AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Crespan, Alana Grunevald
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Ahlert, Alvori
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Caderno de Educação Física e Esporte
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/14753
Resumo: This essay aimed to construct a theoretical framework on violence in physical education classes. Based on a literature, the essay shows the distinction between aggression and violence and analyzes the violence in society, the family and the school, concluding with references about physical education classes and violence. It is evident the need for political education regarding school violence and the commitment of teachers and teachers to develop awareness of their role in the formation and development of the personality of their students through the development of socialization, cooperation, construction limits, urging for dialogue for the formation of critical students and responsible for their actions. . 
id UNIOESTE-3_71c99b488f738c215feea2d5b10703c9
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/14753
network_acronym_str UNIOESTE-3
network_name_str Caderno de Educação Física e Esporte
repository_id_str
spelling AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATIONAgressividade e violência na escola: olhares sobre a educação físicaAgressividadeViolênciaEducação Física.AggressivenessViolencePhysical EducationThis essay aimed to construct a theoretical framework on violence in physical education classes. Based on a literature, the essay shows the distinction between aggression and violence and analyzes the violence in society, the family and the school, concluding with references about physical education classes and violence. It is evident the need for political education regarding school violence and the commitment of teachers and teachers to develop awareness of their role in the formation and development of the personality of their students through the development of socialization, cooperation, construction limits, urging for dialogue for the formation of critical students and responsible for their actions. . O presente ensaio teve como objetivo construir um referencial teórico sobre a violência nas aulas de educação física escolar. Com apoio na literatura, este ensaio evidencia a distinção entre agressividade e violência e analisa a violência na sociedade, na família e na escola, concluindo com os referenciais sobre a educação física escolar e a violência. Fica evidente a necessidade de uma política de educação com relação à violência escolar e o compromisso dos professores e professoras em desenvolver a consciência de seu papel na formação e no desenvolvimento da personalidade de seus alunos através do desenvolvimento da socialização, cooperação, da construção de limites, instigando para o diálogo e para a formação de alunos críticos e responsáveis por suas ações.  Universidade Estadual do Oeste do Paraná2016-09-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1475310.36453/2318-5104.2015.v13.n2.p71Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 13 No. 2 (2015): Caderno de Educação Física e Esporte; 71-84Caderno de Educação Física e Esporte; v. 13 n. 2 (2015): Caderno de Educação Física e Esporte; 71-842318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/14753/11014https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCrespan, Alana GrunevaldAhlert, Alvori2023-07-20T22:15:42Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/14753Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2023-07-20T22:15:42Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false
dc.title.none.fl_str_mv AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION
Agressividade e violência na escola: olhares sobre a educação física
title AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION
spellingShingle AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION
Crespan, Alana Grunevald
Agressividade
Violência
Educação Física.
Aggressiveness
Violence
Physical Education
title_short AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION
title_full AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION
title_fullStr AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION
title_full_unstemmed AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION
title_sort AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION
author Crespan, Alana Grunevald
author_facet Crespan, Alana Grunevald
Ahlert, Alvori
author_role author
author2 Ahlert, Alvori
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Crespan, Alana Grunevald
Ahlert, Alvori
dc.subject.por.fl_str_mv Agressividade
Violência
Educação Física.
Aggressiveness
Violence
Physical Education
topic Agressividade
Violência
Educação Física.
Aggressiveness
Violence
Physical Education
description This essay aimed to construct a theoretical framework on violence in physical education classes. Based on a literature, the essay shows the distinction between aggression and violence and analyzes the violence in society, the family and the school, concluding with references about physical education classes and violence. It is evident the need for political education regarding school violence and the commitment of teachers and teachers to develop awareness of their role in the formation and development of the personality of their students through the development of socialization, cooperation, construction limits, urging for dialogue for the formation of critical students and responsible for their actions. . 
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-09-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/14753
10.36453/2318-5104.2015.v13.n2.p71
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/14753
identifier_str_mv 10.36453/2318-5104.2015.v13.n2.p71
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/14753/11014
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
dc.source.none.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 13 No. 2 (2015): Caderno de Educação Física e Esporte; 71-84
Caderno de Educação Física e Esporte; v. 13 n. 2 (2015): Caderno de Educação Física e Esporte; 71-84
2318-5090
2318-5104
reponame:Caderno de Educação Física e Esporte
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron:UNIOESTE
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron_str UNIOESTE
institution UNIOESTE
reponame_str Caderno de Educação Física e Esporte
collection Caderno de Educação Física e Esporte
repository.name.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
repository.mail.fl_str_mv revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br
_version_ 1798313410382790656