RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1836 |
Resumo: | The research aimed to assess in an ICT company the relationship between strategic actions and innovations. The research was conducted through a case study of descriptive purpose. The results suggest that strategic actions and innovations lined up to meet the following purposes: to increase the percentage of products in its market (for product innovations), offer a new or significantly improved product to its market (for innovations in product and process), and enable the products to reach new markets (for innovations in process). However, the alignment was strongest among strategic actions and process innovations. |
id |
UNISUL-1_49a24cc433e89a3488ad11d2818faa29 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1836 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANYRELACIÓN ENTRE INNOVACIÓN Y ESTRATEGIA: UN ESTUDIO DE CASO EN UNA EMPRESA DE TICRelação entre inovação e estratégia: um estudo de caso em uma empresa de TICInnovationStrategic actionInformation technology and Communication.InnovaciónAcción estratégicaTecnología de información y Comunicación.InovaçãoAção estratégicaTecnologia da informação e Comunicação.The research aimed to assess in an ICT company the relationship between strategic actions and innovations. The research was conducted through a case study of descriptive purpose. The results suggest that strategic actions and innovations lined up to meet the following purposes: to increase the percentage of products in its market (for product innovations), offer a new or significantly improved product to its market (for innovations in product and process), and enable the products to reach new markets (for innovations in process). However, the alignment was strongest among strategic actions and process innovations.La investigación tuvo como objetivo evaluar, en una empresa del sector de TIC, la relación entre acciones estratégicas e innovación implantadas. La investigación fue desarrollada a través de un estudio de caso de finalidad descriptiva. Los resultados sugieren que acciones estratégicas e innovación se alinean para atender las siguientes finalidades: aumentar la participación de productos en su mercado (para innovación en producto), ofrecer un producto nuevo o significativamente primoreado a su mercado (para innovación en producto y proceso), y posibilitar a los productos alcanzar nuevos mercados (para innovaciones en proceso). Sin embargo, el alineamiento fue más fuerte entre las acciones estratégicas e innovación en procesos.A pesquisa objetivou avaliar, em uma empresa do setor de TIC, a relação entre ações estratégicas e inovações implantadas. A pesquisa foi desenvolvida através de um estudo de caso de finalidade descritiva. Os resultados sugerem que ações estratégicas e inovações alinharam-se para atender às seguintes finalidades: aumentar a participação de produtos em seu mercado (para inovações em produto), oferecer um produto novo ou significativamente aprimorado ao seu mercado (para inovações em produto e processo), e possibilitar aos produtos alcançar novos mercados (para as inovações em processo). Entretanto, o alinhamento foi mais forte entre ações estratégicas e inovações em processos. Universidade do Sul de Santa Catarina2014-08-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/183610.19177/reen.v7e2201468-98Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 2 (2014); 68-981984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1836/1691Pereira, Jorge MacielPereira Barbosa, José GeraldoCarino Bouzada, Marco AurélioFreitas, Angilberto Sabino deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T15:40:42Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1836Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:25.608404Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY RELACIÓN ENTRE INNOVACIÓN Y ESTRATEGIA: UN ESTUDIO DE CASO EN UNA EMPRESA DE TIC Relação entre inovação e estratégia: um estudo de caso em uma empresa de TIC |
title |
RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY |
spellingShingle |
RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY Pereira, Jorge Maciel Innovation Strategic action Information technology and Communication. Innovación Acción estratégica Tecnología de información y Comunicación. Inovação Ação estratégica Tecnologia da informação e Comunicação. |
title_short |
RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY |
title_full |
RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY |
title_fullStr |
RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY |
title_full_unstemmed |
RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY |
title_sort |
RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION AND STRATEGY: A CASE STUDY IN AN ICT COMPANY |
author |
Pereira, Jorge Maciel |
author_facet |
Pereira, Jorge Maciel Pereira Barbosa, José Geraldo Carino Bouzada, Marco Aurélio Freitas, Angilberto Sabino de |
author_role |
author |
author2 |
Pereira Barbosa, José Geraldo Carino Bouzada, Marco Aurélio Freitas, Angilberto Sabino de |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Jorge Maciel Pereira Barbosa, José Geraldo Carino Bouzada, Marco Aurélio Freitas, Angilberto Sabino de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Innovation Strategic action Information technology and Communication. Innovación Acción estratégica Tecnología de información y Comunicación. Inovação Ação estratégica Tecnologia da informação e Comunicação. |
topic |
Innovation Strategic action Information technology and Communication. Innovación Acción estratégica Tecnología de información y Comunicación. Inovação Ação estratégica Tecnologia da informação e Comunicação. |
description |
The research aimed to assess in an ICT company the relationship between strategic actions and innovations. The research was conducted through a case study of descriptive purpose. The results suggest that strategic actions and innovations lined up to meet the following purposes: to increase the percentage of products in its market (for product innovations), offer a new or significantly improved product to its market (for innovations in product and process), and enable the products to reach new markets (for innovations in process). However, the alignment was strongest among strategic actions and process innovations. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-08-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1836 10.19177/reen.v7e2201468-98 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1836 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v7e2201468-98 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1836/1691 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 2 (2014); 68-98 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220657527554048 |