EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1216 |
Resumo: | This article intends to evaluate an experience of business simulation under three aspects: operational functioning of the Game, the teaching method through Business Games, and student learning. The application of the simulation occurred in two undergraduate business classes at a Portuguese University. From the results, it was possible infer that the game increased the students theoretical basis, as well as playing is positive and can help their learning. Finally, suggestions were pointed aiming to improve the new model in order to build a tool that helps in business teaching and learning. |
id |
UNISUL-1_1a0c20b798fa921efbfe82db9261e2f4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1216 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPEAvaliação de uma experiência de aplicação de simulação empresarial em uma universidade do sudoeste europeuBusiness SimulationBusiness GamesProduction SystemsTeaching and Learning.Simulação EmpresarialJogos de EmpresaSistema de ProduçãoEnsino e Aprendizagem.This article intends to evaluate an experience of business simulation under three aspects: operational functioning of the Game, the teaching method through Business Games, and student learning. The application of the simulation occurred in two undergraduate business classes at a Portuguese University. From the results, it was possible infer that the game increased the students theoretical basis, as well as playing is positive and can help their learning. Finally, suggestions were pointed aiming to improve the new model in order to build a tool that helps in business teaching and learning.O presente artigo teve como objetivo avaliar uma experiência de simulação empresarial a partir de três dimensões: funcionamento operacional do Jogo, o método de ensino através da simulação com Jogos de Empresa, e a aprendizagem do aluno. A aplicação da simulação ocorreu em duas turmas de graduação em Administração em uma Universidade Portuguesa. A partir dos resultados, pode-se inferir que a prática da simulação empresarial levou ao incremento da base teórica aos alunos, bem como se concluiu que o ato de jogar é positivo, e pode servir de apoio à aprendizagem. Ao final, sugestões foram apontadas visando ao aperfeiçoamento do novo modelo, a fim de consolidar uma ferramenta que contribua no processo de ensino-aprendizagem em Administração. Universidade do Sul de Santa Catarina2014-08-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/121610.19177/reen.v7e2201448-67Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 2 (2014); 48-671984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1216/1679Piana, JanainaErdmann, Rolf HermannOliveira, Mayara TeodoroAzevedo, Beatriz Marcondes deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T15:40:19Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1216Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:24.514847Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE Avaliação de uma experiência de aplicação de simulação empresarial em uma universidade do sudoeste europeu |
title |
EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE |
spellingShingle |
EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE Piana, Janaina Business Simulation Business Games Production Systems Teaching and Learning. Simulação Empresarial Jogos de Empresa Sistema de Produção Ensino e Aprendizagem. |
title_short |
EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE |
title_full |
EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE |
title_fullStr |
EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE |
title_full_unstemmed |
EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE |
title_sort |
EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE |
author |
Piana, Janaina |
author_facet |
Piana, Janaina Erdmann, Rolf Hermann Oliveira, Mayara Teodoro Azevedo, Beatriz Marcondes de |
author_role |
author |
author2 |
Erdmann, Rolf Hermann Oliveira, Mayara Teodoro Azevedo, Beatriz Marcondes de |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Piana, Janaina Erdmann, Rolf Hermann Oliveira, Mayara Teodoro Azevedo, Beatriz Marcondes de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Business Simulation Business Games Production Systems Teaching and Learning. Simulação Empresarial Jogos de Empresa Sistema de Produção Ensino e Aprendizagem. |
topic |
Business Simulation Business Games Production Systems Teaching and Learning. Simulação Empresarial Jogos de Empresa Sistema de Produção Ensino e Aprendizagem. |
description |
This article intends to evaluate an experience of business simulation under three aspects: operational functioning of the Game, the teaching method through Business Games, and student learning. The application of the simulation occurred in two undergraduate business classes at a Portuguese University. From the results, it was possible infer that the game increased the students theoretical basis, as well as playing is positive and can help their learning. Finally, suggestions were pointed aiming to improve the new model in order to build a tool that helps in business teaching and learning. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-08-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1216 10.19177/reen.v7e2201448-67 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1216 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v7e2201448-67 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1216/1679 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 2 (2014); 48-67 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220657151115264 |