Interacting with virtual language education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vianna, Márcia Aparecida Barbosa
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
Texto Completo: https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/2138
Resumo: The challenges of communication come to the school environment and provoke discussion about the interactivity between students and teachers to new technologies of information. These virtual media bring, now, a new format for the media, which produces a specific language, seeks a new audience and also creates elements that facilitate interaction between society, educators and students. The production of scientific texts for children, the development of specific terms and language of the virtual networks changes the school environment and contextualizes a new path for education.
id UNISC-3_ba8f354a9250952829837ae9daef6c91
oai_identifier_str oai:ojs.online.unisc.br:article/2138
network_acronym_str UNISC-3
network_name_str Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
repository_id_str
spelling Interacting with virtual language educationA linguagem virtual interagindo com a educaçãoEducação. Linguagem. Interatividade. Tecnologia. Mídia.The challenges of communication come to the school environment and provoke discussion about the interactivity between students and teachers to new technologies of information. These virtual media bring, now, a new format for the media, which produces a specific language, seeks a new audience and also creates elements that facilitate interaction between society, educators and students. The production of scientific texts for children, the development of specific terms and language of the virtual networks changes the school environment and contextualizes a new path for education.Os desafios da comunicação chegam ao ambiente escolar e provocam discussões sobre a interatividade entre alunos e professores ás novas tecnologias da informação. Esses meios virtuais trazem, atualmente, um novo formato para a mídia, que produz uma linguagem específica, visa um novo público-alvo e também cria elementos que facilitam a interação entre a sociedade, os educadores e os educandos. A produção de textos científicos infantis, o desenvolvimento de termos e linguagens específicas das redes virtuais altera o ambiente escolar e contextualiza um novo caminho para a educação.Edunisc2011-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/213810.17058/signo.v36i61.2138Signo; v. 36 n. 61 (2011): Linguagem, Tecnologia e Mídia; 370-3801982-2014reponame:Signo (Santa Cruz do Sul. Online)instname:Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)instacron:UNISCporhttps://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/2138/1788Vianna, Márcia Aparecida Barbosainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-07-26T18:03:12Zoai:ojs.online.unisc.br:article/2138Revistahttp://online.unisc.br/seer/index.php/signohttp://online.unisc.br/seer/index.php/signo/oairgabriel@unisc.br||revistasigno.unisc@gmail.com1982-20140101-1812opendoar:2018-07-26T18:03:12Signo (Santa Cruz do Sul. Online) - Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)false
dc.title.none.fl_str_mv Interacting with virtual language education
A linguagem virtual interagindo com a educação
title Interacting with virtual language education
spellingShingle Interacting with virtual language education
Vianna, Márcia Aparecida Barbosa
Educação. Linguagem. Interatividade. Tecnologia. Mídia.
title_short Interacting with virtual language education
title_full Interacting with virtual language education
title_fullStr Interacting with virtual language education
title_full_unstemmed Interacting with virtual language education
title_sort Interacting with virtual language education
author Vianna, Márcia Aparecida Barbosa
author_facet Vianna, Márcia Aparecida Barbosa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vianna, Márcia Aparecida Barbosa
dc.subject.por.fl_str_mv Educação. Linguagem. Interatividade. Tecnologia. Mídia.
topic Educação. Linguagem. Interatividade. Tecnologia. Mídia.
description The challenges of communication come to the school environment and provoke discussion about the interactivity between students and teachers to new technologies of information. These virtual media bring, now, a new format for the media, which produces a specific language, seeks a new audience and also creates elements that facilitate interaction between society, educators and students. The production of scientific texts for children, the development of specific terms and language of the virtual networks changes the school environment and contextualizes a new path for education.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-07-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/2138
10.17058/signo.v36i61.2138
url https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/2138
identifier_str_mv 10.17058/signo.v36i61.2138
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/2138/1788
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Edunisc
publisher.none.fl_str_mv Edunisc
dc.source.none.fl_str_mv Signo; v. 36 n. 61 (2011): Linguagem, Tecnologia e Mídia; 370-380
1982-2014
reponame:Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
instname:Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)
instacron:UNISC
instname_str Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)
instacron_str UNISC
institution UNISC
reponame_str Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
collection Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
repository.name.fl_str_mv Signo (Santa Cruz do Sul. Online) - Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)
repository.mail.fl_str_mv rgabriel@unisc.br||revistasigno.unisc@gmail.com
_version_ 1800218789272354816