Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Souza, Crisllayne Fátima
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Mattes, Verônica Volski, da Silva, Michael Pereira, Nagpal, Taniya Singh, da Silva, Danilo Fernandes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Caderno de Educação Física e Esporte
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/23771
Resumo: OBJECTIVE: To elaborate on a rapid review model that can be useful for undergraduate thesis projects (TCC) in Physical Education courses, and for approximate science and professional practice.METHODS: We described the adaptations performed in order to come up with an alternative method to develop rapid reviews in fourth year projects at the undergraduate level. RESULTS: A student and professor presented extracted data from the studies, the student provided initial opinion and final synthesis and, finally, critical appraisal of the committee and researcher with expertise in knowledge translation about the developed method were included.CONCLUSION: We expect that this report will promote discussion on the topic about the supervision of fourth year research projects in Physical Education, with emphasis on Physical Activity and Health and offers a way to bridge the gap between scientific evidence and practices through actions directed at to future professionals.
id UNIOESTE-3_d37465f50a90ab5e57ce577953e372d4
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/23771
network_acronym_str UNIOESTE-3
network_name_str Caderno de Educação Física e Esporte
repository_id_str
spelling Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education Desenvolvendo um modelo de revisão rápida para graduação em Educação FísicaAtenção primária à saúdeExercícioSaúde PúblicaCentros de SaúdeGestação.Primary Health CareExercisePublic HealthHealth CentersPregnancyOBJECTIVE: To elaborate on a rapid review model that can be useful for undergraduate thesis projects (TCC) in Physical Education courses, and for approximate science and professional practice.METHODS: We described the adaptations performed in order to come up with an alternative method to develop rapid reviews in fourth year projects at the undergraduate level. RESULTS: A student and professor presented extracted data from the studies, the student provided initial opinion and final synthesis and, finally, critical appraisal of the committee and researcher with expertise in knowledge translation about the developed method were included.CONCLUSION: We expect that this report will promote discussion on the topic about the supervision of fourth year research projects in Physical Education, with emphasis on Physical Activity and Health and offers a way to bridge the gap between scientific evidence and practices through actions directed at to future professionals.OBJETIVO: Elaborar um modelo de revisão rápida que pode ser útil para trabalhos de conclusão de curso (TCC) de Educação Física, e para a aproximação entre evidências científicas e prática profissional. MÉTODOS: São descritas as adaptações feitas para criar um método alternativo de condução de revisões rápidas para TCC’s de curso de graduação. RESULTADOS: Aluna e professor apresentaram os dados extraídos dos estudos, opinião inicial e síntese final da aluna e, finalmente, relato crítico de membros da banca e pesquisadora com experiência em tradução de conhecimento (Knowledge Translation, KT) sobre a estratégia desenvolvida froam incluídos. CONCLUSÃO: Espera-se que esse relato propicie discussão continuada sobre o processo de orientação de TCC’s na Educação Física, neste caso com ênfase em Atividade Física e Saúde e formas de se fazer a evidência científica se aproximar da prática, através de ações direcionadas aos futuros profissionais.Universidade Estadual do Oeste do Paraná2020-06-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/2377110.36453/2318-5104.2020.v18.n2.p153Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 18 No. 2 (2020): Caderno de Educação Física e Esporte; 153-158Caderno de Educação Física e Esporte; v. 18 n. 2 (2020): Caderno de Educação Física e Esporte; 153-1582318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/23771/pdfCopyright (c) 2020 Direitor Autorais Partilhadoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Souza, Crisllayne FátimaMattes, Verônica Volskida Silva, Michael PereiraNagpal, Taniya Singhda Silva, Danilo Fernandes2023-11-06T20:37:40Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/23771Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2023-11-06T20:37:40Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false
dc.title.none.fl_str_mv Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education
Desenvolvendo um modelo de revisão rápida para graduação em Educação Física
title Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education
spellingShingle Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education
de Souza, Crisllayne Fátima
Atenção primária à saúde
Exercício
Saúde Pública
Centros de Saúde
Gestação.
Primary Health Care
Exercise
Public Health
Health Centers
Pregnancy
title_short Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education
title_full Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education
title_fullStr Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education
title_full_unstemmed Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education
title_sort Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education
author de Souza, Crisllayne Fátima
author_facet de Souza, Crisllayne Fátima
Mattes, Verônica Volski
da Silva, Michael Pereira
Nagpal, Taniya Singh
da Silva, Danilo Fernandes
author_role author
author2 Mattes, Verônica Volski
da Silva, Michael Pereira
Nagpal, Taniya Singh
da Silva, Danilo Fernandes
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Souza, Crisllayne Fátima
Mattes, Verônica Volski
da Silva, Michael Pereira
Nagpal, Taniya Singh
da Silva, Danilo Fernandes
dc.subject.por.fl_str_mv Atenção primária à saúde
Exercício
Saúde Pública
Centros de Saúde
Gestação.
Primary Health Care
Exercise
Public Health
Health Centers
Pregnancy
topic Atenção primária à saúde
Exercício
Saúde Pública
Centros de Saúde
Gestação.
Primary Health Care
Exercise
Public Health
Health Centers
Pregnancy
description OBJECTIVE: To elaborate on a rapid review model that can be useful for undergraduate thesis projects (TCC) in Physical Education courses, and for approximate science and professional practice.METHODS: We described the adaptations performed in order to come up with an alternative method to develop rapid reviews in fourth year projects at the undergraduate level. RESULTS: A student and professor presented extracted data from the studies, the student provided initial opinion and final synthesis and, finally, critical appraisal of the committee and researcher with expertise in knowledge translation about the developed method were included.CONCLUSION: We expect that this report will promote discussion on the topic about the supervision of fourth year research projects in Physical Education, with emphasis on Physical Activity and Health and offers a way to bridge the gap between scientific evidence and practices through actions directed at to future professionals.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/23771
10.36453/2318-5104.2020.v18.n2.p153
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/23771
identifier_str_mv 10.36453/2318-5104.2020.v18.n2.p153
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/23771/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Direitor Autorais Partilhados
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Direitor Autorais Partilhados
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
dc.source.none.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 18 No. 2 (2020): Caderno de Educação Física e Esporte; 153-158
Caderno de Educação Física e Esporte; v. 18 n. 2 (2020): Caderno de Educação Física e Esporte; 153-158
2318-5090
2318-5104
reponame:Caderno de Educação Física e Esporte
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron:UNIOESTE
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron_str UNIOESTE
institution UNIOESTE
reponame_str Caderno de Educação Física e Esporte
collection Caderno de Educação Física e Esporte
repository.name.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
repository.mail.fl_str_mv revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br
_version_ 1798313411478552576