APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10170 |
Resumo: | The objective of this work was to apply Fuzzy Logic to develop strategies for classifying the purchasing portfolio in a glass industry. Data collection was carried out with the purchasing sector of that industry. To measure the data, the InFuzzy software with descriptive analysis was used. As a result, it was observed that 94.5% of the products are in the quadrant of strategic items in the Portfolio Matrix. Of these products, 60% are positioned in the quadrant classified with the “explore” strategy. The results showed that the purchasing sector of the Alfa industry lacks strategic planning to reduce costs. |
id |
UNISUL-1_3cf8b0d9188cfa7974b86c75991b8b2c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/10170 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRYAPLICACIÓN DE LA LÓGICA FUZZY A LAS ESTRATEGIAS DE COMPRAS EN UNA INDUSTRIA DE VIDRIOSAPLICAÇÃO DA LÓGICA FUZZY PARA ESTRATÉGIAS DE COMPRAS EM UMA INDÚSTRIA DE VIDROSEstratégiaLógica FuzzyMatriz de portfólio de comprasstrategyFuzzy logicpurchasing portfolio matrixmaterial classification methodologyindustryestrategialógica difusamatriz de cartera de comprasmetodología de clasificación de materialesindustriaThe objective of this work was to apply Fuzzy Logic to develop strategies for classifying the purchasing portfolio in a glass industry. Data collection was carried out with the purchasing sector of that industry. To measure the data, the InFuzzy software with descriptive analysis was used. As a result, it was observed that 94.5% of the products are in the quadrant of strategic items in the Portfolio Matrix. Of these products, 60% are positioned in the quadrant classified with the “explore” strategy. The results showed that the purchasing sector of the Alfa industry lacks strategic planning to reduce costs.El objetivo de este trabajo fue aplicar Fuzzy Logic para desarrollar estrategias de clasificación del portafolio de compras en una industria del vidrio. La recolección de datos se realizó con el sector de compras de esa industria. Para medir los datos se utilizó el software InFuzzy con análisis descriptivo. Como resultado, se observó que el 94,5% de los productos se encuentran en el cuadrante de ítems estratégicos de la Matriz de Portafolio. De estos productos, el 60% se posicionan en el cuadrante clasificado con la estrategia “explorar”. Los resultados mostraron que el sector de compras de la industria Alfa carece de planificación estratégica para reducir costos.O objetivo deste trabalho foi aplicar a Lógica Fuzzy para elaborar estratégias para classificação de portfólio de compras em uma indústria de vidros. A coleta de dados foi realizada junto ao setor de compras da referida indústria. Para mensuração dos dados foi utilizado o software InFuzzy com análise descritiva. Como resultado observou-se que 94,5% dos produtos, encontram-se no quadrante de itens estratégicos na Matriz de Portfólio. Destes produtos 60%, estão posicionados no quadrante classificados com a estratégia de “explorar”. Os resultados apontaram que o setor de compras da indústria Alfa carece de planejamento estratégico para reduzir custos.Universidade do Sul de Santa Catarina2023-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1017010.59306/reen.v15e12022158-178Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 15 n. 1 (2022); 158-1781984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10170/12307Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócioshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCastanhetti, Liliane da SilvaRojo, Cláudio AntonioBulhões, Ronaldo2023-03-10T18:17:04Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/10170Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2023-03-10T18:17:04Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRY APLICACIÓN DE LA LÓGICA FUZZY A LAS ESTRATEGIAS DE COMPRAS EN UNA INDUSTRIA DE VIDRIOS APLICAÇÃO DA LÓGICA FUZZY PARA ESTRATÉGIAS DE COMPRAS EM UMA INDÚSTRIA DE VIDROS |
title |
APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRY |
spellingShingle |
APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRY Castanhetti, Liliane da Silva Estratégia Lógica Fuzzy Matriz de portfólio de compras strategy Fuzzy logic purchasing portfolio matrix material classification methodology industry estrategia lógica difusa matriz de cartera de compras metodología de clasificación de materiales industria |
title_short |
APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRY |
title_full |
APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRY |
title_fullStr |
APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRY |
title_full_unstemmed |
APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRY |
title_sort |
APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRY |
author |
Castanhetti, Liliane da Silva |
author_facet |
Castanhetti, Liliane da Silva Rojo, Cláudio Antonio Bulhões, Ronaldo |
author_role |
author |
author2 |
Rojo, Cláudio Antonio Bulhões, Ronaldo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castanhetti, Liliane da Silva Rojo, Cláudio Antonio Bulhões, Ronaldo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estratégia Lógica Fuzzy Matriz de portfólio de compras strategy Fuzzy logic purchasing portfolio matrix material classification methodology industry estrategia lógica difusa matriz de cartera de compras metodología de clasificación de materiales industria |
topic |
Estratégia Lógica Fuzzy Matriz de portfólio de compras strategy Fuzzy logic purchasing portfolio matrix material classification methodology industry estrategia lógica difusa matriz de cartera de compras metodología de clasificación de materiales industria |
description |
The objective of this work was to apply Fuzzy Logic to develop strategies for classifying the purchasing portfolio in a glass industry. Data collection was carried out with the purchasing sector of that industry. To measure the data, the InFuzzy software with descriptive analysis was used. As a result, it was observed that 94.5% of the products are in the quadrant of strategic items in the Portfolio Matrix. Of these products, 60% are positioned in the quadrant classified with the “explore” strategy. The results showed that the purchasing sector of the Alfa industry lacks strategic planning to reduce costs. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-03-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10170 10.59306/reen.v15e12022158-178 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10170 |
identifier_str_mv |
10.59306/reen.v15e12022158-178 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10170/12307 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 15 n. 1 (2022); 158-178 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220656232562688 |