AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Caderno de Educação Física e Esporte |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/14753 |
Resumo: | This essay aimed to construct a theoretical framework on violence in physical education classes. Based on a literature, the essay shows the distinction between aggression and violence and analyzes the violence in society, the family and the school, concluding with references about physical education classes and violence. It is evident the need for political education regarding school violence and the commitment of teachers and teachers to develop awareness of their role in the formation and development of the personality of their students through the development of socialization, cooperation, construction limits, urging for dialogue for the formation of critical students and responsible for their actions. . |
id |
UNIOESTE-3_71c99b488f738c215feea2d5b10703c9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/14753 |
network_acronym_str |
UNIOESTE-3 |
network_name_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository_id_str |
|
spelling |
AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATIONAgressividade e violência na escola: olhares sobre a educação físicaAgressividadeViolênciaEducação Física.AggressivenessViolencePhysical EducationThis essay aimed to construct a theoretical framework on violence in physical education classes. Based on a literature, the essay shows the distinction between aggression and violence and analyzes the violence in society, the family and the school, concluding with references about physical education classes and violence. It is evident the need for political education regarding school violence and the commitment of teachers and teachers to develop awareness of their role in the formation and development of the personality of their students through the development of socialization, cooperation, construction limits, urging for dialogue for the formation of critical students and responsible for their actions. . O presente ensaio teve como objetivo construir um referencial teórico sobre a violência nas aulas de educação física escolar. Com apoio na literatura, este ensaio evidencia a distinção entre agressividade e violência e analisa a violência na sociedade, na família e na escola, concluindo com os referenciais sobre a educação física escolar e a violência. Fica evidente a necessidade de uma política de educação com relação à violência escolar e o compromisso dos professores e professoras em desenvolver a consciência de seu papel na formação e no desenvolvimento da personalidade de seus alunos através do desenvolvimento da socialização, cooperação, da construção de limites, instigando para o diálogo e para a formação de alunos críticos e responsáveis por suas ações. Universidade Estadual do Oeste do Paraná2016-09-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1475310.36453/2318-5104.2015.v13.n2.p71Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 13 No. 2 (2015): Caderno de Educação Física e Esporte; 71-84Caderno de Educação Física e Esporte; v. 13 n. 2 (2015): Caderno de Educação Física e Esporte; 71-842318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/14753/11014https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCrespan, Alana GrunevaldAhlert, Alvori2023-07-20T22:15:42Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/14753Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2023-07-20T22:15:42Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION Agressividade e violência na escola: olhares sobre a educação física |
title |
AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION |
spellingShingle |
AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION Crespan, Alana Grunevald Agressividade Violência Educação Física. Aggressiveness Violence Physical Education |
title_short |
AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION |
title_full |
AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION |
title_fullStr |
AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION |
title_full_unstemmed |
AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION |
title_sort |
AGGRESSION AND VIOLENCE IN SCHOOL: LOOKS ON PHYSICAL EDUCATION |
author |
Crespan, Alana Grunevald |
author_facet |
Crespan, Alana Grunevald Ahlert, Alvori |
author_role |
author |
author2 |
Ahlert, Alvori |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Crespan, Alana Grunevald Ahlert, Alvori |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Agressividade Violência Educação Física. Aggressiveness Violence Physical Education |
topic |
Agressividade Violência Educação Física. Aggressiveness Violence Physical Education |
description |
This essay aimed to construct a theoretical framework on violence in physical education classes. Based on a literature, the essay shows the distinction between aggression and violence and analyzes the violence in society, the family and the school, concluding with references about physical education classes and violence. It is evident the need for political education regarding school violence and the commitment of teachers and teachers to develop awareness of their role in the formation and development of the personality of their students through the development of socialization, cooperation, construction limits, urging for dialogue for the formation of critical students and responsible for their actions. . |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-09-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/14753 10.36453/2318-5104.2015.v13.n2.p71 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/14753 |
identifier_str_mv |
10.36453/2318-5104.2015.v13.n2.p71 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/14753/11014 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
dc.source.none.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 13 No. 2 (2015): Caderno de Educação Física e Esporte; 71-84 Caderno de Educação Física e Esporte; v. 13 n. 2 (2015): Caderno de Educação Física e Esporte; 71-84 2318-5090 2318-5104 reponame:Caderno de Educação Física e Esporte instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) instacron:UNIOESTE |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
instacron_str |
UNIOESTE |
institution |
UNIOESTE |
reponame_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
collection |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository.name.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br |
_version_ |
1798313410382790656 |