Colocar
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1244 |
Resumo: | This paper aims to describe the dimensions that characterize the opportunities for micro and small entrepreneurs of the Mossoró. The Entrepreneur is primarily responsible for identifying a favorable opportunity in the midst of business. Thus, it is necessary to study the change agent as an identifier of occasions ideal for the beginning of a project. The identification of a suitable opportunity is essential for the consolidation of a business in the market. The methodology is supported by a qualitative approach through a case study. The sample was selected randomly, where semi-structured interviews were conducted with various micro and small entrepreneurs in various business sectors. Among the main results, we have an innovative product that is important for the consolidation to the customer, the intimate relationship with the business is necessary for success. In addition, respondents also indicated that the affinity and knowledge in the area of ??operations are critical to the success of the venture. Therefore, we conclude that the ideal opportunity arises, from the perspective of micro and small entrepreneurs, as a moment in which innovation can be crucial to the success of the company |
id |
UNISUL-1_4f07598849cba05271fd4a463d8f7b8d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1244 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
ColocarA ótica da oportunidade empreendedora: um estudo de caso com os micro e pequenos empreendedores de Mossoró/RNOpportunity. Entrepreneur. Market. CompanyOportunidade. Empreendedor. Mercado. Empresa.This paper aims to describe the dimensions that characterize the opportunities for micro and small entrepreneurs of the Mossoró. The Entrepreneur is primarily responsible for identifying a favorable opportunity in the midst of business. Thus, it is necessary to study the change agent as an identifier of occasions ideal for the beginning of a project. The identification of a suitable opportunity is essential for the consolidation of a business in the market. The methodology is supported by a qualitative approach through a case study. The sample was selected randomly, where semi-structured interviews were conducted with various micro and small entrepreneurs in various business sectors. Among the main results, we have an innovative product that is important for the consolidation to the customer, the intimate relationship with the business is necessary for success. In addition, respondents also indicated that the affinity and knowledge in the area of ??operations are critical to the success of the venture. Therefore, we conclude that the ideal opportunity arises, from the perspective of micro and small entrepreneurs, as a moment in which innovation can be crucial to the success of the companyO presente artigo objetiva descrever as dimensões que caracterizam as oportunidades para os micro e pequenos empreendedores do município de Mossoró (RN). O Empreendedor é o principal responsável pela identificação de uma oportunidade favorável no meio dos negócios. Assim, faz-se necessário um estudo do agente da mudança como um identificador de ocasiões ideais para o início de um empreendimento. A identificação de uma oportunidade adequada é essencial para a consolidação de um negócio perante o mercado. A metodologia, então, foi suportada por uma abordagem qualitativa por meio de um estudo de caso, e a amostra foi selecionada de modo aleatório, onde foram realizadas diversas entrevistas semiestruturadas com os micros e pequenos empreendedores, de vários setores comerciais. Entre os principais resultados, tem-se que um produto inovador é importante para a consolidação perante o cliente, e que a relação íntima com o negócio é necessária para o sucesso. Além disso, os entrevistados também indicaram que a afinidade e o conhecimento na área de atuação são fundamentais para o sucesso do empreendimento. Portanto, conclui-se que a oportunidade ideal surge, sob a ótica dos micro e pequenos empreendedores, como um momento em que a inovação possa ser determinante para o êxito da empresa. Universidade do Sul de Santa Catarina2013-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/124410.19177/reen.v6e2201394-127Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 6 n. 2 (2013); 94-1271984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1244/1198Ramalho, LeonardoSoares, Fernando PorfirioAraújo, Richard Medeirosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T16:08:15Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1244Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:24.602934Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Colocar A ótica da oportunidade empreendedora: um estudo de caso com os micro e pequenos empreendedores de Mossoró/RN |
title |
Colocar |
spellingShingle |
Colocar Ramalho, Leonardo Opportunity. Entrepreneur. Market. Company Oportunidade. Empreendedor. Mercado. Empresa. |
title_short |
Colocar |
title_full |
Colocar |
title_fullStr |
Colocar |
title_full_unstemmed |
Colocar |
title_sort |
Colocar |
author |
Ramalho, Leonardo |
author_facet |
Ramalho, Leonardo Soares, Fernando Porfirio Araújo, Richard Medeiros |
author_role |
author |
author2 |
Soares, Fernando Porfirio Araújo, Richard Medeiros |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ramalho, Leonardo Soares, Fernando Porfirio Araújo, Richard Medeiros |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Opportunity. Entrepreneur. Market. Company Oportunidade. Empreendedor. Mercado. Empresa. |
topic |
Opportunity. Entrepreneur. Market. Company Oportunidade. Empreendedor. Mercado. Empresa. |
description |
This paper aims to describe the dimensions that characterize the opportunities for micro and small entrepreneurs of the Mossoró. The Entrepreneur is primarily responsible for identifying a favorable opportunity in the midst of business. Thus, it is necessary to study the change agent as an identifier of occasions ideal for the beginning of a project. The identification of a suitable opportunity is essential for the consolidation of a business in the market. The methodology is supported by a qualitative approach through a case study. The sample was selected randomly, where semi-structured interviews were conducted with various micro and small entrepreneurs in various business sectors. Among the main results, we have an innovative product that is important for the consolidation to the customer, the intimate relationship with the business is necessary for success. In addition, respondents also indicated that the affinity and knowledge in the area of ??operations are critical to the success of the venture. Therefore, we conclude that the ideal opportunity arises, from the perspective of micro and small entrepreneurs, as a moment in which innovation can be crucial to the success of the company |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1244 10.19177/reen.v6e2201394-127 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1244 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v6e2201394-127 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1244/1198 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 6 n. 2 (2013); 94-127 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220657154260992 |