Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Caderno de Educação Física e Esporte |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/23771 |
Resumo: | OBJECTIVE: To elaborate on a rapid review model that can be useful for undergraduate thesis projects (TCC) in Physical Education courses, and for approximate science and professional practice.METHODS: We described the adaptations performed in order to come up with an alternative method to develop rapid reviews in fourth year projects at the undergraduate level. RESULTS: A student and professor presented extracted data from the studies, the student provided initial opinion and final synthesis and, finally, critical appraisal of the committee and researcher with expertise in knowledge translation about the developed method were included.CONCLUSION: We expect that this report will promote discussion on the topic about the supervision of fourth year research projects in Physical Education, with emphasis on Physical Activity and Health and offers a way to bridge the gap between scientific evidence and practices through actions directed at to future professionals. |
id |
UNIOESTE-3_d37465f50a90ab5e57ce577953e372d4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/23771 |
network_acronym_str |
UNIOESTE-3 |
network_name_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository_id_str |
|
spelling |
Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education Desenvolvendo um modelo de revisão rápida para graduação em Educação FísicaAtenção primária à saúdeExercícioSaúde PúblicaCentros de SaúdeGestação.Primary Health CareExercisePublic HealthHealth CentersPregnancyOBJECTIVE: To elaborate on a rapid review model that can be useful for undergraduate thesis projects (TCC) in Physical Education courses, and for approximate science and professional practice.METHODS: We described the adaptations performed in order to come up with an alternative method to develop rapid reviews in fourth year projects at the undergraduate level. RESULTS: A student and professor presented extracted data from the studies, the student provided initial opinion and final synthesis and, finally, critical appraisal of the committee and researcher with expertise in knowledge translation about the developed method were included.CONCLUSION: We expect that this report will promote discussion on the topic about the supervision of fourth year research projects in Physical Education, with emphasis on Physical Activity and Health and offers a way to bridge the gap between scientific evidence and practices through actions directed at to future professionals.OBJETIVO: Elaborar um modelo de revisão rápida que pode ser útil para trabalhos de conclusão de curso (TCC) de Educação Física, e para a aproximação entre evidências científicas e prática profissional. MÉTODOS: São descritas as adaptações feitas para criar um método alternativo de condução de revisões rápidas para TCC’s de curso de graduação. RESULTADOS: Aluna e professor apresentaram os dados extraídos dos estudos, opinião inicial e síntese final da aluna e, finalmente, relato crítico de membros da banca e pesquisadora com experiência em tradução de conhecimento (Knowledge Translation, KT) sobre a estratégia desenvolvida froam incluídos. CONCLUSÃO: Espera-se que esse relato propicie discussão continuada sobre o processo de orientação de TCC’s na Educação Física, neste caso com ênfase em Atividade Física e Saúde e formas de se fazer a evidência científica se aproximar da prática, através de ações direcionadas aos futuros profissionais.Universidade Estadual do Oeste do Paraná2020-06-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/2377110.36453/2318-5104.2020.v18.n2.p153Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 18 No. 2 (2020): Caderno de Educação Física e Esporte; 153-158Caderno de Educação Física e Esporte; v. 18 n. 2 (2020): Caderno de Educação Física e Esporte; 153-1582318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/23771/pdfCopyright (c) 2020 Direitor Autorais Partilhadoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Souza, Crisllayne FátimaMattes, Verônica Volskida Silva, Michael PereiraNagpal, Taniya Singhda Silva, Danilo Fernandes2023-11-06T20:37:40Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/23771Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2023-11-06T20:37:40Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education Desenvolvendo um modelo de revisão rápida para graduação em Educação Física |
title |
Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education |
spellingShingle |
Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education de Souza, Crisllayne Fátima Atenção primária à saúde Exercício Saúde Pública Centros de Saúde Gestação. Primary Health Care Exercise Public Health Health Centers Pregnancy |
title_short |
Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education |
title_full |
Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education |
title_fullStr |
Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education |
title_full_unstemmed |
Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education |
title_sort |
Developing a rapid review model for undergraduate level in Physical Education |
author |
de Souza, Crisllayne Fátima |
author_facet |
de Souza, Crisllayne Fátima Mattes, Verônica Volski da Silva, Michael Pereira Nagpal, Taniya Singh da Silva, Danilo Fernandes |
author_role |
author |
author2 |
Mattes, Verônica Volski da Silva, Michael Pereira Nagpal, Taniya Singh da Silva, Danilo Fernandes |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Souza, Crisllayne Fátima Mattes, Verônica Volski da Silva, Michael Pereira Nagpal, Taniya Singh da Silva, Danilo Fernandes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Atenção primária à saúde Exercício Saúde Pública Centros de Saúde Gestação. Primary Health Care Exercise Public Health Health Centers Pregnancy |
topic |
Atenção primária à saúde Exercício Saúde Pública Centros de Saúde Gestação. Primary Health Care Exercise Public Health Health Centers Pregnancy |
description |
OBJECTIVE: To elaborate on a rapid review model that can be useful for undergraduate thesis projects (TCC) in Physical Education courses, and for approximate science and professional practice.METHODS: We described the adaptations performed in order to come up with an alternative method to develop rapid reviews in fourth year projects at the undergraduate level. RESULTS: A student and professor presented extracted data from the studies, the student provided initial opinion and final synthesis and, finally, critical appraisal of the committee and researcher with expertise in knowledge translation about the developed method were included.CONCLUSION: We expect that this report will promote discussion on the topic about the supervision of fourth year research projects in Physical Education, with emphasis on Physical Activity and Health and offers a way to bridge the gap between scientific evidence and practices through actions directed at to future professionals. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/23771 10.36453/2318-5104.2020.v18.n2.p153 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/23771 |
identifier_str_mv |
10.36453/2318-5104.2020.v18.n2.p153 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/23771/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Direitor Autorais Partilhados https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Direitor Autorais Partilhados https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
dc.source.none.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 18 No. 2 (2020): Caderno de Educação Física e Esporte; 153-158 Caderno de Educação Física e Esporte; v. 18 n. 2 (2020): Caderno de Educação Física e Esporte; 153-158 2318-5090 2318-5104 reponame:Caderno de Educação Física e Esporte instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) instacron:UNIOESTE |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
instacron_str |
UNIOESTE |
institution |
UNIOESTE |
reponame_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
collection |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository.name.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br |
_version_ |
1798313411478552576 |