SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Garcia Cararo, Taynná
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Ana Carolina Gregório Raposo, Ana Carolina, Silva Quiroz, María Antonia, Pesqueira Knopp, Nara Emily, Girão, Fernanda Berchelli, Silva Camargo, Ana Maria, NEGRI SANTOS, ELAINE CRISTINA
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Colloquium Vitae
Texto Completo: http://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975
Resumo: Abstract  Objective to evaluate the knowledge of nursing professionals based on in situ simulation on the recognition of sepsis. Descriptive, quantitative study, carried out in a hospital in the interior of the state of São Paulo with professionals from the nursing team of the Intensive Care Unit. Participants were submitted to a pre-test to assess knowledge, followed by an expository class and subsequent clinical simulation. After 30 days, the post-test was applied. Simulation contributed to the acquisition and retention of knowledge by nursing professionals. The mean of correct answers in the pre-test was higher in the nurse category (63.89%). In both categories, they obtained higher success rates after 30 days of the teaching strategy. However, the nursing technician category showed significant gain in the post-test (p * <0.01). It is concluded that the use of simulation in situ provided knowledge gain to nursing professionals, contributing to early recognition and minimizing mortality.        
id UNIOESTE-2_b268dd8526664ccd33e628b0ac779784
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3975
network_acronym_str UNIOESTE-2
network_name_str Colloquium Vitae
repository_id_str
spelling SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVAcritical caresepsis,simulationeducation nursingterapia intensivasepsesimulaçãoeducação em enfermagemAbstract  Objective to evaluate the knowledge of nursing professionals based on in situ simulation on the recognition of sepsis. Descriptive, quantitative study, carried out in a hospital in the interior of the state of São Paulo with professionals from the nursing team of the Intensive Care Unit. Participants were submitted to a pre-test to assess knowledge, followed by an expository class and subsequent clinical simulation. After 30 days, the post-test was applied. Simulation contributed to the acquisition and retention of knowledge by nursing professionals. The mean of correct answers in the pre-test was higher in the nurse category (63.89%). In both categories, they obtained higher success rates after 30 days of the teaching strategy. However, the nursing technician category showed significant gain in the post-test (p * <0.01). It is concluded that the use of simulation in situ provided knowledge gain to nursing professionals, contributing to early recognition and minimizing mortality.        Resumo  Objetivo avaliar o conhecimento dos profissionais de enfermagem baseado em simulação in situ sobre o reconhecimento de sepse.  Estudo descritivo, quantitativo, realizado em um hospital do interior do estado de São Paulo com profissionais da equipe de enfermagem da Unidade de Terapia Intensiva. Os participantes foram submetidos a um pré-teste para avaliação de conhecimento em seguida aula expositiva dialogada e posterior simulação clínica. Após 30 dias foi aplicado o pós-teste. Houve contribuição da simulação na aquisição e retenção de conhecimento dos profissionais de enfermagem. A média de acerto no pré-teste foi maior na categoria enfermeiro (63,89%). Ambas as categorias obtiveram maiores taxas de acerto após 30 dias da estratégia de ensino. No entanto, a categoria técnico de enfermagem apresentou ganho significativo no pós-teste (p* <0,01).  Conclui-se que o uso da simulação in situ proporcionou ganho de conhecimento aos profissionais de enfermagem, contribuindo para reconhecimento precoce e minimizando a mortalidade.     Universidade do Oeste Paulista - UNOESTE2022-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfhttp://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975Colloquium Vitae. ISSN: 1984-6436; v. 13 n. 2 (2021): Colloquium Vitae, Vol. 13, n. 2; 59-681984-6436reponame:Colloquium Vitaeinstname:Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE)instacron:UNIOESTEporhttp://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975/3405Copyright (c) 2022 Colloquium Vitae. ISSN: 1984-6436info:eu-repo/semantics/openAccess Garcia Cararo, TaynnáAna Carolina Gregório Raposo, Ana Carolina Silva Quiroz, María Antonia Pesqueira Knopp, Nara Emily Girão, Fernanda Berchelli Silva Camargo, Ana Maria NEGRI SANTOS, ELAINE CRISTINA2022-04-27T18:08:47Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3975Revistahttps://revistas.unoeste.br/index.php/cv/indexONGhttp://revistas.unoeste.br/revistas/ojs/index.php/cv/oaijgjunior@unoeste.br||jgjunior@unoeste.br1984-64361984-6436opendoar:2022-04-27T18:08:47Colloquium Vitae - Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE)false
dc.title.none.fl_str_mv SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA
title SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA
spellingShingle SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA
Garcia Cararo, Taynná
critical care
sepsis,
simulation
education nursing
terapia intensiva
sepse
simulação
educação em enfermagem
title_short SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA
title_full SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA
title_fullStr SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA
title_full_unstemmed SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA
title_sort SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA
author Garcia Cararo, Taynná
author_facet Garcia Cararo, Taynná
Ana Carolina Gregório Raposo, Ana Carolina
Silva Quiroz, María Antonia
Pesqueira Knopp, Nara Emily
Girão, Fernanda Berchelli
Silva Camargo, Ana Maria
NEGRI SANTOS, ELAINE CRISTINA
author_role author
author2 Ana Carolina Gregório Raposo, Ana Carolina
Silva Quiroz, María Antonia
Pesqueira Knopp, Nara Emily
Girão, Fernanda Berchelli
Silva Camargo, Ana Maria
NEGRI SANTOS, ELAINE CRISTINA
author2_role author
author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Garcia Cararo, Taynná
Ana Carolina Gregório Raposo, Ana Carolina
Silva Quiroz, María Antonia
Pesqueira Knopp, Nara Emily
Girão, Fernanda Berchelli
Silva Camargo, Ana Maria
NEGRI SANTOS, ELAINE CRISTINA
dc.subject.por.fl_str_mv critical care
sepsis,
simulation
education nursing
terapia intensiva
sepse
simulação
educação em enfermagem
topic critical care
sepsis,
simulation
education nursing
terapia intensiva
sepse
simulação
educação em enfermagem
description Abstract  Objective to evaluate the knowledge of nursing professionals based on in situ simulation on the recognition of sepsis. Descriptive, quantitative study, carried out in a hospital in the interior of the state of São Paulo with professionals from the nursing team of the Intensive Care Unit. Participants were submitted to a pre-test to assess knowledge, followed by an expository class and subsequent clinical simulation. After 30 days, the post-test was applied. Simulation contributed to the acquisition and retention of knowledge by nursing professionals. The mean of correct answers in the pre-test was higher in the nurse category (63.89%). In both categories, they obtained higher success rates after 30 days of the teaching strategy. However, the nursing technician category showed significant gain in the post-test (p * <0.01). It is concluded that the use of simulation in situ provided knowledge gain to nursing professionals, contributing to early recognition and minimizing mortality.        
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-04-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975
url http://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975/3405
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Colloquium Vitae. ISSN: 1984-6436
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Colloquium Vitae. ISSN: 1984-6436
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Oeste Paulista - UNOESTE
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Oeste Paulista - UNOESTE
dc.source.none.fl_str_mv Colloquium Vitae. ISSN: 1984-6436; v. 13 n. 2 (2021): Colloquium Vitae, Vol. 13, n. 2; 59-68
1984-6436
reponame:Colloquium Vitae
instname:Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE)
instacron:UNIOESTE
instname_str Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE)
instacron_str UNIOESTE
institution UNIOESTE
reponame_str Colloquium Vitae
collection Colloquium Vitae
repository.name.fl_str_mv Colloquium Vitae - Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE)
repository.mail.fl_str_mv jgjunior@unoeste.br||jgjunior@unoeste.br
_version_ 1800218925852524544