APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castanhetti, Liliane da Silva
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Rojo, Cláudio Antonio, Bulhões, Ronaldo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10170
Resumo: The objective of this work was to apply Fuzzy Logic to develop strategies for classifying the purchasing portfolio in a glass industry. Data collection was carried out with the purchasing sector of that industry. To measure the data, the InFuzzy software with descriptive analysis was used. As a result, it was observed that 94.5% of the products are in the quadrant of strategic items in the Portfolio Matrix. Of these products, 60% are positioned in the quadrant classified with the “explore” strategy. The results showed that the purchasing sector of the Alfa industry lacks strategic planning to reduce costs.
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spelling APPLICATION OF FUZZY LOGIC TO PURCHASING STRATEGIES IN A GLASS INDUSTRYAPLICACIÓN DE LA LÓGICA FUZZY A LAS ESTRATEGIAS DE COMPRAS EN UNA INDUSTRIA DE VIDRIOSAPLICAÇÃO DA LÓGICA FUZZY PARA ESTRATÉGIAS DE COMPRAS EM UMA INDÚSTRIA DE VIDROSEstratégiaLógica FuzzyMatriz de portfólio de comprasstrategyFuzzy logicpurchasing portfolio matrixmaterial classification methodologyindustryestrategialógica difusamatriz de cartera de comprasmetodología de clasificación de materialesindustriaThe objective of this work was to apply Fuzzy Logic to develop strategies for classifying the purchasing portfolio in a glass industry. Data collection was carried out with the purchasing sector of that industry. To measure the data, the InFuzzy software with descriptive analysis was used. As a result, it was observed that 94.5% of the products are in the quadrant of strategic items in the Portfolio Matrix. Of these products, 60% are positioned in the quadrant classified with the “explore” strategy. The results showed that the purchasing sector of the Alfa industry lacks strategic planning to reduce costs.El objetivo de este trabajo fue aplicar Fuzzy Logic para desarrollar estrategias de clasificación del portafolio de compras en una industria del vidrio. La recolección de datos se realizó con el sector de compras de esa industria. Para medir los datos se utilizó el software InFuzzy con análisis descriptivo. Como resultado, se observó que el 94,5% de los productos se encuentran en el cuadrante de ítems estratégicos de la Matriz de Portafolio. De estos productos, el 60% se posicionan en el cuadrante clasificado con la estrategia “explorar”. Los resultados mostraron que el sector de compras de la industria Alfa carece de planificación estratégica para reducir costos.O objetivo deste trabalho foi aplicar a Lógica Fuzzy para elaborar estratégias para classificação de portfólio de compras em uma indústria de vidros. A coleta de dados foi realizada junto ao setor de compras da referida indústria. Para mensuração dos dados foi utilizado o software InFuzzy com análise descritiva. Como resultado observou-se que 94,5% dos produtos, encontram-se no quadrante de itens estratégicos na Matriz de Portfólio. Destes produtos 60%, estão posicionados no quadrante classificados com a estratégia de “explorar”. Os resultados apontaram que o setor de compras da indústria Alfa carece de planejamento estratégico para reduzir custos.Universidade do Sul de Santa Catarina2023-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1017010.59306/reen.v15e12022158-178Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 15 n. 1 (2022); 158-1781984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10170/12307Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócioshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCastanhetti, Liliane da SilvaRojo, Cláudio AntonioBulhões, Ronaldo2023-03-10T18:17:04Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/10170Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2023-03-10T18:17:04Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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