BEER WITH CULTURE: OPEN INNOVATION SUCH AS MARKETING TOOL
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3694 |
Resumo: | This article discussed the implementation of a project called Cerveja com Cultura based on the theory of open innovation and label marketing tools. Through a case study based upon interviews with the owner of the brewery and some customers, we collected data regarding the creation and the results achieved with the creation of labels by local artists, as well as supporting materials such as frames and coasters for the beers. The results indicate relationship between Marketing and Open Innovation and increase the number of participant beers in this project. |
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BEER WITH CULTURE: OPEN INNOVATION SUCH AS MARKETING TOOLCERVEZA CON CULTURA: LA INNOVACIÓN ABIERTA COMO HERRAMIENTA DE MARKETINGCERVEJA COM CULTURA: A INOVAÇÃO ABERTA COMO FERRAMENTA DE MARKETINGOpen InnovationMarketingBrewery.Innovación AbiertaMarketingCervecería.Inovação AbertaMarketingCervejaria.This article discussed the implementation of a project called Cerveja com Cultura based on the theory of open innovation and label marketing tools. Through a case study based upon interviews with the owner of the brewery and some customers, we collected data regarding the creation and the results achieved with the creation of labels by local artists, as well as supporting materials such as frames and coasters for the beers. The results indicate relationship between Marketing and Open Innovation and increase the number of participant beers in this project.En este artículo fue analizada la implementación del proyecto nombrado Cerveja com Cultura, con base en la Teoría de la Innovación Abierta y Aspectos de Etiquetaje Mercadológica. Por medio de un estudio de caso hecho desde entrevistas con el propietario de la cervecería y de algunos clientes, fueron colectados datos con relación de la creación y de los resultados obtenidos con la creación de las etiquetas por artistas locales, también como materiales de apoyo, como cuadros y posavasos para las cervezas. Los resultados apuntan la relación entre Marketing e Innovación Abierta, y para la ampliación del número de etiquetas de cervezas advenidas del proyecto.Este artigo analisou a implementação do projeto denominado Cerveja com Cultura, com base na Teoria da Inovação Aberta e Aspectos de Rotulagem Mercadológica. Por meio de um estudo de caso feito a partir de entrevistas com o proprietário da cervejaria e de alguns clientes, foram coletados dados a respeito da criação e dos resultados obtidos com a criação dos rótulos por artistas locais, bem como materiais de apoio, como quadros e bolachas de suporte para as cervejas. Os resultados apontam a relação entre Marketing e Inovação Aberta, e para a ampliação do número de rótulos de cervejas advindos do projeto.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/369410.19177/reen.v9e2201637-57Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 2 (2016); 37-571984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3694/pdfCopyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessMangini, Eduardo RoqueBrasil Rossini, Fernando HenriqueSantos, ArianeUrdan, André Torres2016-09-28T14:24:38Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3694Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:29.977931Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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