THE INFLUENCE OF BRAZILIAN CULTURAL CHARACTERISTICS ON INTERNATIONAL NEGOTIATION
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3001 |
Resumo: | This study analyzed the main Brazilian cultural characteristics and their impact on international negotiations. The method chosen to develop the research was a qualitative- exploratory study with the application of individual interviews, four of them held with experts and eight others with negotiators from different nationalities that have frequent contact with the Brazilian culture and executives. It was evidenced that cultural factors, such as large power distance, collectivism, nepotism, high uncertainty avoidance, short-term orientation, spatial proximity, inferiority complex and religiosity, are characteristics present in the Brazilian culture and that can influence negotiations which involve interaction among people from different nationalities. |
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THE INFLUENCE OF BRAZILIAN CULTURAL CHARACTERISTICS ON INTERNATIONAL NEGOTIATIONLA INFLUENCIA DE CARACTERÍSTICAS CULTURALES BRASILEÑAS EN LA NEGOCIACIÓN INTERNACIONALA INFLUÊNCIA DAS CARACTERÍSTICAS CULTURAIS BRASILEIRAS NA NEGOCIAÇÃO INTERNACIONALCultureBrazilian CultureCultural CharacteristicsStrategyInternational Negotiation.CulturaCultura BrasileñaCaracterísticas CulturalesEstratégiaNegociación Internacional.CulturaCultura BrasileiraCaracterísticas CulturaisEstratégiaNegociação Internacional.This study analyzed the main Brazilian cultural characteristics and their impact on international negotiations. The method chosen to develop the research was a qualitative- exploratory study with the application of individual interviews, four of them held with experts and eight others with negotiators from different nationalities that have frequent contact with the Brazilian culture and executives. It was evidenced that cultural factors, such as large power distance, collectivism, nepotism, high uncertainty avoidance, short-term orientation, spatial proximity, inferiority complex and religiosity, are characteristics present in the Brazilian culture and that can influence negotiations which involve interaction among people from different nationalities. En este estudio fueron analizadas las principales características culturales brasileñas y su impacto en la negociación internacional. El método elegido para esta investigación fue el estudio cualitativo-exploratorio con uso de entrevistas individuales: cuatro realizadas con experts y otras ocho con negociadores de diversas nacionalidades que tiene frecuente contacto con la cultura y ejecutivos brasileños. Factores culturales como distancia del poder, colectivismo, nepotismo, aversión a la incertidumbre, orientación de corto plazo, proximidad espacial, complejo de inferioridad y religiosidad son características presentes en la cultura brasileña e que pueden causar alguna influencia en la negociación que involucra la interación con personas de diferentes nacionalidades.Este estudo analisou as principais características culturais brasileiras e seu impacto na negociação internacional. O método escolhido para operacionalizar a pesquisa foi o estudo qualitativo-exploratório, com a aplicação de entrevistas individuais, sendo quatro delas realizadas com experts e outras oito com negociadores de diversas nacionalidades, que têm frequente contato com a cultura e executivos brasileiros. Fatores culturais como distância de poder, coletivismo, nepotismo, aversão à incerteza, orientação de curto prazo, proximidade espacial, complexo de inferioridade e religiosidade são características presentes na cultura brasileira e que podem causar alguma influência na negociação que envolve a interação com pessoas de diferentes nacionalidades.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-05-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/300110.19177/reen.v9e1201658-94Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 1 (2016); 58-941984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3001/2599Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessGaviraghi, MoniqueLazzari, FernandaMilan, Gabriel Sperandio2016-06-15T12:48:42Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3001Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:28.927869Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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