SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Colloquium Vitae |
Texto Completo: | http://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975 |
Resumo: | Abstract Objective to evaluate the knowledge of nursing professionals based on in situ simulation on the recognition of sepsis. Descriptive, quantitative study, carried out in a hospital in the interior of the state of São Paulo with professionals from the nursing team of the Intensive Care Unit. Participants were submitted to a pre-test to assess knowledge, followed by an expository class and subsequent clinical simulation. After 30 days, the post-test was applied. Simulation contributed to the acquisition and retention of knowledge by nursing professionals. The mean of correct answers in the pre-test was higher in the nurse category (63.89%). In both categories, they obtained higher success rates after 30 days of the teaching strategy. However, the nursing technician category showed significant gain in the post-test (p * <0.01). It is concluded that the use of simulation in situ provided knowledge gain to nursing professionals, contributing to early recognition and minimizing mortality. |
id |
UNIOESTE-2_b268dd8526664ccd33e628b0ac779784 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3975 |
network_acronym_str |
UNIOESTE-2 |
network_name_str |
Colloquium Vitae |
repository_id_str |
|
spelling |
SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVAcritical caresepsis,simulationeducation nursingterapia intensivasepsesimulaçãoeducação em enfermagemAbstract Objective to evaluate the knowledge of nursing professionals based on in situ simulation on the recognition of sepsis. Descriptive, quantitative study, carried out in a hospital in the interior of the state of São Paulo with professionals from the nursing team of the Intensive Care Unit. Participants were submitted to a pre-test to assess knowledge, followed by an expository class and subsequent clinical simulation. After 30 days, the post-test was applied. Simulation contributed to the acquisition and retention of knowledge by nursing professionals. The mean of correct answers in the pre-test was higher in the nurse category (63.89%). In both categories, they obtained higher success rates after 30 days of the teaching strategy. However, the nursing technician category showed significant gain in the post-test (p * <0.01). It is concluded that the use of simulation in situ provided knowledge gain to nursing professionals, contributing to early recognition and minimizing mortality. Resumo Objetivo avaliar o conhecimento dos profissionais de enfermagem baseado em simulação in situ sobre o reconhecimento de sepse. Estudo descritivo, quantitativo, realizado em um hospital do interior do estado de São Paulo com profissionais da equipe de enfermagem da Unidade de Terapia Intensiva. Os participantes foram submetidos a um pré-teste para avaliação de conhecimento em seguida aula expositiva dialogada e posterior simulação clínica. Após 30 dias foi aplicado o pós-teste. Houve contribuição da simulação na aquisição e retenção de conhecimento dos profissionais de enfermagem. A média de acerto no pré-teste foi maior na categoria enfermeiro (63,89%). Ambas as categorias obtiveram maiores taxas de acerto após 30 dias da estratégia de ensino. No entanto, a categoria técnico de enfermagem apresentou ganho significativo no pós-teste (p* <0,01). Conclui-se que o uso da simulação in situ proporcionou ganho de conhecimento aos profissionais de enfermagem, contribuindo para reconhecimento precoce e minimizando a mortalidade. Universidade do Oeste Paulista - UNOESTE2022-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfhttp://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975Colloquium Vitae. ISSN: 1984-6436; v. 13 n. 2 (2021): Colloquium Vitae, Vol. 13, n. 2; 59-681984-6436reponame:Colloquium Vitaeinstname:Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE)instacron:UNIOESTEporhttp://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975/3405Copyright (c) 2022 Colloquium Vitae. ISSN: 1984-6436info:eu-repo/semantics/openAccess Garcia Cararo, TaynnáAna Carolina Gregório Raposo, Ana Carolina Silva Quiroz, María Antonia Pesqueira Knopp, Nara Emily Girão, Fernanda Berchelli Silva Camargo, Ana Maria NEGRI SANTOS, ELAINE CRISTINA2022-04-27T18:08:47Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3975Revistahttps://revistas.unoeste.br/index.php/cv/indexONGhttp://revistas.unoeste.br/revistas/ojs/index.php/cv/oaijgjunior@unoeste.br||jgjunior@unoeste.br1984-64361984-6436opendoar:2022-04-27T18:08:47Colloquium Vitae - Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA |
title |
SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA |
spellingShingle |
SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA Garcia Cararo, Taynná critical care sepsis, simulation education nursing terapia intensiva sepse simulação educação em enfermagem |
title_short |
SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA |
title_full |
SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA |
title_fullStr |
SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA |
title_full_unstemmed |
SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA |
title_sort |
SIMULAÇÃO IN SITU PARA O ENSINO DO RECONHECIMENTO DA SEPSE EM UMA UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA |
author |
Garcia Cararo, Taynná |
author_facet |
Garcia Cararo, Taynná Ana Carolina Gregório Raposo, Ana Carolina Silva Quiroz, María Antonia Pesqueira Knopp, Nara Emily Girão, Fernanda Berchelli Silva Camargo, Ana Maria NEGRI SANTOS, ELAINE CRISTINA |
author_role |
author |
author2 |
Ana Carolina Gregório Raposo, Ana Carolina Silva Quiroz, María Antonia Pesqueira Knopp, Nara Emily Girão, Fernanda Berchelli Silva Camargo, Ana Maria NEGRI SANTOS, ELAINE CRISTINA |
author2_role |
author author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Garcia Cararo, Taynná Ana Carolina Gregório Raposo, Ana Carolina Silva Quiroz, María Antonia Pesqueira Knopp, Nara Emily Girão, Fernanda Berchelli Silva Camargo, Ana Maria NEGRI SANTOS, ELAINE CRISTINA |
dc.subject.por.fl_str_mv |
critical care sepsis, simulation education nursing terapia intensiva sepse simulação educação em enfermagem |
topic |
critical care sepsis, simulation education nursing terapia intensiva sepse simulação educação em enfermagem |
description |
Abstract Objective to evaluate the knowledge of nursing professionals based on in situ simulation on the recognition of sepsis. Descriptive, quantitative study, carried out in a hospital in the interior of the state of São Paulo with professionals from the nursing team of the Intensive Care Unit. Participants were submitted to a pre-test to assess knowledge, followed by an expository class and subsequent clinical simulation. After 30 days, the post-test was applied. Simulation contributed to the acquisition and retention of knowledge by nursing professionals. The mean of correct answers in the pre-test was higher in the nurse category (63.89%). In both categories, they obtained higher success rates after 30 days of the teaching strategy. However, the nursing technician category showed significant gain in the post-test (p * <0.01). It is concluded that the use of simulation in situ provided knowledge gain to nursing professionals, contributing to early recognition and minimizing mortality. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-04-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975 |
url |
http://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unoeste.br/index.php/cv/article/view/3975/3405 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Colloquium Vitae. ISSN: 1984-6436 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Colloquium Vitae. ISSN: 1984-6436 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste Paulista - UNOESTE |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste Paulista - UNOESTE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Colloquium Vitae. ISSN: 1984-6436; v. 13 n. 2 (2021): Colloquium Vitae, Vol. 13, n. 2; 59-68 1984-6436 reponame:Colloquium Vitae instname:Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE) instacron:UNIOESTE |
instname_str |
Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE) |
instacron_str |
UNIOESTE |
institution |
UNIOESTE |
reponame_str |
Colloquium Vitae |
collection |
Colloquium Vitae |
repository.name.fl_str_mv |
Colloquium Vitae - Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE) |
repository.mail.fl_str_mv |
jgjunior@unoeste.br||jgjunior@unoeste.br |
_version_ |
1800218925852524544 |