POP-UP STORES: EXPERIENCE THAT INFLUENCES CONSUMER MOMENTARY SHOPPING

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Yagui, Paulo Henrique Zanon
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Ono, Arnaldo Turuo, TOLEDO, LUCIANO AUGUSTO, Toledo, Luiz Alberto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7383
Resumo: This article aims to investigate the effect of pop-up stores. The methodology used in the work has a qualitative character and is known as Collective Subject Discourse Theory. Pop-up stores aim to fill the traditional gap left by the orthodox retail format. The retail effort for the consumers to have a real shopping experience includes in these stores the most current concepts in order to attract their attention, attract them, involve them and often invite them to participate in what is being produced at the moment. Finally, pop stores represent an experience that influences the desire of consumers and brand associations.
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spelling POP-UP STORES: EXPERIENCE THAT INFLUENCES CONSUMER MOMENTARY SHOPPINGPOP-UP STORES: EXPERIENCIA QUE INFLUYE EN EL DESEO MOMENTAL DE COMPRAS DEL CONSUMIDORPOP-UP STORES: EXPERIÊNCIA QUE INFLUENCIA O DESEJO DE COMPRA MOMENTÂNEO DOS CONSUMIDORESMarketingBrand EquityPop-Up storesMarketDesire.MarketingPop-Up storesMercadoConsumidorDeseo.MarketingPop-Up storesMercadoConsumidorDesejo.This article aims to investigate the effect of pop-up stores. The methodology used in the work has a qualitative character and is known as Collective Subject Discourse Theory. Pop-up stores aim to fill the traditional gap left by the orthodox retail format. The retail effort for the consumers to have a real shopping experience includes in these stores the most current concepts in order to attract their attention, attract them, involve them and often invite them to participate in what is being produced at the moment. Finally, pop stores represent an experience that influences the desire of consumers and brand associations.Este artículo tiene como objetivo investigar el efecto de las pop-up stores. La metodología utilizada en el trabajo tiene un carácter cualitativo y se conoce como Teoría del Discurso del Sujeto Colectivo. Las pop-up stores tienen como objetivo llenar el vacío tradicional dejado por el formato minorista ortodoxo. El esfuerzo minorista para que el consumidor tenga una experiencia de compra real incluye en estas tiendas los conceptos más actuales para llamar su atención, atraerlos, involucrarlos y muchas veces invitarlos a participar de lo que se está produciendo en este momento. Finalmente, las pop-up stores representan una experiencia que influye en el deseo de los consumidores y las asociaciones de marcas.O presente artigo tem por objetivo investigar o efeito das pop-up stores.  A metodologia utilizada no trabalho apresenta carater qualitativo e é conhecida como Teoria do Discurso do Sujeito Coletivo. As Pop-up stores visam preencher a lacuna de tradicionalidade deixada pelo formato ortodoxo varejista. O esforço varejista para que o consumidor viva uma verdadeira experiência ao comprar, contempla nestas lojas os conceitos mais atuais no sentido de chamar sua atenção, atraí-lo, envolvê-lo e muitas vezes convidá-lo a participar do que está sendo produzido no momento.  Finalmente, pop stores representam experiência que influencia o desejo dos consumidores e associações de marcas.Universidade do Sul de Santa Catarina2021-01-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/738310.19177/reen.v13e3202029-52Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 n. 3 (2020); 29-521984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7383/pdfCopyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessYagui, Paulo Henrique ZanonOno, Arnaldo TuruoTOLEDO, LUCIANO AUGUSTOToledo, Luiz Alberto2021-01-23T00:58:17Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7383Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:37.789695Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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