Residência Pedagógica, subprojeto Geografia, da Unimontes e a promoção da formação docente
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Verde Grande (Online) |
Texto Completo: | https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/verdegrande/article/view/6254 |
Resumo: | The present work aimed to investigate the contribution of the Pedagogical Residency Program (PRP), subproject Geography (Headquarters), of the State University of Montes Claros (UNIMONTES), for the formation of new teachers. As methodology was used: literature review and application of questionnaires to the research subjects in the year 2022. The PRP fosters the tripod: teaching, research and extension and contributes to the formation of teachers' identity. |
id |
UNIMONTES5_3f07fab20cde1575d547160832af0b55 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.unimontes.br:article/6254 |
network_acronym_str |
UNIMONTES5 |
network_name_str |
Revista Verde Grande (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Residência Pedagógica, subprojeto Geografia, da Unimontes e a promoção da formação docenteGeografiaFormação Docente Residência PedagógicaThe present work aimed to investigate the contribution of the Pedagogical Residency Program (PRP), subproject Geography (Headquarters), of the State University of Montes Claros (UNIMONTES), for the formation of new teachers. As methodology was used: literature review and application of questionnaires to the research subjects in the year 2022. The PRP fosters the tripod: teaching, research and extension and contributes to the formation of teachers' identity.El presente trabajo buscó investigar la contribución del Programa de Residencia Pedagógica (PRP), subproyecto Geografía (Sede), de la Universidad Estadual de Montes Claros (UNIMONTES), para la formación de nuevos profesores. Como metodología se utilizó: revisión bibliográfica y aplicación de cuestionarios a los sujetos de la investigación en el año 2022. El PRP promueve el trípode: enseñanza, investigación y extensión y contribuye a la formación de la identidad de los profesores.O presente trabalho buscou investigar a contribuição do Programa Residência Pedagógica (PRP), subprojeto Geografia do Campus Montes Claros da Unimontes, para a formação de novos docentes. Como metodologia utilizou-se: revisão bibliográfica e aplicação de questionários aos sujeitos da pesquisa no ano de 2022. O programa fomenta o tripé: ensino, pesquisa e extensão e colabora para a formação da identidade docente.Editora Unimontes2023-05-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/verdegrande/article/view/625410.46551/rvg2675239520231144161Revista Verde Grande: Geografia e Interdisciplinaridade; v. 5 n. 01 (2023): Verde Grande: Geografia e Interdisciplinaridade; 144-1612675-2395reponame:Revista Verde Grande (Online)instname:Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES)instacron:UNIMONTESporhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/verdegrande/article/view/6254/6403Copyright (c) 2023 Maria Ines Fernandes dos Santos, Dulce Pereira dos Santos, Rahyan de Carvalho Alveshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess dos Santos, Maria Ines FernandesPereira dos Santos, DulceAlves, Rahyan de Carvalho2023-06-21T14:30:16Zoai:ojs2.periodicos.unimontes.br:article/6254Revistahttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/verdegrandePUBhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/verdegrande/oairevista.verdegrande@unimontes.br2675-23951808-6764opendoar:2023-06-21T14:30:16Revista Verde Grande (Online) - Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Residência Pedagógica, subprojeto Geografia, da Unimontes e a promoção da formação docente |
title |
Residência Pedagógica, subprojeto Geografia, da Unimontes e a promoção da formação docente |
spellingShingle |
Residência Pedagógica, subprojeto Geografia, da Unimontes e a promoção da formação docente dos Santos, Maria Ines Fernandes Geografia Formação Docente Residência Pedagógica |
title_short |
Residência Pedagógica, subprojeto Geografia, da Unimontes e a promoção da formação docente |
title_full |
Residência Pedagógica, subprojeto Geografia, da Unimontes e a promoção da formação docente |
title_fullStr |
Residência Pedagógica, subprojeto Geografia, da Unimontes e a promoção da formação docente |
title_full_unstemmed |
Residência Pedagógica, subprojeto Geografia, da Unimontes e a promoção da formação docente |
title_sort |
Residência Pedagógica, subprojeto Geografia, da Unimontes e a promoção da formação docente |
author |
dos Santos, Maria Ines Fernandes |
author_facet |
dos Santos, Maria Ines Fernandes Pereira dos Santos, Dulce Alves, Rahyan de Carvalho |
author_role |
author |
author2 |
Pereira dos Santos, Dulce Alves, Rahyan de Carvalho |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
dos Santos, Maria Ines Fernandes Pereira dos Santos, Dulce Alves, Rahyan de Carvalho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Geografia Formação Docente Residência Pedagógica |
topic |
Geografia Formação Docente Residência Pedagógica |
description |
The present work aimed to investigate the contribution of the Pedagogical Residency Program (PRP), subproject Geography (Headquarters), of the State University of Montes Claros (UNIMONTES), for the formation of new teachers. As methodology was used: literature review and application of questionnaires to the research subjects in the year 2022. The PRP fosters the tripod: teaching, research and extension and contributes to the formation of teachers' identity. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/verdegrande/article/view/6254 10.46551/rvg2675239520231144161 |
url |
https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/verdegrande/article/view/6254 |
identifier_str_mv |
10.46551/rvg2675239520231144161 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/verdegrande/article/view/6254/6403 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Unimontes |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Unimontes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Verde Grande: Geografia e Interdisciplinaridade; v. 5 n. 01 (2023): Verde Grande: Geografia e Interdisciplinaridade; 144-161 2675-2395 reponame:Revista Verde Grande (Online) instname:Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES) instacron:UNIMONTES |
instname_str |
Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES) |
instacron_str |
UNIMONTES |
institution |
UNIMONTES |
reponame_str |
Revista Verde Grande (Online) |
collection |
Revista Verde Grande (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Verde Grande (Online) - Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.verdegrande@unimontes.br |
_version_ |
1797041970914263040 |