STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTEN
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/18119 |
Resumo: | The purpose of this article is to verify the main strategies that WEG, Tupy and Karten companies adopt toward innovation. Such companies are large and operate in the machinery and equipment manufacturing, metallurgical and textile sectors, respectively. To this end, qualified interviews with business representatives are used. The results show that companies adopt different strategies due to the segment they operate, the technological intensity required and the market they serve. Among the strategies adopted are the launch of the new products, continuous improvements in processes, maintenance of research and development structures and interactions with universities and research institutes. |
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STRATEGIES FOR THE DEVELOPMENT OF INNOVATIVE PROCESSES: A CASE STUDY OF THE INDUSTRIAL COMPANIES WEG, TUPY AND KARSTENESTRATEGIAS PARA EL DESARROLLO DE PROCESOS INNOVADORES: UN ESTUDIO DE CASO DE LAS EMPRESAS INDUSTRIALES WEG, TUPY Y KARSTENESTRATÉGIAS PARA O DESENVOLVIMENTO DE PROCESSOS INOVATIVOS: UM ESTUDO DE CASO DAS EMPRESAS INDUSTRIAIS WEG, TUPY E KARSTENdesenvolvimento inovativoestratégias tecnológicasWEGTupyKarstenThe purpose of this article is to verify the main strategies that WEG, Tupy and Karten companies adopt toward innovation. Such companies are large and operate in the machinery and equipment manufacturing, metallurgical and textile sectors, respectively. To this end, qualified interviews with business representatives are used. The results show that companies adopt different strategies due to the segment they operate, the technological intensity required and the market they serve. Among the strategies adopted are the launch of the new products, continuous improvements in processes, maintenance of research and development structures and interactions with universities and research institutes.El objetivo de este artículo es verificar las principales estrategias que adoptan las empresas WEG, Tupy y Karsten enfocadas en la innovación. Estas empresas son grandes y operan en los sectores de fabricación de maquinaria y equipo, metalúrgico y textil, respectivamente. Para ello, se utilizan entrevistas cualificadas con representantes empresariales. Los resultados muestran que las empresas adoptan diferentes estrategias en función del segmento en el que operan, la intensidad tecnológica requerida y el mercado que atienden. Entre las estrategias adoptadas se encuentran el lanzamiento de nuevos productos, mejoras continuas en los procesos, mantenimiento de estructuras de investigación y desarrollo e interacciones con universidades e institutos de investigación.O objetivo deste artigo é verificar as principais estratégias que as empresas WEG, Tupy e Karsten adotam voltadas à inovação. Tais empresas são de grande porte e atuam nos setores de fabricação de máquinas e equipamentos, metalúrgico e têxtil, respectivamente. Para tanto, recorre-se a entrevistas qualificadas com representantes empresariais. Os resultados apontam que as empresas adotam estratégias diferenciadas devido ao segmento que atuam, à intensidade tecnológica exigida e ao mercado que atendem. Dentre as estratégias adotadas, figuram lançamento de novos produtos, melhorias contínuas em processos, manutenção de estruturas de pesquisa e desenvolvimento e interações com universidades e institutos de pesquisa.Universidade do Sul de Santa Catarina2023-09-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/18119Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 15 n. 3 (2022); 143-1731984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/18119/13546Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócioshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLacerda Albertão, Maria LuísaFerraz Cário, Sílvio Antônio Silva Leite, André Luís2023-09-25T22:27:24Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/18119Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2023-09-25T22:27:24Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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