Analysis of the accessibility of the city population of Montes Claros / MG to a public school for collective transportation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos Neto, Narciso Ferreira
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Nascimento, Rodrigo Marques do, Teixeira Filho , José Luiz Lopes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Cerrados (Montes Claros. Online)
Texto Completo: https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/cerrados/article/view/1325
Resumo: Medium cities stand out for their dynamic character, centralizer, attractive merchandise, services and people. The average city of Montes Claros, located in the north of Minas Gerais, has shown such feature by intense displacement flow demanded by the population Polos traffic generators. In this scenario, you need is a modal capable of filling the transport of persons, safe, economical, sustainable and rational manner. The bus, operated by state guidelines, is presented as the best option in relation to private cars, since they do not cause congestion and exert social role. In this perspective, this paper analyzes the service by public transportation to the pole traffic generator (State School Professor Plinio Ribeiro), located on the promenade Master Slim, number 1225, São Luiz Jardim, in Montes Claros - MG. This analysis takes into account the travel time (waiting time and travel time) by public transportation with direct connection to school and uses Geographic Information Systems for storage, processing and spatial distribution of the data collected. From there, it is suggested that the level of accessibility of the residents of the city of Montes Claros State Teacher Plinio Ribeiro school.
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In this scenario, you need is a modal capable of filling the transport of persons, safe, economical, sustainable and rational manner. The bus, operated by state guidelines, is presented as the best option in relation to private cars, since they do not cause congestion and exert social role. In this perspective, this paper analyzes the service by public transportation to the pole traffic generator (State School Professor Plinio Ribeiro), located on the promenade Master Slim, number 1225, São Luiz Jardim, in Montes Claros - MG. This analysis takes into account the travel time (waiting time and travel time) by public transportation with direct connection to school and uses Geographic Information Systems for storage, processing and spatial distribution of the data collected. From there, it is suggested that the level of accessibility of the residents of the city of Montes Claros State Teacher Plinio Ribeiro school.Las ciudades medias se destacan por su carácter dinámico, centralizador, atractivo de mercancía, servicios y personas. La ciudad de Montes Claros, ubicada en el norte de Minas Gerais, ha demostrado tales características a través del intenso flujo de viajes demandado por la población a los Polos Generadores de Tráfico. En este escenario, se necesita de un modo capaz de suplir la carencia de transporte de las personas, de manera segura, económica, sostenible y racional. El autobús, gestionado por medio de directrices del Estado, se presenta como mejor opción en relación a los automóviles privados, ya que reducen congestión y ejercen papel social. En esta perspectiva, el presente trabajo analiza la accesibilidad por transporte público colectivo al polo generador de tráfico (Escuela Estadual Profesor Plínio Ribeiro), ubicado en la Avenida Maestra Fininha, número 1225, barrio Jardim São Luiz, en Montes Claros - MG. Este análisis tiene en cuenta el tiempo de viaje (tiempo de espera y tiempo de recorrido) por transporte público con conexión directa a la escuela y utiliza Sistemas de Información Geográfica para almacenamiento, procesamiento y espacialización de los datos recolectados. A partir de ahí, se sugiere el nivel de accesibilidad de los habitantes de la ciudad de Montes Claros a la escuela estatal, el profesor Plínio Ribeiro, el cual se mostró con mejores resultados en el área central y casi siempre se redujo a medida que se acercaba a las regiones Periféricos.  As cidades médias se destacam pelo seu caráter dinâmico, centralizador, atrativo de mercadoria, serviços e pessoas. A cidade de Montes Claros, localizada no norte de Minas Gerais, tem demonstrado tais características através do intenso fluxo de viagens demandado pela população aos Polos Geradores de Tráfego. Nesse cenário, necessita-se de um modo capaz de suprir a carência de transporte das pessoas, de maneira segura, econômica, sustentável e racionalizando. O ônibus, gerido por meio de diretrizes do Estado, se apresenta como melhor opção em relação aos automóveis particulares, uma vez que reduzem congestionamento e exercem papel social. Nessa perspectiva, o presente trabalho analisa a acessibilidade por transporte público coletivo ao polo gerador de tráfego (Escola Estadual Professor Plínio Ribeiro), localizado na Avenida Mestra Fininha, número 1225, bairro Jardim São Luiz, em Montes Claros – MG. Essa análise leva em conta o tempo de viagem (tempo de espera e tempo de percurso) por transporte público com ligação direta a escola e utiliza Sistemas de Informações Geográficas para armazenamento, processamento e espacialização dos dados coletados. A partir daí, sugere-se o nível de acessibilidade dos moradores da cidade de Montes Claros à escola Estadual Professor Plínio Ribeiro, o qual se mostrou com melhores resultados na área central e, quase sempre, reduziu-se à medida que se aproximava das regiões periféricas.Editora Unimontes2018-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigoapplication/pdfhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/cerrados/article/view/132510.22238/rc2448269220181601329343Revista Cerrados; v. 16 n. 01 (2018): Revista Cerrados ; 329-3432448-26921678-8346reponame:Revista Cerrados (Montes Claros. 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