RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Jorge Maciel
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Pereira Barbosa, José Geraldo, Carino Bouzada, Marco Aurélio, Freitas, Angilberto Sabino de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1836
Resumo: The research aimed to assess in an ICT company the relationship between strategic actions and innovations. The research was conducted through a case study of descriptive purpose. The results suggest that strategic actions and innovations lined up to meet the following purposes: to increase the percentage of products in its market (for product innovations), offer a new or significantly improved product to its market (for innovations in product and process), and enable the products to reach new markets (for innovations in process). However, the alignment was strongest among strategic actions and process innovations.
id UNISUL-1_49a24cc433e89a3488ad11d2818faa29
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1836
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANYRELACIÓN ENTRE INNOVACIÓN Y ESTRATEGIA: UN ESTUDIO DE CASO EN UNA EMPRESA DE TICRelação entre inovação e estratégia: um estudo de caso em uma empresa de TICInnovationStrategic actionInformation technology and Communication.InnovaciónAcción estratégicaTecnología de información y Comunicación.InovaçãoAção estratégicaTecnologia da informação e Comunicação.The research aimed to assess in an ICT company the relationship between strategic actions and innovations. The research was conducted through a case study of descriptive purpose. The results suggest that strategic actions and innovations lined up to meet the following purposes: to increase the percentage of products in its market (for product innovations), offer a new or significantly improved product to its market (for innovations in product and process), and enable the products to reach new markets (for innovations in process). However, the alignment was strongest among strategic actions and process innovations.La investigación tuvo como objetivo evaluar, en una empresa del sector de TIC, la relación entre acciones estratégicas e innovación implantadas. La investigación fue desarrollada a través de un estudio de caso de finalidad descriptiva. Los resultados sugieren que acciones estratégicas e innovación se alinean para atender las siguientes finalidades: aumentar la participación de productos en su mercado (para innovación en producto), ofrecer un producto nuevo o significativamente primoreado a su mercado (para innovación en producto y proceso), y posibilitar a los productos alcanzar nuevos mercados (para innovaciones en proceso). Sin embargo, el alineamiento fue más fuerte entre las acciones estratégicas e innovación en procesos.A pesquisa objetivou avaliar, em uma empresa do setor de TIC, a relação entre ações estratégicas e inovações implantadas. A pesquisa foi desenvolvida através de um estudo de caso de finalidade descritiva. Os resultados sugerem que ações estratégicas e inovações alinharam-se para atender às seguintes finalidades: aumentar a participação de produtos em seu mercado (para inovações em produto), oferecer um produto novo ou significativamente aprimorado ao seu mercado (para inovações em produto e processo), e possibilitar aos produtos alcançar novos mercados (para as inovações em processo). Entretanto, o alinhamento foi mais forte entre ações estratégicas e inovações em processos.  Universidade do Sul de Santa Catarina2014-08-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/183610.19177/reen.v7e2201468-98Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 2 (2014); 68-981984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1836/1691Pereira, Jorge MacielPereira Barbosa, José GeraldoCarino Bouzada, Marco AurélioFreitas, Angilberto Sabino deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T15:40:42Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1836Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:25.608404Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY
RELACIÓN ENTRE INNOVACIÓN Y ESTRATEGIA: UN ESTUDIO DE CASO EN UNA EMPRESA DE TIC
Relação entre inovação e estratégia: um estudo de caso em uma empresa de TIC
title RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY
spellingShingle RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY
Pereira, Jorge Maciel
Innovation
Strategic action
Information technology and Communication.
Innovación
Acción estratégica
Tecnología de información y Comunicación.
Inovação
Ação estratégica
Tecnologia da informação e Comunicação.
title_short RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY
title_full RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY
title_fullStr RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY
title_full_unstemmed RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY
title_sort RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY
author Pereira, Jorge Maciel
author_facet Pereira, Jorge Maciel
Pereira Barbosa, José Geraldo
Carino Bouzada, Marco Aurélio
Freitas, Angilberto Sabino de
author_role author
author2 Pereira Barbosa, José Geraldo
Carino Bouzada, Marco Aurélio
Freitas, Angilberto Sabino de
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Jorge Maciel
Pereira Barbosa, José Geraldo
Carino Bouzada, Marco Aurélio
Freitas, Angilberto Sabino de
dc.subject.por.fl_str_mv Innovation
Strategic action
Information technology and Communication.
Innovación
Acción estratégica
Tecnología de información y Comunicación.
Inovação
Ação estratégica
Tecnologia da informação e Comunicação.
topic Innovation
Strategic action
Information technology and Communication.
Innovación
Acción estratégica
Tecnología de información y Comunicación.
Inovação
Ação estratégica
Tecnologia da informação e Comunicação.
description The research aimed to assess in an ICT company the relationship between strategic actions and innovations. The research was conducted through a case study of descriptive purpose. The results suggest that strategic actions and innovations lined up to meet the following purposes: to increase the percentage of products in its market (for product innovations), offer a new or significantly improved product to its market (for innovations in product and process), and enable the products to reach new markets (for innovations in process). However, the alignment was strongest among strategic actions and process innovations.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-08-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1836
10.19177/reen.v7e2201468-98
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1836
identifier_str_mv 10.19177/reen.v7e2201468-98
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1836/1691
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 2 (2014); 68-98
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220657527554048