MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Neto, Paulo Antônio Fernandes
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Silva, Marcelo Santana, Teles, Eduardo Oliveira, Rocha, Angela Machado, Lopes, Jerisnaldo Matos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7802
Resumo: The cultural market in Salvador calls for help, several cultural facilities are practically abandoned, and there is a lack of mechanisms for audience formation for theaters, museums and exhibitions. The objective of the study was the elaboration of a proposal of a business model for the theatrical market in Salvador / BA. For this, a survey of the Soteropolitan cultural market was carried out and based on the strategic methodology of the Canvas Business Model, a generic model adjusted to market needs is proposed. The results demonstrate that actions will stimulate access to culture, generating employment and income.
id UNISUL-1_4b2462d9778a132ab549d2a88cbe58bd
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7802
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”PROPUESTA DE MODELO DE NEGOCIO: "CLUB DE CULTURA DE SALVADOR"PROPOSTA DE MODELO DE NEGÓCIO: “CLUBE DE CULTURA DE SALVADOR”Cultural MarketTheater. SalvadorBusiness modelCanvas.Mercado CulturalTeatro. SalvadorModelo de negocioCanvas.Mercado CulturalTeatroSalvadorModelo de NegócioCanvas.The cultural market in Salvador calls for help, several cultural facilities are practically abandoned, and there is a lack of mechanisms for audience formation for theaters, museums and exhibitions. The objective of the study was the elaboration of a proposal of a business model for the theatrical market in Salvador / BA. For this, a survey of the Soteropolitan cultural market was carried out and based on the strategic methodology of the Canvas Business Model, a generic model adjusted to market needs is proposed. The results demonstrate that actions will stimulate access to culture, generating employment and income.El mercado cultural en Salvador clama por auxilio, diversos son los equipos culturales que se encuentran prácticamente abandonados, además, hay una ausencia de mecanismos para la formación de público para teatros, museos y exposiciones. El objetivo del estudio fue la elaboración de una propuesta de modelo de negocio para el mercado teatral en Salvador / BA. Para ello, se realizó un levantamiento del mercado cultural soteropolitano y con base en la metodología estratégica del Modelo de Negocio Canvas, se propone un modelo genérico ajustado a las necesidades de mercado. Los resultados demuestran que las acciones estimularán el acceso a la cultura, generando empleo y renta.O mercado cultural em Salvador clama por auxílio, diversos são os equipamentos culturais que se encontram praticamente abandonados, além disso, há uma ausência de mecanismos para formação de plateia para teatros, museus e exposições. O objetivo do estudo foi a elaboração de uma proposta de modelo de negócio para o mercado teatral em Salvador/BA. Para isso, foi realizado um levantamento do mercado cultural soteropolitano e com base na metodologia estratégica do Modelo de Negócio Canvas, propõe-se um modelo genérico ajustado às necessidades de mercado. Os resultados demonstram que as ações irão estimular o acesso à cultura, gerando emprego e renda.Universidade do Sul de Santa Catarina2021-06-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/780210.19177/reen.v14e1202131-62Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 14 n. 1 (2021); 31-621984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7802/pdfCopyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessNeto, Paulo Antônio FernandesSilva, Marcelo SantanaTeles, Eduardo OliveiraRocha, Angela MachadoLopes, Jerisnaldo Matos2021-06-24T21:05:35Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7802Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:39.266532Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”
PROPUESTA DE MODELO DE NEGOCIO: "CLUB DE CULTURA DE SALVADOR"
PROPOSTA DE MODELO DE NEGÓCIO: “CLUBE DE CULTURA DE SALVADOR”
title MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”
spellingShingle MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”
Neto, Paulo Antônio Fernandes
Cultural Market
Theater. Salvador
Business model
Canvas.
Mercado Cultural
Teatro. Salvador
Modelo de negocio
Canvas.
Mercado Cultural
Teatro
Salvador
Modelo de Negócio
Canvas.
title_short MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”
title_full MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”
title_fullStr MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”
title_full_unstemmed MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”
title_sort MODEL BUSINESS PROPOSAL: “CULTURE CLUB OF SALVADOR”
author Neto, Paulo Antônio Fernandes
author_facet Neto, Paulo Antônio Fernandes
Silva, Marcelo Santana
Teles, Eduardo Oliveira
Rocha, Angela Machado
Lopes, Jerisnaldo Matos
author_role author
author2 Silva, Marcelo Santana
Teles, Eduardo Oliveira
Rocha, Angela Machado
Lopes, Jerisnaldo Matos
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Neto, Paulo Antônio Fernandes
Silva, Marcelo Santana
Teles, Eduardo Oliveira
Rocha, Angela Machado
Lopes, Jerisnaldo Matos
dc.subject.por.fl_str_mv Cultural Market
Theater. Salvador
Business model
Canvas.
Mercado Cultural
Teatro. Salvador
Modelo de negocio
Canvas.
Mercado Cultural
Teatro
Salvador
Modelo de Negócio
Canvas.
topic Cultural Market
Theater. Salvador
Business model
Canvas.
Mercado Cultural
Teatro. Salvador
Modelo de negocio
Canvas.
Mercado Cultural
Teatro
Salvador
Modelo de Negócio
Canvas.
description The cultural market in Salvador calls for help, several cultural facilities are practically abandoned, and there is a lack of mechanisms for audience formation for theaters, museums and exhibitions. The objective of the study was the elaboration of a proposal of a business model for the theatrical market in Salvador / BA. For this, a survey of the Soteropolitan cultural market was carried out and based on the strategic methodology of the Canvas Business Model, a generic model adjusted to market needs is proposed. The results demonstrate that actions will stimulate access to culture, generating employment and income.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7802
10.19177/reen.v14e1202131-62
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7802
identifier_str_mv 10.19177/reen.v14e1202131-62
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7802/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 14 n. 1 (2021); 31-62
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658654773248