TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Scussel, Fernanda Bueno Cardoso
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Demo, Gisela
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4145
Resumo: To succeed, business strategies increasingly tries to conquest space in consumers’ minds. Thus, this article explores the brand personality in the luxury market, construct that guides costumer’s preference and consumption. As the main objective, we seek to identify the brand personalities of luxury fashion brands most consumed in Brazil. The quantitative research contemplated 622 consumers, showing the predominance of the dimensions Credibility, Joy and Sophistication in the perception of consumers as to the personality of the luxury brands.
id UNISUL-1_6616a5888ac01f26dfb8e1e3d8c2c93f
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4145
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKETDIGA LO QUE LLEVA Y YO DIGO QUIÉN ES: UN ESTUDIO SOBRE LA PERSONALIDAD DE LAS MARCAS DE MODA DE LUJODIGA-ME O QUE VESTES E TE DIREI QUEM ÉS: UM ESTUDO SOBRE A PERSONALIDADE DAS MARCAS DE MODA DE LUXOBrand personalityBrandingLuxury market.Personalidad de marcaBrandingMercado de lujo.Personalidade de marcaBrandingMercado de luxo.To succeed, business strategies increasingly tries to conquest space in consumers’ minds. Thus, this article explores the brand personality in the luxury market, construct that guides costumer’s preference and consumption. As the main objective, we seek to identify the brand personalities of luxury fashion brands most consumed in Brazil. The quantitative research contemplated 622 consumers, showing the predominance of the dimensions Credibility, Joy and Sophistication in the perception of consumers as to the personality of the luxury brands.La conquista del espacio en la mente de los consumidores recibe cada vez más connotación especial entre las estrategias empresariales. Este artículo explora la personalidad de marca en el mercado de lujo, constructo que orienta la preferencia y el consumo por parte de las clientes. En lo que respecta su objetivo principal, se tiene la identificación de las personalidades de marcas de lujo de moda más consumidas en Brasil. La investigación, de naturaleza cuantitativa, contempló 622 consumidoras, revelando predominio de las dimensiones Credibilidad, Alegría y Sofisticación en la percepción de las consumidoras cuanto la personalidad de las marcas de lujo.A conquista de espaço na mente dos consumidores recebe cada vez mais conotação especial entre as estratégias empresariais. Assim, este artigo explora a personalidade de marca no mercado de luxo, construto que orienta a preferência e o consumo por parte das clientes. No que tange ao seu objetivo precípuo, tem-se a identificação das personalidades de marca das marcas de luxo na moda mais consumidas no Brasil. A pesquisa, de natureza quantitativa, contemplou 622 consumidoras, revelando a predominância das dimensões Credibilidade, Alegria e Sofisticação na percepção das consumidoras quanto à personalidade das marcas de luxo.Universidade do Sul de Santa Catarina2017-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/414510.19177/reen.v10e1201777-100Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 1 (2017); 77-1001984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4145/pdfCopyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessScussel, Fernanda Bueno CardosoDemo, Gisela2017-12-14T18:51:26Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4145Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:30.733384Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET
DIGA LO QUE LLEVA Y YO DIGO QUIÉN ES: UN ESTUDIO SOBRE LA PERSONALIDAD DE LAS MARCAS DE MODA DE LUJO
DIGA-ME O QUE VESTES E TE DIREI QUEM ÉS: UM ESTUDO SOBRE A PERSONALIDADE DAS MARCAS DE MODA DE LUXO
title TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET
spellingShingle TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET
Scussel, Fernanda Bueno Cardoso
Brand personality
Branding
Luxury market.
Personalidad de marca
Branding
Mercado de lujo.
Personalidade de marca
Branding
Mercado de luxo.
title_short TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET
title_full TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET
title_fullStr TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET
title_full_unstemmed TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET
title_sort TELL ME WHAT YOU WEAR AND I WILL TELL YOU WHO YOU ARE: A STUDY OF BRAND PERSONALITY IN THE FASHION LUXURY MARKET
author Scussel, Fernanda Bueno Cardoso
author_facet Scussel, Fernanda Bueno Cardoso
Demo, Gisela
author_role author
author2 Demo, Gisela
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Scussel, Fernanda Bueno Cardoso
Demo, Gisela
dc.subject.por.fl_str_mv Brand personality
Branding
Luxury market.
Personalidad de marca
Branding
Mercado de lujo.
Personalidade de marca
Branding
Mercado de luxo.
topic Brand personality
Branding
Luxury market.
Personalidad de marca
Branding
Mercado de lujo.
Personalidade de marca
Branding
Mercado de luxo.
description To succeed, business strategies increasingly tries to conquest space in consumers’ minds. Thus, this article explores the brand personality in the luxury market, construct that guides costumer’s preference and consumption. As the main objective, we seek to identify the brand personalities of luxury fashion brands most consumed in Brazil. The quantitative research contemplated 622 consumers, showing the predominance of the dimensions Credibility, Joy and Sophistication in the perception of consumers as to the personality of the luxury brands.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-10-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4145
10.19177/reen.v10e1201777-100
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4145
identifier_str_mv 10.19177/reen.v10e1201777-100
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4145/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 1 (2017); 77-100
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220657685889024