MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3548 |
Resumo: | The video rental industry faces serious market threat. This study evaluates the marketing situation of this sector in Florianópolis Region, Santa Catarina. Descriptive and quantitative research, in the form of field survey was carried out with 26 video rentals. The results confirm that the sector is in decline and that the main threats are the intensity of piracy, free download movies from the Internet, virtual video rentals, pay-TV, the use of Internet/social networking for consumers and reducing demand. The study contributes to broaden the knowledge of the sector's situation in Brazil. |
id |
UNISUL-1_6b78f06ff162833393656d641989a377 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3548 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SCDIAGNOSTICO DE MERCADO EN EL SECTOR DE ALQUILER DE VIDEODIAGNÓSTICO MERCADOLÓGICO NO SETOR DE VIDEO LOCADORAS: ESTUDO NA GRANDE FLORIANÓPOLIS/SCRetail marketingMarketing diagnosisAnalysis of the marketing situationSectoral analysisVideo rental industry.Marketing de venta por al menorDiagnóstico de mercadoAnálisis de la situación de marketingAnálisis sectorialSector de alquiler de video.Marketing de varejoDiagnóstico mercadológicoAnálise da situação de marketingAnálise setorialSetor de vídeo locadoras.The video rental industry faces serious market threat. This study evaluates the marketing situation of this sector in Florianópolis Region, Santa Catarina. Descriptive and quantitative research, in the form of field survey was carried out with 26 video rentals. The results confirm that the sector is in decline and that the main threats are the intensity of piracy, free download movies from the Internet, virtual video rentals, pay-TV, the use of Internet/social networking for consumers and reducing demand. The study contributes to broaden the knowledge of the sector's situation in Brazil.El sector de alquiler de vídeo enfrenta graves amenazas de mercado. Este estudio evalúa la situación de marketing de ese sector en la Región de Florianópolis, en Santa Catarina. Investigación descriptiva, cuantitativa y en la forma de levantamiento de campo fue realizada con 26 tiendas de alquiler de video. Los resultados confirman que el sector está en disminución y que las principales amenazas son: la intensidad de la piratería, el download gratis de películas por la Internet, el alquiler virtual de videos, la televisión por firma, el uso de la Internet/redes sociales por los consumidores y la reducción de demanda. El estudio contribuye para ampliar los conocimientos sobre la situación del sector en Brasil.O setor de vídeo locadoras enfrenta graves ameaças de mercado. O presente estudo avalia a situação de marketing desse setor na Grande Florianópolis, em Santa Catarina. Pesquisa descritiva, quantitativa e na forma de levantamento de campo foi realizada com 26 vídeo locadoras. Os resultados confirmam que o setor está em declínio e que as principais ameaças são: a intensidade da pirataria, o download gratuito de filmes pela Internet, as vídeo locadoras virtuais, a televisão por assinatura, o uso da Internet/redes sociais pelos consumidores e a redução da demanda. O estudo contribui para ampliar os conhecimentos sobre a situação do setor no Brasil.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-05-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/354810.19177/reen.v9e12016265-292Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 1 (2016); 265-2921984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3548/2606Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSarquis, Aléssio BessaKich, Mara CristineScharf, Edson RobertoWagner, Karina RamosHoeckesfeld, Lenoir2016-06-15T12:48:43Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3548Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:29.700193Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC DIAGNOSTICO DE MERCADO EN EL SECTOR DE ALQUILER DE VIDEO DIAGNÓSTICO MERCADOLÓGICO NO SETOR DE VIDEO LOCADORAS: ESTUDO NA GRANDE FLORIANÓPOLIS/SC |
title |
MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC |
spellingShingle |
MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC Sarquis, Aléssio Bessa Retail marketing Marketing diagnosis Analysis of the marketing situation Sectoral analysis Video rental industry. Marketing de venta por al menor Diagnóstico de mercado Análisis de la situación de marketing Análisis sectorial Sector de alquiler de video. Marketing de varejo Diagnóstico mercadológico Análise da situação de marketing Análise setorial Setor de vídeo locadoras. |
title_short |
MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC |
title_full |
MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC |
title_fullStr |
MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC |
title_full_unstemmed |
MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC |
title_sort |
MARKETING DIAGNOSIS IN THE VIDEO RENTAL INDUSTRY: STUDY IN FLORIANÓPOLIS REGION/SC |
author |
Sarquis, Aléssio Bessa |
author_facet |
Sarquis, Aléssio Bessa Kich, Mara Cristine Scharf, Edson Roberto Wagner, Karina Ramos Hoeckesfeld, Lenoir |
author_role |
author |
author2 |
Kich, Mara Cristine Scharf, Edson Roberto Wagner, Karina Ramos Hoeckesfeld, Lenoir |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sarquis, Aléssio Bessa Kich, Mara Cristine Scharf, Edson Roberto Wagner, Karina Ramos Hoeckesfeld, Lenoir |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Retail marketing Marketing diagnosis Analysis of the marketing situation Sectoral analysis Video rental industry. Marketing de venta por al menor Diagnóstico de mercado Análisis de la situación de marketing Análisis sectorial Sector de alquiler de video. Marketing de varejo Diagnóstico mercadológico Análise da situação de marketing Análise setorial Setor de vídeo locadoras. |
topic |
Retail marketing Marketing diagnosis Analysis of the marketing situation Sectoral analysis Video rental industry. Marketing de venta por al menor Diagnóstico de mercado Análisis de la situación de marketing Análisis sectorial Sector de alquiler de video. Marketing de varejo Diagnóstico mercadológico Análise da situação de marketing Análise setorial Setor de vídeo locadoras. |
description |
The video rental industry faces serious market threat. This study evaluates the marketing situation of this sector in Florianópolis Region, Santa Catarina. Descriptive and quantitative research, in the form of field survey was carried out with 26 video rentals. The results confirm that the sector is in decline and that the main threats are the intensity of piracy, free download movies from the Internet, virtual video rentals, pay-TV, the use of Internet/social networking for consumers and reducing demand. The study contributes to broaden the knowledge of the sector's situation in Brazil. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3548 10.19177/reen.v9e12016265-292 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3548 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v9e12016265-292 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3548/2606 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 1 (2016); 265-292 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220657647091712 |