MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7802 |
Resumo: | The cultural market in Salvador calls for help, several cultural facilities are practically abandoned, and there is a lack of mechanisms for audience formation for theaters, museums and exhibitions. The objective of the study was the elaboration of a proposal of a business model for the theatrical market in Salvador / BA. For this, a survey of the Soteropolitan cultural market was carried out and based on the strategic methodology of the Canvas Business Model, a generic model adjusted to market needs is proposed. The results demonstrate that actions will stimulate access to culture, generating employment and income. |
id |
UNISUL-1_4b2462d9778a132ab549d2a88cbe58bd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7802 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”PROPUESTA DE MODELO DE NEGOCIO: "CLUB DE CULTURA DE SALVADOR"PROPOSTA DE MODELO DE NEGÓCIO: “CLUBE DE CULTURA DE SALVADOR”Cultural MarketTheater. SalvadorBusiness modelCanvas.Mercado CulturalTeatro. SalvadorModelo de negocioCanvas.Mercado CulturalTeatroSalvadorModelo de NegócioCanvas.The cultural market in Salvador calls for help, several cultural facilities are practically abandoned, and there is a lack of mechanisms for audience formation for theaters, museums and exhibitions. The objective of the study was the elaboration of a proposal of a business model for the theatrical market in Salvador / BA. For this, a survey of the Soteropolitan cultural market was carried out and based on the strategic methodology of the Canvas Business Model, a generic model adjusted to market needs is proposed. The results demonstrate that actions will stimulate access to culture, generating employment and income.El mercado cultural en Salvador clama por auxilio, diversos son los equipos culturales que se encuentran prácticamente abandonados, además, hay una ausencia de mecanismos para la formación de público para teatros, museos y exposiciones. El objetivo del estudio fue la elaboración de una propuesta de modelo de negocio para el mercado teatral en Salvador / BA. Para ello, se realizó un levantamiento del mercado cultural soteropolitano y con base en la metodología estratégica del Modelo de Negocio Canvas, se propone un modelo genérico ajustado a las necesidades de mercado. Los resultados demuestran que las acciones estimularán el acceso a la cultura, generando empleo y renta.O mercado cultural em Salvador clama por auxílio, diversos são os equipamentos culturais que se encontram praticamente abandonados, além disso, há uma ausência de mecanismos para formação de plateia para teatros, museus e exposições. O objetivo do estudo foi a elaboração de uma proposta de modelo de negócio para o mercado teatral em Salvador/BA. Para isso, foi realizado um levantamento do mercado cultural soteropolitano e com base na metodologia estratégica do Modelo de Negócio Canvas, propõe-se um modelo genérico ajustado às necessidades de mercado. Os resultados demonstram que as ações irão estimular o acesso à cultura, gerando emprego e renda.Universidade do Sul de Santa Catarina2021-06-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/780210.19177/reen.v14e1202131-62Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 14 n. 1 (2021); 31-621984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7802/pdfCopyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessNeto, Paulo Antônio FernandesSilva, Marcelo SantanaTeles, Eduardo OliveiraRocha, Angela MachadoLopes, Jerisnaldo Matos2021-06-24T21:05:35Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7802Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:39.266532Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR” PROPUESTA DE MODELO DE NEGOCIO: "CLUB DE CULTURA DE SALVADOR" PROPOSTA DE MODELO DE NEGÓCIO: “CLUBE DE CULTURA DE SALVADOR” |
title |
MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR” |
spellingShingle |
MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR” Neto, Paulo Antônio Fernandes Cultural Market Theater. Salvador Business model Canvas. Mercado Cultural Teatro. Salvador Modelo de negocio Canvas. Mercado Cultural Teatro Salvador Modelo de Negócio Canvas. |
title_short |
MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR” |
title_full |
MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR” |
title_fullStr |
MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR” |
title_full_unstemmed |
MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR” |
title_sort |
MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR” |
author |
Neto, Paulo Antônio Fernandes |
author_facet |
Neto, Paulo Antônio Fernandes Silva, Marcelo Santana Teles, Eduardo Oliveira Rocha, Angela Machado Lopes, Jerisnaldo Matos |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Marcelo Santana Teles, Eduardo Oliveira Rocha, Angela Machado Lopes, Jerisnaldo Matos |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Neto, Paulo Antônio Fernandes Silva, Marcelo Santana Teles, Eduardo Oliveira Rocha, Angela Machado Lopes, Jerisnaldo Matos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cultural Market Theater. Salvador Business model Canvas. Mercado Cultural Teatro. Salvador Modelo de negocio Canvas. Mercado Cultural Teatro Salvador Modelo de Negócio Canvas. |
topic |
Cultural Market Theater. Salvador Business model Canvas. Mercado Cultural Teatro. Salvador Modelo de negocio Canvas. Mercado Cultural Teatro Salvador Modelo de Negócio Canvas. |
description |
The cultural market in Salvador calls for help, several cultural facilities are practically abandoned, and there is a lack of mechanisms for audience formation for theaters, museums and exhibitions. The objective of the study was the elaboration of a proposal of a business model for the theatrical market in Salvador / BA. For this, a survey of the Soteropolitan cultural market was carried out and based on the strategic methodology of the Canvas Business Model, a generic model adjusted to market needs is proposed. The results demonstrate that actions will stimulate access to culture, generating employment and income. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7802 10.19177/reen.v14e1202131-62 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7802 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v14e1202131-62 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7802/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 14 n. 1 (2021); 31-62 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658654773248 |