PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5407 |
Resumo: | This study aimed to analyze if the physical distribution of the dairy company can generate competitive advantage. Semi-structured interviews were conducted with managers of the company and questionnaires sent to costumers in Mossoró-RN. The analysis demonstrated the ability of the distribution to add value to the retail customer while maintaining accuracy, agility and minimum error margins as core values. The following competitive resources were identified: flexibility in the flow of activities, location, ERP system, personnel and reputation. Only reputation is capable of promoting sustainable competitive advantage while location provides a temporary competitive advantage and other resources guarantee only competitive parity. |
id |
UNISUL-1_2304ba1d87aa9b061209dc16bd7475b0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5407 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANYDISTRIBUCIÓN FÍSICA COMO RECURSO COMPETITIVO EN LA EMPRESA DE LATICINIOSA DISTRIBUIÇÃO FÍSICA COMO RECURSO COMPETITIVO NUMA EMPRESA DE LATICÍNIOSPhysical distributionRBVVRIOCompetitive resourceCompetitive advantage.Distribución físicaRBVVRIORecursos competitivosVentaja competitiva.Distribuição físicaRBVVRIORecurso competitivoVantagem competitivaThis study aimed to analyze if the physical distribution of the dairy company can generate competitive advantage. Semi-structured interviews were conducted with managers of the company and questionnaires sent to costumers in Mossoró-RN. The analysis demonstrated the ability of the distribution to add value to the retail customer while maintaining accuracy, agility and minimum error margins as core values. The following competitive resources were identified: flexibility in the flow of activities, location, ERP system, personnel and reputation. Only reputation is capable of promoting sustainable competitive advantage while location provides a temporary competitive advantage and other resources guarantee only competitive parity. Este estudio objetivó analizar si la distribución física de la empresa de laticinios puede generar ventaja competitiva. Se realizaron entrevistas semiestructuradas con gestores de la empresa y enviados cuestionarios a clientes de Mossoró-RN. El análisis evidenció la capacidad da distribución de agregar valor al cliente manteniendo la precisión, agilidad, y margen mínimo de errores como valores centrales. Se identificaron como recursos competitivos: flexibilidad en el flujo de actividades, ubicación, sistema de ERP, personal y reputación. Sólo la reputación es capaz de promover una ventaja competitiva sostenible, mientras la ubicación proporciona una ventaja temporal. Los demás recursos sólo garantizan paridad competitiva. Este estudo objetivou analisar se a distribuição física da empresa de laticínios pode gerar vantagem competitiva. Foram realizadas entrevistas semiestruturadas com gestores da empresa estudada e enviados questionários a clientes varejistas de Mossoró-RN. A análise evidenciou a capacidade da distribuição de agregar valor ao cliente mantendo a precisão, agilidade, e margem mínima de erros como valores centrais. Identificaram-se os seguintes recursos competitivos: flexibilidade no fluxo das atividades, localização, sistema de ERP, pessoal e reputação. Apenas a reputação é capaz de promover vantagem competitiva sustentável, enquanto que a localização proporciona vantagem competitiva temporária e os demais recursos garantem apenas paridade competitiva.Universidade do Sul de Santa Catarina2019-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/540710.19177/reen.v11e2201856-87Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 2 (2018); 56-871984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5407/pdfCopyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessLeão, Bruno Layson FerreiraPereira, Yákara VasconcelosSalazar, Viviane Santos2019-04-26T03:08:56Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5407Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:33.664526Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY DISTRIBUCIÓN FÍSICA COMO RECURSO COMPETITIVO EN LA EMPRESA DE LATICINIOS A DISTRIBUIÇÃO FÍSICA COMO RECURSO COMPETITIVO NUMA EMPRESA DE LATICÍNIOS |
title |
PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY |
spellingShingle |
PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY Leão, Bruno Layson Ferreira Physical distribution RBV VRIO Competitive resource Competitive advantage. Distribución física RBV VRIO Recursos competitivos Ventaja competitiva. Distribuição física RBV VRIO Recurso competitivo Vantagem competitiva |
title_short |
PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY |
title_full |
PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY |
title_fullStr |
PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY |
title_full_unstemmed |
PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY |
title_sort |
PHYSICAL DISTRIBUTION AS A COMPETITIVE RESOURCE IN THE DAIRY COMPANY |
author |
Leão, Bruno Layson Ferreira |
author_facet |
Leão, Bruno Layson Ferreira Pereira, Yákara Vasconcelos Salazar, Viviane Santos |
author_role |
author |
author2 |
Pereira, Yákara Vasconcelos Salazar, Viviane Santos |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leão, Bruno Layson Ferreira Pereira, Yákara Vasconcelos Salazar, Viviane Santos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Physical distribution RBV VRIO Competitive resource Competitive advantage. Distribución física RBV VRIO Recursos competitivos Ventaja competitiva. Distribuição física RBV VRIO Recurso competitivo Vantagem competitiva |
topic |
Physical distribution RBV VRIO Competitive resource Competitive advantage. Distribución física RBV VRIO Recursos competitivos Ventaja competitiva. Distribuição física RBV VRIO Recurso competitivo Vantagem competitiva |
description |
This study aimed to analyze if the physical distribution of the dairy company can generate competitive advantage. Semi-structured interviews were conducted with managers of the company and questionnaires sent to costumers in Mossoró-RN. The analysis demonstrated the ability of the distribution to add value to the retail customer while maintaining accuracy, agility and minimum error margins as core values. The following competitive resources were identified: flexibility in the flow of activities, location, ERP system, personnel and reputation. Only reputation is capable of promoting sustainable competitive advantage while location provides a temporary competitive advantage and other resources guarantee only competitive parity. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5407 10.19177/reen.v11e2201856-87 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5407 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v11e2201856-87 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5407/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 2 (2018); 56-87 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658081202176 |