EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Piana, Janaina
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Erdmann, Rolf Hermann, Oliveira, Mayara Teodoro, Azevedo, Beatriz Marcondes de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1216
Resumo: This article intends to evaluate an experience of business simulation under three aspects: operational functioning of the Game, the teaching method through Business Games, and student learning. The application of the simulation occurred in two undergraduate business classes at a Portuguese University. From the results, it was possible infer that the game increased the students theoretical basis, as well as playing is positive and can help their learning. Finally, suggestions were pointed aiming to improve the new model in order to build a tool that helps in business teaching and learning.
id UNISUL-1_1a0c20b798fa921efbfe82db9261e2f4
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1216
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPEAvaliação de uma experiência de aplicação de simulação empresarial em uma universidade do sudoeste europeuBusiness SimulationBusiness GamesProduction SystemsTeaching and Learning.Simulação EmpresarialJogos de EmpresaSistema de ProduçãoEnsino e Aprendizagem.This article intends to evaluate an experience of business simulation under three aspects: operational functioning of the Game, the teaching method through Business Games, and student learning. The application of the simulation occurred in two undergraduate business classes at a Portuguese University. From the results, it was possible infer that the game increased the students theoretical basis, as well as playing is positive and can help their learning. Finally, suggestions were pointed aiming to improve the new model in order to build a tool that helps in business teaching and learning.O presente artigo teve como objetivo avaliar uma experiência de simulação empresarial a partir de três dimensões: funcionamento operacional do Jogo, o método de ensino através da simulação com Jogos de Empresa, e a aprendizagem do aluno. A aplicação da simulação ocorreu em duas turmas de graduação em Administração em uma Universidade Portuguesa. A partir dos resultados, pode-se inferir que a prática da simulação empresarial levou ao incremento da base teórica aos alunos, bem como se concluiu que o ato de jogar é positivo, e pode servir de apoio à aprendizagem. Ao final, sugestões foram apontadas visando ao aperfeiçoamento do novo modelo, a fim de consolidar uma ferramenta que contribua no processo de ensino-aprendizagem em Administração. Universidade do Sul de Santa Catarina2014-08-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/121610.19177/reen.v7e2201448-67Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 2 (2014); 48-671984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1216/1679Piana, JanainaErdmann, Rolf HermannOliveira, Mayara TeodoroAzevedo, Beatriz Marcondes deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T15:40:19Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1216Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:24.514847Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE
Avaliação de uma experiência de aplicação de simulação empresarial em uma universidade do sudoeste europeu
title EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE
spellingShingle EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE
Piana, Janaina
Business Simulation
Business Games
Production Systems
Teaching and Learning.
Simulação Empresarial
Jogos de Empresa
Sistema de Produção
Ensino e Aprendizagem.
title_short EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE
title_full EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE
title_fullStr EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE
title_full_unstemmed EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE
title_sort EVALUATION OF A BUSINESS GAMES IN A UNIVERSITY OF SOUTHWEST EUROPE
author Piana, Janaina
author_facet Piana, Janaina
Erdmann, Rolf Hermann
Oliveira, Mayara Teodoro
Azevedo, Beatriz Marcondes de
author_role author
author2 Erdmann, Rolf Hermann
Oliveira, Mayara Teodoro
Azevedo, Beatriz Marcondes de
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Piana, Janaina
Erdmann, Rolf Hermann
Oliveira, Mayara Teodoro
Azevedo, Beatriz Marcondes de
dc.subject.por.fl_str_mv Business Simulation
Business Games
Production Systems
Teaching and Learning.
Simulação Empresarial
Jogos de Empresa
Sistema de Produção
Ensino e Aprendizagem.
topic Business Simulation
Business Games
Production Systems
Teaching and Learning.
Simulação Empresarial
Jogos de Empresa
Sistema de Produção
Ensino e Aprendizagem.
description This article intends to evaluate an experience of business simulation under three aspects: operational functioning of the Game, the teaching method through Business Games, and student learning. The application of the simulation occurred in two undergraduate business classes at a Portuguese University. From the results, it was possible infer that the game increased the students theoretical basis, as well as playing is positive and can help their learning. Finally, suggestions were pointed aiming to improve the new model in order to build a tool that helps in business teaching and learning.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-08-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1216
10.19177/reen.v7e2201448-67
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1216
identifier_str_mv 10.19177/reen.v7e2201448-67
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1216/1679
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 2 (2014); 48-67
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220657151115264