TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4145 |
Resumo: | To succeed, business strategies increasingly tries to conquest space in consumers’ minds. Thus, this article explores the brand personality in the luxury market, construct that guides costumer’s preference and consumption. As the main objective, we seek to identify the brand personalities of luxury fashion brands most consumed in Brazil. The quantitative research contemplated 622 consumers, showing the predominance of the dimensions Credibility, Joy and Sophistication in the perception of consumers as to the personality of the luxury brands. |
id |
UNISUL-1_6616a5888ac01f26dfb8e1e3d8c2c93f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4145 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKETDIGA LO QUE LLEVA Y YO DIGO QUIÉN ES: UN ESTUDIO SOBRE LA PERSONALIDAD DE LAS MARCAS DE MODA DE LUJODIGA-ME O QUE VESTES E TE DIREI QUEM ÉS: UM ESTUDO SOBRE A PERSONALIDADE DAS MARCAS DE MODA DE LUXOBrand personalityBrandingLuxury market.Personalidad de marcaBrandingMercado de lujo.Personalidade de marcaBrandingMercado de luxo.To succeed, business strategies increasingly tries to conquest space in consumers’ minds. Thus, this article explores the brand personality in the luxury market, construct that guides costumer’s preference and consumption. As the main objective, we seek to identify the brand personalities of luxury fashion brands most consumed in Brazil. The quantitative research contemplated 622 consumers, showing the predominance of the dimensions Credibility, Joy and Sophistication in the perception of consumers as to the personality of the luxury brands.La conquista del espacio en la mente de los consumidores recibe cada vez más connotación especial entre las estrategias empresariales. Este artículo explora la personalidad de marca en el mercado de lujo, constructo que orienta la preferencia y el consumo por parte de las clientes. En lo que respecta su objetivo principal, se tiene la identificación de las personalidades de marcas de lujo de moda más consumidas en Brasil. La investigación, de naturaleza cuantitativa, contempló 622 consumidoras, revelando predominio de las dimensiones Credibilidad, Alegría y Sofisticación en la percepción de las consumidoras cuanto la personalidad de las marcas de lujo.A conquista de espaço na mente dos consumidores recebe cada vez mais conotação especial entre as estratégias empresariais. Assim, este artigo explora a personalidade de marca no mercado de luxo, construto que orienta a preferência e o consumo por parte das clientes. No que tange ao seu objetivo precípuo, tem-se a identificação das personalidades de marca das marcas de luxo na moda mais consumidas no Brasil. A pesquisa, de natureza quantitativa, contemplou 622 consumidoras, revelando a predominância das dimensões Credibilidade, Alegria e Sofisticação na percepção das consumidoras quanto à personalidade das marcas de luxo.Universidade do Sul de Santa Catarina2017-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/414510.19177/reen.v10e1201777-100Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 1 (2017); 77-1001984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4145/pdfCopyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessScussel, Fernanda Bueno CardosoDemo, Gisela2017-12-14T18:51:26Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4145Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:30.733384Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET DIGA LO QUE LLEVA Y YO DIGO QUIÉN ES: UN ESTUDIO SOBRE LA PERSONALIDAD DE LAS MARCAS DE MODA DE LUJO DIGA-ME O QUE VESTES E TE DIREI QUEM ÉS: UM ESTUDO SOBRE A PERSONALIDADE DAS MARCAS DE MODA DE LUXO |
title |
TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET |
spellingShingle |
TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET Scussel, Fernanda Bueno Cardoso Brand personality Branding Luxury market. Personalidad de marca Branding Mercado de lujo. Personalidade de marca Branding Mercado de luxo. |
title_short |
TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET |
title_full |
TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET |
title_fullStr |
TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET |
title_full_unstemmed |
TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET |
title_sort |
TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET |
author |
Scussel, Fernanda Bueno Cardoso |
author_facet |
Scussel, Fernanda Bueno Cardoso Demo, Gisela |
author_role |
author |
author2 |
Demo, Gisela |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Scussel, Fernanda Bueno Cardoso Demo, Gisela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Brand personality Branding Luxury market. Personalidad de marca Branding Mercado de lujo. Personalidade de marca Branding Mercado de luxo. |
topic |
Brand personality Branding Luxury market. Personalidad de marca Branding Mercado de lujo. Personalidade de marca Branding Mercado de luxo. |
description |
To succeed, business strategies increasingly tries to conquest space in consumers’ minds. Thus, this article explores the brand personality in the luxury market, construct that guides costumer’s preference and consumption. As the main objective, we seek to identify the brand personalities of luxury fashion brands most consumed in Brazil. The quantitative research contemplated 622 consumers, showing the predominance of the dimensions Credibility, Joy and Sophistication in the perception of consumers as to the personality of the luxury brands. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-10-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4145 10.19177/reen.v10e1201777-100 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4145 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v10e1201777-100 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4145/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 1 (2017); 77-100 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220657685889024 |