PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
DOI: | 10.19177/reen.v7e32014256-276 |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2141 |
Resumo: | There is a growing search by organizations in building relationships with their customers through their brands, and the concept the brand personality plays a major role in the stablishment of this bond. Based on this, we focused on Pague Menos, the largest pharmaceutical retailer in Brazil, with the aim of identifying and evaluating the human characteristics that compose it from its customers’ perspective. Thereunto, we undergone present qualitative study through in-depth interviews, and submitted to a functional discourse analysis. Our results reveal eight characteristics (accessible, caring, diverse, magnanimous, mediating, prodigious, provident and sloppy), which compose Pague Menos brand personality, and in its broader intersection, enabled us to describe it as provider. Then, we reflect on the relational and symbolic character of the bond between the brand and its customers, as well as on the importance of methodological approaches, which facilitate the identification of particular characteristics of brands personalities. |
id |
UNISUL-1_ec2899f002287c4d79549d7824bd45b6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2141 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
spelling |
PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEWEVALUACIÓN DE PERSONALIDAD DE LA MARCA PAGUE MENOS EN LA ÓPTICA DE LOS CLIENTESAvaliação da personalidade da marca Pague menos na ótica dos clientesMarketingBrandingBrand PersonalityRetail Brand.MarketingBrandingPersonalidad de MarcaMarca de Venta al por Menor.MarketingBrandingPersonalidade de MarcaMarca de Varejo.There is a growing search by organizations in building relationships with their customers through their brands, and the concept the brand personality plays a major role in the stablishment of this bond. Based on this, we focused on Pague Menos, the largest pharmaceutical retailer in Brazil, with the aim of identifying and evaluating the human characteristics that compose it from its customers’ perspective. Thereunto, we undergone present qualitative study through in-depth interviews, and submitted to a functional discourse analysis. Our results reveal eight characteristics (accessible, caring, diverse, magnanimous, mediating, prodigious, provident and sloppy), which compose Pague Menos brand personality, and in its broader intersection, enabled us to describe it as provider. Then, we reflect on the relational and symbolic character of the bond between the brand and its customers, as well as on the importance of methodological approaches, which facilitate the identification of particular characteristics of brands personalities. Existe una creciente búsqueda de las organizaciones en crear relacionamientos con sus consumidores por medio de sus marcas, y la noción de personalidad de marca tiene una función primordial en el establecimiento de ese vínculo. Con base en eso, direccionamos sobre la Pague Menos, mayor rede de venta al por menor farmacéutica de Brasil, con el objetivo de identificar y evaluar características humanas que la componen, bajo la óptica de sus clientes. Para eso fue realizado este estudio cualitativo por medio de entrevistas en profundidad, sometidas a un análisis de discurso funcional. Nuestros resultados revelan ocho características (accesible, atenta, diversa, magnánima, mediática, prodigiosa, providente y laxa) que componen la personalidad de la marca Pague Menos, y que en su intersección más amplia, nos propició describirla como proveedora. Base en estos dados, reflejamos sobre el carácter relacional y simbólico del vínculo entre la marca y sus clientes y sobre la importancia de abordajes metodológicos que propicien la identificación de características particulares de las personalidades de las marcas. Existe uma crescente busca das organizações em criar relacionamentos com seus consumidores por meio de suas marcas, e a noção de personalidade de marca tem uma função primordial no estabelecimento desse vínculo. Com base nisto, debruçamo-nos sobre a Pague Menos, maior rede varejista farmacêutica do Brasil, com o objetivo de identificar e avaliar as características humanas que a compõem, sob a ótica de seus clientes. Para tal, realizamos o presente estudo qualitativo, executado por meio de entrevistas em profundidade, submetidas a uma análise de discurso funcional. Nossos resultados revelam oito características (acessível, atenciosa, diversificada, magnânima, midiática, prodigiosa, providente e relapsa) que compõem a personalidade da marca Pague Menos e que, em sua interseção mais ampla, propiciou descrevê-la como provedora. Assim, refletimos sobre o caráter relacional e simbólico do vínculo entre a marca e seus clientes, bem como sobre a importância de abordagens metodológicas que propiciem a identificação das características particulares das personalidades das marcas.Universidade do Sul de Santa Catarina2014-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/214110.19177/reen.v7e32014256-276Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 3 (2014); 256-2761984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2141/1965Leão, André Luiz Maranhão de SouzaCamargo, Thiago IanatoniCavalcanti, Rodrigo César TavaresAraújo, Sérgio Luiz Elias deSilva, Carlos Eduardo Polônio dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T12:43:11Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2141Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:27.055310Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW EVALUACIÓN DE PERSONALIDAD DE LA MARCA PAGUE MENOS EN LA ÓPTICA DE LOS CLIENTES Avaliação da personalidade da marca Pague menos na ótica dos clientes |
title |
PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW |
spellingShingle |
PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW Leão, André Luiz Maranhão de Souza Marketing Branding Brand Personality Retail Brand. Marketing Branding Personalidad de Marca Marca de Venta al por Menor. Marketing Branding Personalidade de Marca Marca de Varejo. Leão, André Luiz Maranhão de Souza Marketing Branding Brand Personality Retail Brand. Marketing Branding Personalidad de Marca Marca de Venta al por Menor. Marketing Branding Personalidade de Marca Marca de Varejo. |
title_short |
PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW |
title_full |
PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW |
title_fullStr |
PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW |
title_full_unstemmed |
PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW |
title_sort |
PAGUE MENOS BRAND PERSONALITY EVALUATION UNDER CUSTOMERS VIEW |
author |
Leão, André Luiz Maranhão de Souza |
author_facet |
Leão, André Luiz Maranhão de Souza Leão, André Luiz Maranhão de Souza Camargo, Thiago Ianatoni Cavalcanti, Rodrigo César Tavares Araújo, Sérgio Luiz Elias de Silva, Carlos Eduardo Polônio da Camargo, Thiago Ianatoni Cavalcanti, Rodrigo César Tavares Araújo, Sérgio Luiz Elias de Silva, Carlos Eduardo Polônio da |
author_role |
author |
author2 |
Camargo, Thiago Ianatoni Cavalcanti, Rodrigo César Tavares Araújo, Sérgio Luiz Elias de Silva, Carlos Eduardo Polônio da |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leão, André Luiz Maranhão de Souza Camargo, Thiago Ianatoni Cavalcanti, Rodrigo César Tavares Araújo, Sérgio Luiz Elias de Silva, Carlos Eduardo Polônio da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Marketing Branding Brand Personality Retail Brand. Marketing Branding Personalidad de Marca Marca de Venta al por Menor. Marketing Branding Personalidade de Marca Marca de Varejo. |
topic |
Marketing Branding Brand Personality Retail Brand. Marketing Branding Personalidad de Marca Marca de Venta al por Menor. Marketing Branding Personalidade de Marca Marca de Varejo. |
description |
There is a growing search by organizations in building relationships with their customers through their brands, and the concept the brand personality plays a major role in the stablishment of this bond. Based on this, we focused on Pague Menos, the largest pharmaceutical retailer in Brazil, with the aim of identifying and evaluating the human characteristics that compose it from its customers’ perspective. Thereunto, we undergone present qualitative study through in-depth interviews, and submitted to a functional discourse analysis. Our results reveal eight characteristics (accessible, caring, diverse, magnanimous, mediating, prodigious, provident and sloppy), which compose Pague Menos brand personality, and in its broader intersection, enabled us to describe it as provider. Then, we reflect on the relational and symbolic character of the bond between the brand and its customers, as well as on the importance of methodological approaches, which facilitate the identification of particular characteristics of brands personalities. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2141 10.19177/reen.v7e32014256-276 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2141 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v7e32014256-276 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2141/1965 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 3 (2014); 256-276 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1822181669015126016 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.19177/reen.v7e32014256-276 |