses?" and "which theoretical bases would support these proposals?". From these questions, we intend to discuss curricular ties that support teachers formative processes. Nosso objetivo é problematizar questões curriculares, em especial, relacionadas ao ensino de matemática a partir de conceitos da filosofia da diferença. Pretendemos voltar-nos para estudos que problematizam o modelo curricular disciplinar. E nos guiaremos pelas questões: Que propostas curriculares não disciplinares poderiam emergir no contexto de cursos de formação docente? Sobre quais bases teóricas se sustentariam? Pretendemos, a partir destes questionamentos, problematizar algumas das amarras curriculares que sustentam matrizes formativas do futuro professor. Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasFAPESPMonteiro, AlexandirnaMendes, Jackeline Rodrigues2018-05-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/423110.18316/recc.v23i1.4231Educação, Ciência e Cultura; v. 23, n. 1 (2018); p. 13-252236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4231/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/downloadSuppFile/4231/799Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Culturainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-17T13:25:36Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4231Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2018-05-17T13:25:36Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Classrooms as a difference position places in teachers formative processes Salas de aula como espaços de com-posições da diferença na formação docente |
title |
Classrooms as a difference position places in teachers formative processes |
spellingShingle |
Classrooms as a difference position places in teachers formative processes Monteiro, Alexandirna Philosophy of Difference; Calculus Education; Curriculum; Minor Education. Educação matemática - dossie Filosofia da Diferença; Ensino de Cálculo; Currículo; Educação Menor. |
title_short |
Classrooms as a difference position places in teachers formative processes |
title_full |
Classrooms as a difference position places in teachers formative processes |
title_fullStr |
Classrooms as a difference position places in teachers formative processes |
title_full_unstemmed |
Classrooms as a difference position places in teachers formative processes |
title_sort |
Classrooms as a difference position places in teachers formative processes |
author |
Monteiro, Alexandirna |
author_facet |
Monteiro, Alexandirna Mendes, Jackeline Rodrigues |
author_role |
author |
author2 |
Mendes, Jackeline Rodrigues |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
FAPESP |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Monteiro, Alexandirna Mendes, Jackeline Rodrigues |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Philosophy of Difference; Calculus Education; Curriculum; Minor Education. Educação matemática - dossie Filosofia da Diferença; Ensino de Cálculo; Currículo; Educação Menor. |
topic |
Philosophy of Difference; Calculus Education; Curriculum; Minor Education. Educação matemática - dossie Filosofia da Diferença; Ensino de Cálculo; Currículo; Educação Menor. |
description |
This article intends to discuss curricular issues, from a philosophy of difference perspective, especially those related to Mathematics teaching. We intend to focus on the studies that problematize the disciplinary curricular model guided by the questions "what non-disciplinary curricular proposals could emerge in the context of teacher training courses?" and "which theoretical bases would support these proposals?". From these questions, we intend to discuss curricular ties that support teachers formative processes. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-05-03 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4231 10.18316/recc.v23i1.4231 |
url |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4231 |
identifier_str_mv |
10.18316/recc.v23i1.4231 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4231/pdf https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/downloadSuppFile/4231/799 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Cultura info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Cultura |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação, Ciência e Cultura; v. 23, n. 1 (2018); p. 13-25 2236-6377 reponame:Revista Educação Ciência e Cultura instname:Universidade La Salle (UNILASALLE) instacron:UNILASALLE |
instname_str |
Universidade La Salle (UNILASALLE) |
instacron_str |
UNILASALLE |
institution |
UNILASALLE |
reponame_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
collection |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br |
_version_ |
1788165870194786304 |