MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sarquis, Aléssio Bessa
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Kich, Mara Cristine, Scharf, Edson Roberto, Wagner, Karina Ramos, Hoeckesfeld, Lenoir
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3548
Resumo: The video rental industry faces serious market threat. This study evaluates the marketing situation of this sector in Florianópolis Region, Santa Catarina. Descriptive and quantitative research, in the form of field survey was carried out with 26 video rentals. The results confirm that the sector is in decline and that the main threats are the intensity of piracy, free download movies from the Internet, virtual video rentals, pay-TV, the use of Internet/social networking for consumers and reducing demand. The study contributes to broaden the knowledge of the sector's situation in Brazil.
id UNISUL-1_6b78f06ff162833393656d641989a377
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3548
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SCDIAGNOSTICO DE MERCADO EN EL SECTOR DE ALQUILER DE VIDEODIAGNÓSTICO MERCADOLÓGICO NO SETOR DE VIDEO LOCADORAS: ESTUDO NA GRANDE FLORIANÓPOLIS/SCRetail marketingMarketing diagnosisAnalysis of the marketing situationSectoral analysisVideo rental industry.Marketing de venta por al menorDiagnóstico de mercadoAnálisis de la situación de marketingAnálisis sectorialSector de alquiler de video.Marketing de varejoDiagnóstico mercadológicoAnálise da situação de marketingAnálise setorialSetor de vídeo locadoras.The video rental industry faces serious market threat. This study evaluates the marketing situation of this sector in Florianópolis Region, Santa Catarina. Descriptive and quantitative research, in the form of field survey was carried out with 26 video rentals. The results confirm that the sector is in decline and that the main threats are the intensity of piracy, free download movies from the Internet, virtual video rentals, pay-TV, the use of Internet/social networking for consumers and reducing demand. The study contributes to broaden the knowledge of the sector's situation in Brazil.El sector de alquiler de vídeo enfrenta graves amenazas de mercado. Este estudio evalúa la situación de marketing de ese sector en la Región de Florianópolis, en Santa Catarina. Investigación descriptiva, cuantitativa y en la forma de levantamiento de campo fue realizada con 26 tiendas de alquiler de video. Los resultados confirman que el sector está en disminución y que las principales amenazas son: la intensidad de la piratería, el download gratis de películas por la Internet, el alquiler virtual de videos, la televisión por firma, el uso de la Internet/redes sociales por los consumidores y la reducción de demanda. El estudio contribuye para ampliar los conocimientos sobre la situación del sector en Brasil.O setor de vídeo locadoras enfrenta graves ameaças de mercado. O presente estudo avalia a situação de marketing desse setor na Grande Florianópolis, em Santa Catarina. Pesquisa descritiva, quantitativa e na forma de levantamento de campo foi realizada com 26 vídeo locadoras. Os resultados confirmam que o setor está em declínio e que as principais ameaças são: a intensidade da pirataria, o download gratuito de filmes pela Internet, as vídeo locadoras virtuais, a televisão por assinatura, o uso da Internet/redes sociais pelos consumidores e a redução da demanda. O estudo contribui para ampliar os conhecimentos sobre a situação do setor no Brasil.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-05-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/354810.19177/reen.v9e12016265-292Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 1 (2016); 265-2921984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3548/2606Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSarquis, Aléssio BessaKich, Mara CristineScharf, Edson RobertoWagner, Karina RamosHoeckesfeld, Lenoir2016-06-15T12:48:43Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3548Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:29.700193Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC
DIAGNOSTICO DE MERCADO EN EL SECTOR DE ALQUILER DE VIDEO
DIAGNÓSTICO MERCADOLÓGICO NO SETOR DE VIDEO LOCADORAS: ESTUDO NA GRANDE FLORIANÓPOLIS/SC
title MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC
spellingShingle MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC
Sarquis, Aléssio Bessa
Retail marketing
Marketing diagnosis
Analysis of the marketing situation
Sectoral analysis
Video rental industry.
Marketing de venta por al menor
Diagnóstico de mercado
Análisis de la situación de marketing
Análisis sectorial
Sector de alquiler de video.
Marketing de varejo
Diagnóstico mercadológico
Análise da situação de marketing
Análise setorial
Setor de vídeo locadoras.
title_short MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC
title_full MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC
title_fullStr MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC
title_full_unstemmed MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC
title_sort MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC
author Sarquis, Aléssio Bessa
author_facet Sarquis, Aléssio Bessa
Kich, Mara Cristine
Scharf, Edson Roberto
Wagner, Karina Ramos
Hoeckesfeld, Lenoir
author_role author
author2 Kich, Mara Cristine
Scharf, Edson Roberto
Wagner, Karina Ramos
Hoeckesfeld, Lenoir
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sarquis, Aléssio Bessa
Kich, Mara Cristine
Scharf, Edson Roberto
Wagner, Karina Ramos
Hoeckesfeld, Lenoir
dc.subject.por.fl_str_mv Retail marketing
Marketing diagnosis
Analysis of the marketing situation
Sectoral analysis
Video rental industry.
Marketing de venta por al menor
Diagnóstico de mercado
Análisis de la situación de marketing
Análisis sectorial
Sector de alquiler de video.
Marketing de varejo
Diagnóstico mercadológico
Análise da situação de marketing
Análise setorial
Setor de vídeo locadoras.
topic Retail marketing
Marketing diagnosis
Analysis of the marketing situation
Sectoral analysis
Video rental industry.
Marketing de venta por al menor
Diagnóstico de mercado
Análisis de la situación de marketing
Análisis sectorial
Sector de alquiler de video.
Marketing de varejo
Diagnóstico mercadológico
Análise da situação de marketing
Análise setorial
Setor de vídeo locadoras.
description The video rental industry faces serious market threat. This study evaluates the marketing situation of this sector in Florianópolis Region, Santa Catarina. Descriptive and quantitative research, in the form of field survey was carried out with 26 video rentals. The results confirm that the sector is in decline and that the main threats are the intensity of piracy, free download movies from the Internet, virtual video rentals, pay-TV, the use of Internet/social networking for consumers and reducing demand. The study contributes to broaden the knowledge of the sector's situation in Brazil.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-05-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3548
10.19177/reen.v9e12016265-292
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3548
identifier_str_mv 10.19177/reen.v9e12016265-292
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3548/2606
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 1 (2016); 265-292
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220657647091712