Application of Project Management in Development of New Products - An Exploratory Case
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Gestão e Projetos (GeP) |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9423 |
Resumo: | Projects have been often utilized as a means of achieving an organization’s strategic plan. One type of project is for developing new products. Besides it is a fundamental element in company’ strategies are also extremely important for its long-term survival, represents one of the most risky endeavors of modern corporations. Considering those arguments, the adoption of tools and techniques to assist management is crucial. This paper aims at giving an overview of the application of project management practices in the new product development process (NPD) through the analyses of these methodologies and suggests a way for looking at and understanding the dynamics of these processes. The case study consisted of the analysis of the utilization of these practices in the product development process of two different units of an industry in the aerospace sector. From a theoretical analysis followed by an empirical one, it can be concluded that, although most tools are used to managing product development only a third of them are formal. Thos may lead to a lack of standardization as well as common understanding in product development. |
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Application of Project Management in Development of New Products - An Exploratory CaseAplicação do Gerenciamento de Projetos no Processo de Desenvolvimento de Novos Produtos – Um Caso ExploratórioNew Product Development; Project Management; Tools and Techniquesdesenvolvimento de produtos, gerenciamento de projeto, ferramentas e técnicasProjects have been often utilized as a means of achieving an organization’s strategic plan. One type of project is for developing new products. Besides it is a fundamental element in company’ strategies are also extremely important for its long-term survival, represents one of the most risky endeavors of modern corporations. Considering those arguments, the adoption of tools and techniques to assist management is crucial. This paper aims at giving an overview of the application of project management practices in the new product development process (NPD) through the analyses of these methodologies and suggests a way for looking at and understanding the dynamics of these processes. The case study consisted of the analysis of the utilization of these practices in the product development process of two different units of an industry in the aerospace sector. From a theoretical analysis followed by an empirical one, it can be concluded that, although most tools are used to managing product development only a third of them are formal. Thos may lead to a lack of standardization as well as common understanding in product development.Projetos têm sido freqüentemente utilizados como forma de realização do plano estratégico das empresas. Um dos tipos de projetos é voltado para o desenvolvimento de novos produtos. Além de ser um elemento fundamental da estratégia das empresas e ser extremamente importante para a sua sobrevivência no longo-prazo, representa um dos mais arriscados empreendimentos das modernas corporações. Considerando estes argumentos, o uso de ferramentas e técnicas que auxiliem o seu gerenciamento é crucial. Nesse sentido, esse trabalho tem como objetivo demonstrar algumas das práticas de gerenciamento de projetos em um processo de desenvolvimento de novos produtos (PDP). Por meio de uma análise teórica das ferramentas e técnicas, o trabalho sugere uma forma abordar sua inserção no PDP. O estudo de caso consistiu de uma análise empírica da utilização dessas práticas no PDP de duas unidades de uma empresa do setor aeroespacial. A partir de uma análise teórica seguida de uma análise empírica, pode-se concluir que, apesar de grande parte das ferramentas citadas serem usadas para gerenciamento do desenvolvimento de produto, somente um terço delas são utilizadas de modo formal, o que pode acarretar em falta de um padrão para o gerenciamento e falta de entendimento comum no desenvolvimento de produto.DOI:10.5585/gep.v2i2.44Universidade Nove de Julho (Uninove)Almeida, LeandroCauchick Miguel, PauloMonteiro de Carvalho, Marly2011-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/gep/article/view/942310.5585/gep.v2i2.44Revista de Gestão e Projetos; v. 2, n. 2 (2011): julho-dezembro; 77-1012236-0972reponame:Revista Gestão e Projetos (GeP)instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:UNINOVEporhttps://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9423/4192Direitos autorais 2011 Leandro Almeida, Paulo Cauchick Miguel, Marly Monteiro de Carvalhoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-05-27T21:06:27Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/9423Revistahttps://periodicos.uninove.br/gepPRIhttps://periodicos.uninove.br/gep/oaigep@uninove.br || editor@revistagep.org || crismonteiro@uninove.br2236-09722236-0972opendoar:2019-05-27T21:06:27Revista Gestão e Projetos (GeP) - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false |
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