STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTEN

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lacerda Albertão, Maria Luísa
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Ferraz Cário, Sílvio Antônio, Silva Leite, André Luís
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/18119
Resumo: The purpose of this article is to verify the main strategies that WEG, Tupy and Karten companies adopt toward innovation. Such companies are large and operate in the machinery and equipment manufacturing, metallurgical and textile sectors, respectively. To this end, qualified interviews with business representatives are used. The results show that companies adopt different strategies due to the segment they operate, the technological intensity required and the market they serve. Among the strategies adopted are the launch of the new products, continuous improvements in processes, maintenance of research and development structures and interactions with universities and research institutes.
id UNISUL-1_81b7ee5b960f8a1628240fa76eac7c65
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/18119
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTENESTRATEGIAS PARA EL DESARROLLO DE PROCESOS INNOVADORES: UN ESTUDIO DE CASO DE LAS EMPRESAS INDUSTRIALES WEG, TUPY Y KARSTENESTRATÉGIAS PARA O DESENVOLVIMENTO DE PROCESSOS INOVATIVOS: UM ESTUDO DE CASO DAS EMPRESAS INDUSTRIAIS WEG, TUPY E KARSTENdesenvolvimento inovativoestratégias tecnológicasWEGTupyKarstenThe purpose of this article is to verify the main strategies that WEG, Tupy and Karten companies adopt toward innovation. Such companies are large and operate in the machinery and equipment manufacturing, metallurgical and textile sectors, respectively. To this end, qualified interviews with business representatives are used. The results show that companies adopt different strategies due to the segment they operate, the technological intensity required and the market they serve. Among the strategies adopted are the launch of the new products, continuous improvements in processes, maintenance of research and development structures and interactions with universities and research institutes.El objetivo de este artículo es verificar las principales estrategias que adoptan las empresas WEG, Tupy y Karsten enfocadas en la innovación. Estas empresas son grandes y operan en los sectores de fabricación de maquinaria y equipo, metalúrgico y textil, respectivamente. Para ello, se utilizan entrevistas cualificadas con representantes empresariales. Los resultados muestran que las empresas adoptan diferentes estrategias en función del segmento en el que operan, la intensidad tecnológica requerida y el mercado que atienden. Entre las estrategias adoptadas se encuentran el lanzamiento de nuevos productos, mejoras continuas en los procesos, mantenimiento de estructuras de investigación y desarrollo e interacciones con universidades e institutos de investigación.O objetivo deste artigo é verificar as principais estratégias que as empresas WEG, Tupy e Karsten adotam voltadas à inovação. Tais empresas são de grande porte e atuam nos setores de fabricação de máquinas e equipamentos, metalúrgico e têxtil, respectivamente. Para tanto, recorre-se a entrevistas qualificadas com representantes empresariais. Os resultados apontam que as empresas adotam estratégias diferenciadas devido ao segmento que atuam, à intensidade tecnológica exigida e ao mercado que atendem. Dentre as estratégias adotadas, figuram lançamento de novos produtos, melhorias contínuas em processos, manutenção de estruturas de pesquisa e desenvolvimento e interações com universidades e institutos de pesquisa.Universidade do Sul de Santa Catarina2023-09-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/18119Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 15 n. 3 (2022); 143-1731984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/18119/13546Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócioshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLacerda Albertão, Maria LuísaFerraz Cário, Sílvio Antônio Silva Leite, André Luís2023-09-25T22:27:24Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/18119Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2023-09-25T22:27:24Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTEN
ESTRATEGIAS PARA EL DESARROLLO DE PROCESOS INNOVADORES: UN ESTUDIO DE CASO DE LAS EMPRESAS INDUSTRIALES WEG, TUPY Y KARSTEN
ESTRATÉGIAS PARA O DESENVOLVIMENTO DE PROCESSOS INOVATIVOS: UM ESTUDO DE CASO DAS EMPRESAS INDUSTRIAIS WEG, TUPY E KARSTEN
title STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTEN
spellingShingle STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTEN
Lacerda Albertão, Maria Luísa
desenvolvimento inovativo
estratégias tecnológicas
WEG
Tupy
Karsten
title_short STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTEN
title_full STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTEN
title_fullStr STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTEN
title_full_unstemmed STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTEN
title_sort STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTEN
author Lacerda Albertão, Maria Luísa
author_facet Lacerda Albertão, Maria Luísa
Ferraz Cário, Sílvio Antônio
Silva Leite, André Luís
author_role author
author2 Ferraz Cário, Sílvio Antônio
Silva Leite, André Luís
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lacerda Albertão, Maria Luísa
Ferraz Cário, Sílvio Antônio
Silva Leite, André Luís
dc.subject.por.fl_str_mv desenvolvimento inovativo
estratégias tecnológicas
WEG
Tupy
Karsten
topic desenvolvimento inovativo
estratégias tecnológicas
WEG
Tupy
Karsten
description The purpose of this article is to verify the main strategies that WEG, Tupy and Karten companies adopt toward innovation. Such companies are large and operate in the machinery and equipment manufacturing, metallurgical and textile sectors, respectively. To this end, qualified interviews with business representatives are used. The results show that companies adopt different strategies due to the segment they operate, the technological intensity required and the market they serve. Among the strategies adopted are the launch of the new products, continuous improvements in processes, maintenance of research and development structures and interactions with universities and research institutes.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-09-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/18119
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/18119
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/18119/13546
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 15 n. 3 (2022); 143-173
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220656547135488