The construction of media celebrities: the Neymar case

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Francisca Islandia Cardoso da
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Rodrigues, Janete de Páscoa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Diálogo
Texto Completo: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/article/view/2238-9024.15.8
Resumo: Taking advantage of the fact that the media is a powerful mediator in the formulation and creation of beliefs, knowledge, values ​​and subjectivities emerge the interactive spectacles, in which we have the celebrities. The construction of celebrity, nowadays, goes through recognition processes that framing the "being" in standards stereotypes, erase the boundaries between subject and object and, encourage the personality cult of the artist.
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spelling The construction of media celebrities: the Neymar caseA construção de celebridades midiáticas: o caso NeymarSpectacle; Media; Celebrities.Espetáculo; Mídia; Celebridade.Taking advantage of the fact that the media is a powerful mediator in the formulation and creation of beliefs, knowledge, values ​​and subjectivities emerge the interactive spectacles, in which we have the celebrities. The construction of celebrity, nowadays, goes through recognition processes that framing the "being" in standards stereotypes, erase the boundaries between subject and object and, encourage the personality cult of the artist.Aproveitando-se do fato da mídia ser uma poderosa mediadora na formulação e criação de opiniões, saberes, valores e subjetividades, surgem os espetáculos interativos, dentre os quais se apresentam as celebridades. A construção da celebridade, na atualidade, passa por processos de reconhecimento que enquadram o ser em padrões de estereótipos, apagam os limites entre sujeito e objeto e fomentam o culto à personalidade do artista. Neste artigo, pretende-se contextualizar o papel da cultura midiática no processo de construção da celebridade Neymar.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasSilva, Francisca Islandia Cardoso daRodrigues, Janete de Páscoa2015-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/article/view/2238-9024.15.810.18316/2238-9024.15.8Diálogo; n. 29 (2015); p. 153-1682238-90241519-3640reponame:Revista Diálogoinstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/article/view/2238-9024.15.8/pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-04-26T13:13:26Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/2185Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/DialogoONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Dialogo/oairevistas@unilasalle.edu.br||dialogo@unilasalle.edu.br2238-90241519-3640opendoar:2017-04-26T13:13:26Revista Diálogo - Universidade La Salle (UNILASALLE)false
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