ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS, CONSUMERS ATTITUDES OF THE GENERATION Y AND THEIR PURCHASE INTENTION IN RELATION TO SUSTAINABLE PRODUCTS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4492 |
Resumo: | The present research sought to understand the Ecological Consciousness and the Attitude of the Generation Y Consumers in relation to their sustainable products Purchase Intention, more specifically products of personal hygiene, perfumery and cosmetics. The results obtained by means the application of a quantitative research, survey-type, with 230 respondents, with the data analyzed using the Structural Equation Modeling technique, showed that, in general, 65.3% of the Purchase Intention from consumers regarding sustainable products of personal hygiene, perfumery and cosmetics can be explained by their antecedent constructs, Ecological Consciousness and Consumer Attitude. |
id |
UNISUL-1_24195cadbffe2291a0487fe0d3a5246d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4492 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS, CONSUMERS ATTITUDES OF THE GENERATION Y AND THEIR PURCHASE INTENTION IN RELATION TO SUSTAINABLE PRODUCTSCONSCIÊNCIA ECOLÓGICA, ATITUDES DOS CONSUMIDORES DA GERAÇÃO Y E SUA INTENÇÃO DE COMPRA EM RELAÇÃO A PRODUTOS SUSTENTÁVEISConsciência EcológicaAtitudes dos ConsumidoresIntenção de CompraGeração YProdutos Sustentáveis.The present research sought to understand the Ecological Consciousness and the Attitude of the Generation Y Consumers in relation to their sustainable products Purchase Intention, more specifically products of personal hygiene, perfumery and cosmetics. The results obtained by means the application of a quantitative research, survey-type, with 230 respondents, with the data analyzed using the Structural Equation Modeling technique, showed that, in general, 65.3% of the Purchase Intention from consumers regarding sustainable products of personal hygiene, perfumery and cosmetics can be explained by their antecedent constructs, Ecological Consciousness and Consumer Attitude.A presente pesquisa buscou compreender a Consciência Ecológica e a Atitude dos Consumidores da Geração Y em relação à sua Intenção de Compra de produtos sustentáveis, mais especificamente de produtos de higiene pessoal, perfumaria e cosméticos. Os resultados obtidos, por meio da aplicação de uma pesquisa quantitativa, do tipo survey, junto a 230 respondentes, sendo os dados analisados por meio da técnica da Modelagem de Equações Estruturais, demonstraram que, de modo geral, 65,3% da Intenção de Compra dos consumidores em relação a produtos de higiene pessoal, perfumaria e cosméticos sustentáveis pode ser explicada pelos seus construtos antecedentes, a Consciência Ecológica e a Atitude do Consumidor.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/449210.19177/reen.v11e0120183-27Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 1 (2018); 3-271984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4492/pdfCopyright (c) 2018 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessMilan, Gabriel SperandioGasparetto, Júlia BassoLima, Vinicius Zanchet deEberle, Luciene2020-04-28T13:49:14Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4492Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:31.587699Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS, CONSUMERS ATTITUDES OF THE GENERATION Y AND THEIR PURCHASE INTENTION IN RELATION TO SUSTAINABLE PRODUCTS CONSCIÊNCIA ECOLÓGICA, ATITUDES DOS CONSUMIDORES DA GERAÇÃO Y E SUA INTENÇÃO DE COMPRA EM RELAÇÃO A PRODUTOS SUSTENTÁVEIS |
title |
ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS, CONSUMERS ATTITUDES OF THE GENERATION Y AND THEIR PURCHASE INTENTION IN RELATION TO SUSTAINABLE PRODUCTS |
spellingShingle |
ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS, CONSUMERS ATTITUDES OF THE GENERATION Y AND THEIR PURCHASE INTENTION IN RELATION TO SUSTAINABLE PRODUCTS Milan, Gabriel Sperandio Consciência Ecológica Atitudes dos Consumidores Intenção de Compra Geração Y Produtos Sustentáveis. |
title_short |
ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS, CONSUMERS ATTITUDES OF THE GENERATION Y AND THEIR PURCHASE INTENTION IN RELATION TO SUSTAINABLE PRODUCTS |
title_full |
ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS, CONSUMERS ATTITUDES OF THE GENERATION Y AND THEIR PURCHASE INTENTION IN RELATION TO SUSTAINABLE PRODUCTS |
title_fullStr |
ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS, CONSUMERS ATTITUDES OF THE GENERATION Y AND THEIR PURCHASE INTENTION IN RELATION TO SUSTAINABLE PRODUCTS |
title_full_unstemmed |
ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS, CONSUMERS ATTITUDES OF THE GENERATION Y AND THEIR PURCHASE INTENTION IN RELATION TO SUSTAINABLE PRODUCTS |
title_sort |
ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS, CONSUMERS ATTITUDES OF THE GENERATION Y AND THEIR PURCHASE INTENTION IN RELATION TO SUSTAINABLE PRODUCTS |
author |
Milan, Gabriel Sperandio |
author_facet |
Milan, Gabriel Sperandio Gasparetto, Júlia Basso Lima, Vinicius Zanchet de Eberle, Luciene |
author_role |
author |
author2 |
Gasparetto, Júlia Basso Lima, Vinicius Zanchet de Eberle, Luciene |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Milan, Gabriel Sperandio Gasparetto, Júlia Basso Lima, Vinicius Zanchet de Eberle, Luciene |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Consciência Ecológica Atitudes dos Consumidores Intenção de Compra Geração Y Produtos Sustentáveis. |
topic |
Consciência Ecológica Atitudes dos Consumidores Intenção de Compra Geração Y Produtos Sustentáveis. |
description |
The present research sought to understand the Ecological Consciousness and the Attitude of the Generation Y Consumers in relation to their sustainable products Purchase Intention, more specifically products of personal hygiene, perfumery and cosmetics. The results obtained by means the application of a quantitative research, survey-type, with 230 respondents, with the data analyzed using the Structural Equation Modeling technique, showed that, in general, 65.3% of the Purchase Intention from consumers regarding sustainable products of personal hygiene, perfumery and cosmetics can be explained by their antecedent constructs, Ecological Consciousness and Consumer Attitude. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4492 10.19177/reen.v11e0120183-27 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4492 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v11e0120183-27 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4492/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 1 (2018); 3-27 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658006753280 |