PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Leão, Bruno Layson Ferreira
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Pereira, Yákara Vasconcelos, Salazar, Viviane Santos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5407
Resumo: This study aimed to analyze if the physical distribution of the dairy company can generate competitive advantage. Semi-structured interviews were conducted with managers of the company and questionnaires sent to costumers in Mossoró-RN. The analysis demonstrated the ability of the distribution to add value to the retail customer while maintaining accuracy, agility and minimum error margins as core values. The following competitive resources were identified: flexibility in the flow of activities, location, ERP system, personnel and reputation. Only reputation is capable of promoting sustainable competitive advantage while location provides a temporary competitive advantage and other resources guarantee only competitive parity. 
id UNISUL-1_2304ba1d87aa9b061209dc16bd7475b0
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5407
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANYDISTRIBUCIÓN FÍSICA COMO RECURSO COMPETITIVO EN LA EMPRESA DE LATICINIOSA DISTRIBUIÇÃO FÍSICA COMO RECURSO COMPETITIVO NUMA EMPRESA DE LATICÍNIOSPhysical distributionRBVVRIOCompetitive resourceCompetitive advantage.Distribución físicaRBVVRIORecursos competitivosVentaja competitiva.Distribuição físicaRBVVRIORecurso competitivoVantagem competitivaThis study aimed to analyze if the physical distribution of the dairy company can generate competitive advantage. Semi-structured interviews were conducted with managers of the company and questionnaires sent to costumers in Mossoró-RN. The analysis demonstrated the ability of the distribution to add value to the retail customer while maintaining accuracy, agility and minimum error margins as core values. The following competitive resources were identified: flexibility in the flow of activities, location, ERP system, personnel and reputation. Only reputation is capable of promoting sustainable competitive advantage while location provides a temporary competitive advantage and other resources guarantee only competitive parity. Este estudio objetivó analizar si la distribución física de la empresa de laticinios puede generar ventaja competitiva. Se realizaron entrevistas semiestructuradas con gestores de la empresa y enviados cuestionarios a clientes de Mossoró-RN. El análisis evidenció la capacidad da distribución de agregar valor al cliente manteniendo la precisión, agilidad, y margen mínimo de errores como valores centrales. Se identificaron como recursos competitivos: flexibilidad en el flujo de actividades, ubicación, sistema de ERP, personal y reputación. Sólo la reputación es capaz de promover una ventaja competitiva sostenible, mientras la ubicación proporciona una ventaja temporal. Los demás recursos sólo garantizan paridad competitiva. Este estudo objetivou analisar se a distribuição física da empresa de laticínios pode gerar vantagem competitiva. Foram realizadas entrevistas semiestruturadas com gestores da empresa estudada e enviados questionários a clientes varejistas de Mossoró-RN. A análise evidenciou a capacidade da distribuição de agregar valor ao cliente mantendo a precisão, agilidade, e margem mínima de erros como valores centrais. Identificaram-se os seguintes recursos competitivos: flexibilidade no fluxo das atividades, localização, sistema de ERP, pessoal e reputação. Apenas a reputação é capaz de promover vantagem competitiva sustentável, enquanto que a localização proporciona vantagem competitiva temporária e os demais recursos garantem apenas paridade competitiva.Universidade do Sul de Santa Catarina2019-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/540710.19177/reen.v11e2201856-87Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 2 (2018); 56-871984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5407/pdfCopyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessLeão, Bruno Layson FerreiraPereira, Yákara VasconcelosSalazar, Viviane Santos2019-04-26T03:08:56Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5407Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:33.664526Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY
DISTRIBUCIÓN FÍSICA COMO RECURSO COMPETITIVO EN LA EMPRESA DE LATICINIOS
A DISTRIBUIÇÃO FÍSICA COMO RECURSO COMPETITIVO NUMA EMPRESA DE LATICÍNIOS
title PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY
spellingShingle PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY
Leão, Bruno Layson Ferreira
Physical distribution
RBV
VRIO
Competitive resource
Competitive advantage.
Distribución física
RBV
VRIO
Recursos competitivos
Ventaja competitiva.
Distribuição física
RBV
VRIO
Recurso competitivo
Vantagem competitiva
title_short PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY
title_full PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY
title_fullStr PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY
title_full_unstemmed PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY
title_sort PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY
author Leão, Bruno Layson Ferreira
author_facet Leão, Bruno Layson Ferreira
Pereira, Yákara Vasconcelos
Salazar, Viviane Santos
author_role author
author2 Pereira, Yákara Vasconcelos
Salazar, Viviane Santos
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Leão, Bruno Layson Ferreira
Pereira, Yákara Vasconcelos
Salazar, Viviane Santos
dc.subject.por.fl_str_mv Physical distribution
RBV
VRIO
Competitive resource
Competitive advantage.
Distribución física
RBV
VRIO
Recursos competitivos
Ventaja competitiva.
Distribuição física
RBV
VRIO
Recurso competitivo
Vantagem competitiva
topic Physical distribution
RBV
VRIO
Competitive resource
Competitive advantage.
Distribución física
RBV
VRIO
Recursos competitivos
Ventaja competitiva.
Distribuição física
RBV
VRIO
Recurso competitivo
Vantagem competitiva
description This study aimed to analyze if the physical distribution of the dairy company can generate competitive advantage. Semi-structured interviews were conducted with managers of the company and questionnaires sent to costumers in Mossoró-RN. The analysis demonstrated the ability of the distribution to add value to the retail customer while maintaining accuracy, agility and minimum error margins as core values. The following competitive resources were identified: flexibility in the flow of activities, location, ERP system, personnel and reputation. Only reputation is capable of promoting sustainable competitive advantage while location provides a temporary competitive advantage and other resources guarantee only competitive parity. 
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-04-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5407
10.19177/reen.v11e2201856-87
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5407
identifier_str_mv 10.19177/reen.v11e2201856-87
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5407/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 2 (2018); 56-87
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658081202176